Poliklinisch bevallen-afdeling vol bij gecontracteerd ziekenhuis

Nieuwkomer

Met een basis budget polis en aanvullend 2*, kan ik in Groningen in het Martini Ziekenhuis poliklinisch bevallen zonder eigen bijdrage/ kosten. Nou hoorde ik laatst dat het ook voorkomt dat alle verloskamers vol zitten en je dus niet in het Martini kunt bevallen (poliklinisch) en dan naar het UMCG gaat. Het UMCG is echter niet onder contract bij Zilveren Kruis (valt dus niet onder de budget polis), betekent dit dan dat ik alsnog kosten moet betalen als ik poliklinisch in het UMCG ga bevallen?

Dit is natuurlijk iets waar je geen invloed op hebt, maar het heeft wel invloed op mijn keuze voor verzekeraar/verzekering. Hoor het graag!

Poliklinisch bevallen-afdeling vol bij gecontracteerd ziekenhuis

2 ANTWOORDEN

Re: Poliklinisch bevallen-afdeling vol bij gecontracteerd ziekenhuis

Fanatiekeling

@baozi,

Verloskundige zorg kun je als BASIS BUDGET verzekerde bij alle ziekenhuizen krijgen. Zie https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorgverzekering/basisverzekering/paginas/basis-budget.aspx

zie ook screenshot.

PS. Jouw aanvullende verzekering vanaf twee sterren betaalt de Eigen Bijdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie ( ca. €375 is de Eigen Bijdrage hiervoor). Dus deze vergoeding komt uit de aanvullende verzekering. Jouw aanvullende verzekering is dezelfde als van iemand met een andere basisverzekering bij Zilveren Kruis. 

PS mocht jouw bevalling toch medisch worden( tijdens de bevalling), dan zit je dus ook goed als je in het UMCG bevalt.

PS op grond van de dik gedrukte regel kun je zelfs kiezen voor het UMCG in eerste instantie.

Groet, Feina.

Re: Poliklinisch bevallen-afdeling vol bij gecontracteerd ziekenhuis

Webcare
Webcare

Hallo @baozi, welkom op ons forum!
@Feina geeft het juiste antwoord aan je (bedankt hiervoor).
Je kunt met de Basis Budget voor verloskundige zorg, zoals de bevalling, naar elk ziekenhuis. Je kunt dat hier nalezen.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.