vergoeding ICSI 42 jaar

Nieuwkomer

Hallo,

Graag wil ik weten hoe het exact zit met de vergoeding van een ICSI behandeling op je 42e. 

A:  Als fase B plaasvindt op mijn 42e, worden de overige fases op mijn 43e dan nog vergoed?

B: Als de eerste poging plaatsvindt op mijn 42e en deze slaagt helaas niet, heb je dan nog steeds recht op vergoeding van poging 2 en poging 3, tot welke leeftijd?

C: Tot welke leeftijd vergoed de basisverzekering het terugplaatsen van ingevroren embryo's?

Ik hoop dat jullie mij een helder en duidelijker antwoord kunnen geven, dan omschreven in de voorwaarden.

Alvast mijn dank

In de voorwaarden staat: Pas als de follikelpunctie geslaagd is (fase b), tellen wij de poging
mee. Daarna tellen alle pogingen mee die worden afgebroken,
voordat er sprake is van een doorgaande zwangerschap. Een
nieuwe poging na een doorgaande zwangerschap geldt opnieuw
als een eerste poging. Het terugplaatsen van ingevroren embryo’s
valt onder de IVF-poging waaruit ze zijn ontstaan, zolang er geen
doorgaande zwangerschap is ontstaan. Als er wel een
doorgaande zwangerschap is ontstaan dan mogen na deze
zwangerschap ook de overige ingevroren embryo’s worden
teruggeplaatst. Als dit niet tot resultaat leidt, dan kan er weer met
een IVF-behandeling gestart worden. Deze geldt dan als een
eerste poging.
Een ICSI-behandeling (intracytoplasmatische sperma-injectie)
wordt gelijkgesteld aan een IVF-poging.

vergoeding ICSI 42 jaar

1 ANTWOORD

Re: vergoeding ICSI 42 jaar

Webcare

Goedemorgen Manouk,
Bij een IVF/ ISCI mag alleen de lopende poging worden afgemaakt wanneer de leeftijdsgrens van 43 wordt bereikt. Nieuwe pogingen worden daarna niet meer vergoed. 
Voorbeeld: als iemand tijdens de 1e poging 43 jaar wordt kan deze poging nog worden afgemaakt. Poging 2 en 3 worden daarna niet meer vergoed omdat de 43 jarige leeftijdsgrens dan is bereikt. 
Een gehele poging omvat:

- Hormoonbehandeling

- Follikelpunctie
- Eicelbevruchting en opkweken van embryo's in het laboratorium
- Terugplaatsing van de embryo's in de baarmoeder

De leeftijdsgrens van het terugplaatsen van de embryo's is dus ook 42 jaar. Als de 43 is bereikt wordt het terugplaatsen nog wel vergoed als het onderdeel is van een lopende poging.
Hopelijk is het nu wat duidelijker! Ik geef je ook een link naar de vergoedingspagina voor een duidelijk overzicht (klik op basisverzekering):

Vergoedingspagina

Groeten,
Bart