Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kosten rondom zwangerschap zonder medische noodzaak, hoe zit dit?

Bewerkt 
Bezoeker

Goededag!

Graag wil ik weten met welke aanvullende verzekering alle extra (zonder medische noodzaak) echo's, buiten de 12- en 20- weken echo, volledig worden vergoed?

En klopt het dat je met de basisverzekering een bedrag tot €205 voor het bevallen in het ziekenhuis (verloskamer), zonder medische noodzaak, krijgt vergoed? 

De verloskamer vraagt, als 't goed is, ongeveer een vergoeding van €330.. Dit betekent dus dat je €125 uit je eigen zak betaalt?!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kosten rondom zwangerschap zonder medische noodzaak, hoe zit dit?

3 ANTWOORDEN

Re: Kosten rondom zwangerschap zonder medische noodzaak, hoe zit dit?

Bewerkt 
Fanatiekeling

- Bij mijn weten bestaat er geen aanvullende verzekering die extra echo's vergoed.

- jouw idee over de eigen betaling klopt niet. Een poliklinische bevalling zonder medische noodzaak kost aan eigen bijdrage ( dit is iets anders dan het eigen risico) €330. ( €329,93, ook heb ik €316,87 euro gezien). Deze eigen bijdrage wordt vergoed vanaf een aanvullende verzekering met twee sterren. Lees ook het andere topic hierover goed na en klik op de link naar de bijlagen. Niet alle zorgverzekeraars hebben dit in hun aanvullend pakket opgenomen. Bij sommige zorgverzekeraars moet je een héle dure aanvullende verzekering hebben, bij andere volstaat een aanvullende verzekering van ca. €10). 

https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Vergoedingen-en-Zorg/Wat-krijg-ik-vergoed-bij-een-bevalling-in-het...

Groet, Feina.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Fedoua,  

Leuk dat je onze community hebt gevonden en je vraag via deze kanaal stelt. Ik help je graag verder met jouw vraag. 

De aanvullende verzekering met 2 sterren dekt meer dan voldoende voor een zwangere vrouw. Je krijgt onder andere (voor een zwangerschap) de volgende zaken vergoed: 

- kraampakket

- (bekken)fysiotherapie

- borstkolf 

- zwangerschapscursus

de eigen bijdrage van € 4,20 per uur voor kraamhulp 

- en de eigen bijdrage voor bevallen in het ziekenhuis zonder medische noodzaak

Vanuit de basisverzekering vergoeden wij maximaal € 205 voor de verloskamer. De rest vergoeden wij uit de aanvullende verzekering (bijvoorbeeld 2 sterren). 

Een hoop informatie daar ben ik mij van bewust, maar ik hoop wel duidelijk voor je. Laat het mij weten indien ik je nog verder kan helpen. 

Groeten Kawtar 

Ps. Mag ik je feliciteren? 

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Bezoeker

Beste Feina & Kawtar,

HIerbij wil ik jullie bedanken voor jullie reacties.

Het is mij nu al veel duidelijker geworden, welke zaken ik vergoed krijg vanuit de basisverzekering en de aanvullende verzekeringen.

Haha.. Ja, Kawtar, je mag me zeker feliciteren! Smiley Vrolijk