Vergoeding geboortetens

Nieuwkomer

Ik heb een declaratie ingediend voor de Geboorte Tens Elle. In het vergoedingen overzicht op de website staat dat ik de geboortetens vergoed krijg (vanaf 2 sterren, en dit pakket heb ik).

Echter wordt mijn declaratie afgewezen met de vermelding 'geboortetens wordt niet vergoed'

https://vergoedingen.zilverenkruis.nl/tens-bij-bevalling

Ik hoor graag hoe dit zit

• Hulpmiddelen
  • Zwangerschap

Vergoeding geboortetens

4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding geboortetens

Fanatiekeling

Er zijn extra voorwaarden: "zwangere vrouwen die tijdens de bevalling door een huisarts of verloskundige begeleid worden
Wat krijgt u vergoed?
U krijgt 1 TENS vergoed. De leverancier bepaalt welk type TENS u krijgt. Wilt u een duurdere TENS? Dan betaalt u de meerprijs zelf."

Groet, Feina.

Uitblinker

En niet te vergeten, de tens moet geleverd worden door een gecontracteerde leverancier, anders wordt er niets vergoed.

Expert

Hallo Eva,

Vanuit de aanvullende verzekering met 2, 3 en 4 sterren is een vergoeding mogelijk voor de Geboortetens. 1 TENS zolang je verzekerd bent. De leverancier bepaalt welk type TENS je krijgt.

Je kan ook kiezen voor een duurdere TENS. De meerprijs betaal je zelf.

De vergoeding is voor zwangere vrouwen die tijdens de bevalling door een huisarts of verloskundige begeleid worden.

Eva, we kijken graag voor je na waarom je geen vergoeding hebt gekregen. Stuur ons, in een prive berichtje, je relatienummer en geboortedatum. Je kunt ons ook chatten, of bellen op werkdagen op het telefoonnummer 071 – 364 02 80.

Zorgcoach Zilveren Kruis

Fanatiekeling

Maar Zilveren Kruis, hoe moet iemand weten wat " de leverancier" is? Dit is jargon.

Groet, Feina.