Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wat krijg ik vergoed bij een bevalling in het ziekenhuis?

Nieuwkomer

Beste heer, mevrouw,

Ik heb een aanvullende verzekering bij Zilveren kruis met 2 sterren. Nu kijk ik onder het kopje vergoedingen en is mij het antwoord niet duidelijk.

Ik wil weten of het vergoed wordt wanneer ik met een niet medische oorzaak in het ziekenhuis ga bevallen. Onder het kopje vergoedingen staat nl dit:

Collectiviteitsvoordeel via Verus (voorheen VKO) U ontvangt geen extra vergoeding voor Bevalling en verloskundige zorg zonder medische noodzaak

En bij eigen bijdrage staat:

U betaalt geen eigen bijdrage.

Ik vraag mij af wat nu het juiste antwoord is?

Want bovenaan staat:

100% voor verloskundige zorg en verloskamer

Ik hoor graag van u,

Met vriendelijke groet,

Ellen van Breukelen

• Zwangerschap

Wat krijg ik vergoed bij een bevalling in het ziekenhuis?

2 ANTWOORDEN

Re: Zwangerschap

Fanatiekeling

Beste Ellen,

De website van zilveren Kruis ìs ook erg onduidelijk!

Maar ik kan je geruststellen. Je krijgt met twee sterren volledige vergoeding van de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak ( de eigen bijdrage is overigens ongeveer €330: ik vind het ook vreemd dat dit bedrag nergens zo genoemd staat. Alleen op de website van CZ (https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Vergoedingen-en-Zorg/Wat-krijg-ik-vergoed-bij-een-bevalling-in-het... ) en bij enkele websites van verloskundige praktijken is dit bedrag te achterhalen). 

Extra uitleg: met de kreet " u ontvangt geen extra vergoeding voor ...." bedoelt ZK, dat uw collectiviteit geen extra voordelen biedt boven de gewone polisvoorwaarden van de betreffende aanvullende verzekering. 

Ik voeg schermafbeeldingen toe van de vergoedingen-pagina's van ZK met en zonder jouw collectiviteit en van de polisvoorwaarde van de aanvullende verzekeringen). 

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

en ik hoop dat ZK hiervan leert. De website is veel te ingewikkeld en te onduidelijk. 

Groet, Feina.

Re: Zwangerschap

Moderator

Feina geeft de juiste uitleg Ellen! Dankjewel hiervoor Feina.

Hebben jullie wellicht tips om de onduidelijk die Ellen nu aankaart duidelijker te maken op onze website?