Vergoeding (reis)kosten bij IVF/TESE in het buitenland

Voorbijganger

EEN ZEER VERDRIETIGE VERZEKERDE VAN ZILVEREN KRUIS, wij hebben een kinderwens , dit zal ons op een door omstandigheden lukt ons dat niet, een mogelijkheid voor ons is IVF met Tese , we hebben een intake gesprek gehad in het kinderwens centrum in Dusseldorf Duitsland. Ik heb mijn verwijsbrief van de huisdokter doorgestuurd naar het zilveren kruis, tot zover geen probleem, kosten intake gesprek 50 Euro is vergoed. Ik heb de basisverzekering plus aanvullende dekking 3 sterren. Ik ben doorverwezen naar urologie praxis PUR/R in Mulheim Duitsland. Ik heb daar een onderzoek gehad en een behandelingsplan gekregen.

Ik heb vanmorgen contact opgenomen met zilveren kruis over de vergoeding, eerst heb ik uit moeten leggen wat de bedoeling was en wat een TESE operatie inhoud, er werd mij gevraagd naar een verwijsbrief van de dokter , maar die was daar al aanwezig, ook werd de vraag gesteld als dit niet in Nederland kan . (!) Maar goed , kreeg te horen dat 75 % vergoed zou worden , ik dacht 100 % procent van maximaal de kosten in Nederland.

Over reiskosten werd ik doorverbonden naar mevr H , ook hier persoonlijke vragen , waarschijnlijk van een lijstje voorgelezen heel zwart wit. mijn vraag was als een kennis van mij mee zou gaan mij te brengen en terug te brengen ik een vergoeding zou krijgen van 30 euro cent per kilometer. het komt hier op neer ik woon in het Noorden van het land,en ben in staat met het openbaar vervoer te reizen, nu worden de operatie,s morgens uitgevoerd aantal kilometers van mijn woonplaats daarheen ongeveer 240 kilometer , om daar te komen mag il snachts om 24.00 uur wel weggaan maar er is dan geen OV ,komt nog bij dat ik nuchtere maag moet hebben want de operatie gebeurd onder algehele narcose , maar na de operatie heb ik wel vervoer, dat zal dan waarschijnlijk een taxi zijn uit Duitsland naar Nederland 240 km wat vele vele malen duurder is. Overnachting….. moment verbind u door, alweer de pijnlijke vragen van Mevr Z waarom niet in Nederland, lang verhaal kort te maken, mijn vraag waar kan ik een klacht indienen . een moment verbind u door wachten wachten weer mevr Z kan u niet doorverbinden van we hebben geen fout gemaakt u moet dit schriftelijk doen. gesprek gestopt. gebeld met klachtennummer op de site, vriendelijke mevr weer alles uitgelegd …….. en verbind u door weer op de afdeling reiskosten ….weer het pijnlijke verhaal uitgelegd maar weer onbegrip !!!!!! Het gaat mij nu in wezen niet eens meer om die ongeveer 130 euro reiskosten maar om de manier van behandeling , het ongewenst kinderloosheid zijn waar een kinderwens bestaat is verschrikkelijk emotioneel en verdrietig en op zon manier emotieloos nog even op de feuten gedrukt te worden is niet fijn wij hebben vandaag veel gehuild BEDANKT ZILVEREN KRUIS ALLES NEMEN JULLIE OP MIESCHIEN VERSTANDIG OP DEZE GESPREKKEN EENS NA TE LUISTEREN ZODAT ANDERE MENSEN DIT VERDRIET NIET HOEVEN MEE TE MAKEN

Vergoeding (reis)kosten bij IVF/TESE in het buitenland

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding (reis)kosten bij IVF/TESE in het buitenland

Moderator

Allereerst welkom op de community @anton101. Goed dat je jouw verhaal met ons deelt. Wat een verdrietig verhaal.... Niet alleen gezien de omstandigheden waarin jullie verkeren maar ook wat jouw ervaring met ons betreft. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Ik kan me voorstellen dat je emotioneel en verdrietig bent over hoe het gegaan is. Excuses daarvoor.

Ik haal uit jouw verhaal een aantal punten waarmee ik je zou willen helpen.

Over jouw vragen over de vergoeding van de behandeling in Duitsland ga ik advies vragen bij mijn collega's van het Competence Center Buitenland.

Wat de vergoeding van de vervoerskosten betreft ga ik dat doen bij mijn collega's van de vervoerslijn.

Verder wil ik jouw klacht ook graag bij de juiste afdeling onder de aandacht brengen. Zou je mij in een privébericht jouw relatienummer en een telefoonnummer willen doorgeven? Dan kunnen we jouw gegevens erbij zoeken. En contact met je opnemen als je dat prettig vindt. Je stuurt mij een privébericht door naast mijn foto op mijn naam te klikken.

Voorbijganger

Voorbijganger
Hallo Corine, ik lees ondermeer dit regeltje van jou (Ik haal uit jouw verhaal een aantal punten waarmee ik je zou willen helpen.) Dit betekent dat ik een man aan de telefoon krijg met een onderdrukte telefoonnummer, die mij nogmaals wil uitleggen hoe het met de reiskosten in elkaar zit, maar dat weet ik immers al , maar waarom zou ik wel met een dure taxi terug mogen uit Duitsland voor weet ik hoe veel geld, en zou mijn buurman B.V. mij niet kunnen brengen en halen voor misschien 130 euro. En hoe zou ik om ongeveer 10 uur morgens in Duitsland moeten komen met het openbaar vervoer ?????? Is dit 1 van de aantal punten waar je mij zou willen helpen ????? In dit geval slaan jullie de plank helemaal mis, en het gaat alleen ook niet over de reiskosten , maar de hele manier van hoe jullie met mij (een verzekerde) omgaat dat mensen die mij moeten adviseren niet weten wat TESE/MESA/PESA is dat ik het moet uitleggen , en mij dan ook nog vragen of dat niet in Nederland kan ???? Maar kort…. IK HOEF VAN JULLIE GEEN REISKOSTEN MEER TE HEBBEN, OM SPECIAAL EEN TAXI UIT DUITSLAND MIJ NAAR HUIS TE LATEN BRENGEN IN HET NOORDEN, LAAT HET MAAR TEN GOEDE KOMEN AAN DE PREMIE. IK WEET NU WAT IK AAN HET ZILVEREN KRUIS HEB ………..!!!!!