Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Zwanger: keuze Zilveren Kruis of FBTO aanvullend

Nieuwkomer

Beste medewerkers Zilveren Kruis,

Graag zou ik het verschil weten tussen twee aanvullende verzekeringen van Achmea (FBTO gezinsplanning module van 11,39 en Zilveren Kruis twee sterren van 16,95) op het gebied van zwangerschap. Nu weet ik dat je de module van FBTO aan en uit kan zetten, maar ik ben meer benieuwd naar de overige verschillen op het gebied van zwangerschap. Bijvoorbeeld de 250 euro maximum bij FBTO op het gebied van kraamzorg en bevalling in het ziekenhuis zonder medisch indicatie. Bij het Zilveren Kruis is er geen maximum, als het goed is, maar betaal je wel een iets duurdere premie per maand. Waarom zou ik dan toch voor Zilveren Kruis kiezen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Zwanger: keuze Zilveren Kruis of FBTO aanvullend

2 ANTWOORDEN

Re: Zwanger: keuze Zilveren Kruis of FBTO aanvullend

Moderator

Goedemorgen,

Logisch dat je graag de vergelijking wilt maken qua vergoeding voor het aankomende jaar. Hoe de module bij FBTO er precies uit ziet durf ik je helaas niet te zeggen. Wel kan ik je even meenemen in onze vergoedingen met betrekking tot de zwangerschap en bevalling. 

Ik wil je allereerst graag wijzen op onze website waar we een pagina hebben waar je alles kunt vinden omtrent geboortezorg. Hier vind je de vergoedingen voor bijvoorbeeld kraamzorg en de vergoeding van een bevalling in het ziekenhuis. 

Kies je voor onze aanvullende verzekering met 2 sterren heb je inderdaad een volledige vergoeding bij een bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Ook krijg je vanuit deze aanvullende verzekering minimaal 24 uur kraamzorg vergoed en betalen wij de eigen bijdrage van € 4,20 

Ik wil je adviseren vooral goed te kijken wat voor jou belangrijk is en welke verzekering dit voor jou biedt. Ik hoop dat het linkje naar de website jou daarmee helpt! Als ik je toch nog ergens mee kan helpen, laat het gerust weten.

Re: Zwanger: keuze Zilveren Kruis of FBTO aanvullend

Bewerkt 
Fanatiekeling

Het lijkt me logisch om voor Zilveren Kruis te kiezen: verschil in vergoeding is toch €330-€250=€80 plus de vergoeding voor de eigen bijdrage kraamzorg ( ca. 20x4=80 euro). Samen een verschil van €160 dit is meer dan€13 per maand. Bovendien heeft de twee sterren aanvullende verzekering van zilveren kruis nog meer vergoedingen die misschien handig uitkomen na een bevalling, zoals fysiotherapie. 

F
Groet, Feina.