Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kraamzorg

Bewerkt 
Voorbijganger

Beste Zilveren Kruis,

Ik heb een korte vraag betreft kraamzorg aan huis.
Klopt het dat alle uren aan kraamzorg (incl. eigen bijdrag €4,15 per uur) volledig worden vergoed bij een Basis Zeker + Aanvullend ** ?

Groetjes

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kraamzorg

OPGELOST
9 ANTWOORDEN

Re: Kraamzorg

Moderator
Hoi Daantje,

In 2015 wordt kraamzorg bij een gecontracteerd kraamcentrum vergoed. Met een aanvullende verzekering vanaf 2 wordt ook de wettelijke eigen bijdrage vergoed. Het kraamcentrum beoordeelt hoeveel uren kraamzorg je krijgt.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger
Beste Sophie,

Volgens Independer is de vergoeding, bij de verzekering zoals Daantje aangeeft, maximaal 24 uur. Terwijl je normaliter wel meer uren kraamzorg krijgt.

Heeft Independer hierin gelijk? Ik heb namelijk weinig behoefte om achteraf toch nog bij te moeten betalen voor kraamzorg.

Groetjes,
Miranda

Voorbijganger
Bedankt Sophie en Miranda voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad ook gelezen dat er 24 uur werd/wordt vergoed. Vandaar dat ik het even hier neerleg.
Toevallig net met een kennis gesproken. Die heeft afgelopen jaar gebruik gemaakt van kraamzorg via de aanvullende polis **. Alle uren werden vergoed! (max. de wettelijke 40 uur)
Wat ik hierboven uithaal is dat we geluk hebben met Zilveren Kruis Miranda!Smiley Vrolijk

Groetjes Danielle

Bewerkt 
Moderator

Hoi Miranda en Danielle,

in 2015 wordt bij aanvullend 2 de wettelijke eigen bijdrage volledig vergoed. In 2014 was dit nog voor de eerste 24 uur. Ik vermoed dat daar de verwarring bij Independer vandaan komt.

Mag ik hieruit opmaken dat jullie allebei zwanger zijn? Als het al zover is: gefeliciteerd! Hebben jullie ook al gekeken op onze pagina waar alle vergoedingen rondom zwangerschap bij elkaar staan?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger
Hoi Sophie,

Bedankt voor je snelle reactie en antwoord.
Ik ben al heel wat dagen aan het puzzelen met alle vergoedingen haha. Hiermee is het helemaal duidelijk. Ik heb net gelijk m'n polis aangepast naar aanvullend**!

Ik ben nog niet zwanger maar het zit in de planning Smiley Knipoog

Groetjes

Voorbijganger
Hoi Sophie,

Bedankt voor je snelle reactie. Fijn te horen dat het volledig vergoed wordt. Vermoedelijk ga ik nu wel overstappen naar Zilveren Kruis!

Ik ben inderdaad zwanger Smiley Vrolijk Bestaat er bij jullie ook nog een extra korting als mijn partner ook naar jullie overstapt en daardoor straks ook ons kindje?

Voorbijganger
Ja ingewikkeld allemaal hè Danielle! Ik ben ook al heel de middag bezig.

Succes met zwanger worden.

Voorbijganger
Ja verschrikkelijk hè Miranda. Al voelt het wel heel goed en verstandig om alles inhoudelijk helemaal door te hebben etc.

Bedankt. Jij heel veel geluk met je zwangerschap!

Moderator
Goed dat jullie het zo uitzoeken. Dan hoef je er later dit jaar niet meer over na te denken.

@Miranda, als je collectief verzekerd bent bij ons, dan kan je partner ook de collectiviteitskorting krijgen als je hem meeverzekerd.
Je kindje meld je straks binnen 4 maanden na de geboorte bij ons aan. Het kindje is dan per de geboortedatum verzekerd. Het is handig om dit direct te regelen als je het BSN van je kindje hebt.