vergoeding poliklinische bevalling en kraamzorg 2017

Voorbijganger

hoi,

Ik heb een basisverzekering met een aanvullende 3 sterren verzekering.

Nou heb ik net de nieuwe wijzigingen van 2017 via de mail gehad,maar nu staat er in vergoedingswijzer dat ik een wettelijke eigen bijdrage moet betalen als ik poliklinisch wil bevallen, dit geld ook voor de kraamzorg.

Als ik nu naar mijn zilverenkruis ga staat er bij 3 sterren dat beiden dat ik geen eigen bijdrage betaal en ook geen eigen risico. moet ik dan dat aanhouden of?

Ook staat er bij dat ik bij mijn collectiviteitsvoordeel geen extra vergoeding krijg voor bevalling en verloskundige zorg zonder medische noodzaak, wat houd dit dan precies in?

Ik vind het lastig aangezien ik nooit wat heb eigelijk en nu ineens alles goed moet nakijken wat ik wel of niet vergoed krijg.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

alvast bedankt

• Collectiviteit
  • Zilveren Kruis Online
  • Zwangerschap

vergoeding poliklinische bevalling en kraamzorg 2017

4 ANTWOORDEN

Re: vergoeding poliklinische bevalling en kraamzorg 2017

Fanatiekeling

Vraag van TS:

@-kwebbel "Ook staat er bij dat ik bij mijn collectiviteitsvoordeel geen extra vergoeding krijg voor bevalling en verloskundige zorg zonder medische noodzaak, wat houd dit dan precies in?" 

Hiermee wordt bedoeld dat de collectiviteit geen EXTRA voordeel oplevert hierbij. 

Voorbeeld: sommige collectiviteiten geven meer fysiotherapie dan standaard is. Dan is er dus een extra voordeel. Bij de poliklinische bevalling levert uw collectiviteit dus geen extra voordeel op ten opzichte van de normale basisverzekering in combinatie met uw drie-sterren aanvulling.

is dit zo duidelijk?

Groet, Feina.

Voorbijganger
Ooh oké dat is dan duidelijk!
geld het nu wel dat ik met de 3 sterren aanvulling voor de rest niks hoef bij te betalen voor kraamzorg en poliklinische bevalling voor 2017 of?

Fanatiekeling

Vraag: 

@-kwebbel "staat er in vergoedingswijzer dat ik een wettelijke eigen bijdrage moet betalen als ik poliklinisch wil bevallen, dit geld ook voor de kraamzorg.
Als ik nu naar mijn zilverenkruis ga staat er bij 3 sterren dat beiden dat ik geen eigen bijdrage betaal en ook geen eigen risico. moet ik dan dat aanhouden of?
"

Antwoord:

De eigen bijdrage voor de poliklinische bevalling wordt vergoed door de aanvullende verzekering vanaf 2 sterren. Zie artikel 31 van de polisvoorwaarden van de aanvullende verzekeringen. Dit is ca. €316. 

De eigen bijdrage voor de kraamzorg wordt vergoed door de aanvullende verzekering vanaf 2 sterren, zie artikel 34.2 van de polisvoorwaarden van de aanvullende verzekeringen. 

Denk eraan dat de kosten van een zwangerschap en bevalling soms toch nog kunnen aantellen. Volgens mij is het zo, dat als je verwezen wordt naar de gynaecoloog, dat er dan wel kosten op het eigen risico kunnen komen. Dat moet ergens op de website te vinden zijn. 

Denk ook nog aan de kosten van een combinatie/Nipt test om de vrucht te screenen. Een combinatie test kost €175 en wordt niet vergoed ( bij sommige andere zorgverzekeraars wel ) De nipttest komt per 1 april beschikbaar, maar ik begrijp dat dit te laat is voor jou, omdat je nu al zwanger bent? 

Polisvoorwaarden: klik https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Voorwaarden-2017-Basis-Budget-Zeker-Exclusief-904... .

(zie ook de bijgevoegde screenprints)

Groet, Feina.

Voorbijganger
Ah super! nu is het me duidelijk,staat ook zoveel informatie op de site dat het je het overzicht soms kwijt raakt.
Ik ben inderdaad al zwanger en in januari uitgerekend, dus wij hebben inderdaad de combinatie test gedaan en die is voor eigen rekening.
Ook ben ik eenmalig naar de gynaecoloog doorverwezen en ik heb daarvan het onderzoek gedeeltelijk moeten bijbetalen.
Dit wist ik allemaal, alleen de poliklinische ziekenhuis bevalling en kraamzorg vergoeding voor 2017 was me niet duidelijk omdat ik 2 verschillende dingen las. Maar nu dus wel.
Bedankt voor uw moeite om het uit te zoeken!

Groet