Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeden van zwangerschapscursus voor de man

Nieuwkomer

L.S.,

Samen met mijn zwangere vriendin heb ik de cursus Samen Bevallen gevolgd. Vanuit de polisvoorwaarden lees ik vervolgens dat ik met mijn 2 sterren polis recht heb op een vergoeding van "Zwangerschapscursus, per persoon per zwangerschap: 50 euro". Dus ik heb de declaratie ingestuurd. Nu krijg ik het volgende bericht: "Deze behandeling is alleen voor iemand van het andere geslacht".

Lijkt mij vreemd. Vanuit de polisvoorwaarden wordt dit niet duidelijk, en het lijkt me toch ook belangrijk dat de man zich goed voorbereid. Ik vind dus dat deze vergoeding ook voor mij als man zou moeten gelden.

Met vriendelijke groet,
Niels Smit

• Innovatielab
  • Zwangerschap

Vergoeden van zwangerschapscursus voor de man

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: vergoeden van zwangerschapscursus voor de man

Webcare
nielssmit schreef:
L.S.,

Samen met mijn zwangere vriendin heb ik de cursus Samen Bevallen gevolgd. Vanuit de polisvoorwaarden lees ik vervolgens dat ik met mijn 2 sterren polis recht heb op een vergoeding van "Zwangerschapscursus, per persoon per zwangerschap: 50 euro". Dus ik heb de declaratie ingestuurd. Nu krijg ik het volgende bericht: "Deze behandeling is alleen voor iemand van het andere geslacht".

Lijkt mij vreemd. Vanuit de polisvoorwaarden wordt dit niet duidelijk, en het lijkt me toch ook belangrijk dat de man zich goed voorbereid. Ik vind dus dat deze vergoeding ook voor mij als man zou moeten gelden.

Met vriendelijke groet,
Niels Smit

Hai Niels,
Wat goed dat je op dit forum je teleurstelling over het mislopen van deze vergoeding aangeeft.
Ik vind het wel een hele originele gedachte dat jij hier zo over denkt.

Je hebt gelijk dat de man zich net zo goed voorbereidt op de bevalling.
Hebben jullie inmiddels jullie baby al? Als dit zo is, van harte gefeliciteerd en als je nog moet wachten,
hele goede maanden nog en een prima tijd met zijn drietjes straks. Als het tenminste jullie 1e kindje is.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.