Icsi in Genk, België (Ziekenhuis Oost Limburg)

Nieuwkomer
Beste,
Ik heb enkele weken geleden een Tese operatie gehad in Rotterdam. Dit vanwege een blokkade in mijn zaadleiders (en een kinderwens). Nu wonen mijn vriendin en ik in Sittard, dus willen we voor de ICSI behandeling graag naar Genk. Kunt u ons aangeven of dit vergoed wordt door Zilveren Kruis en welke procedure we moeten doorlopen / welke formulieren we in moeten vullen om e.e.a. op correcte wijze aan te vragen en te regelen.

Alvast bedankt.

Gr. Rens

Icsi in Genk, België (Ziekenhuis Oost Limburg)

3 ANTWOORDEN

Re: Icsi in Genk, België (Ziekenhuis Oost Limburg)

Webcare

Goedemiddag Rens,

Allereerst, welkom op ons forum! 

Zo te lezen gaan jullie een spannend traject in, ik kan me voorstellen dat je dat graag zo dicht mogelijk in de buurt hebt. 

We hebben een contract voor ICSI met het Ziekenhuis Oost-Limburg (ZOL), Campus Sint-Jan in Genk. De vergoeding is daarom hetzelfde als wanneer je naar een ziekenhuis in Nederland zou gaan. Je betaalt dus ook eigen risico. Het is best wat uitgebreide informatie, dus ik geef je graag deze link mee waarin nog veel meer informatie staat.

Ter aanvulling. Als het ZOL de medicijnen voor de behandeling niet bij ons kunnen indienen, dan krijgen jullie hiervan een aparte rekening van hen. Die kunnen jullie dan bij ons indienen met het declaratieformulier zorgkosten buitenland.

Tot slot. Vooraf moeten jullie toestemming bij ons aanvragen. Jullie krijgen dan vervolgens van ons bericht. Als we toestemming geven, kunnen jullie direct contact opnemen met het ZOL in Genk. 

Een hoop informatie zo, maar maakt mijn uitleg de procedure zo wat duidelijker?

Groeten,

Bas

Fanatiekeling

@BasA, ik wil graag weten waarom om toestemming gevraagd moet worden: er is immers een contract?

@Rens, ik verwijs je ook graag naar een ander topic. Het betreft een vergelijkbare situatie. Eerst had ZK toegezegd dat " alles vergoed zou worden" en toen kwamen er toch rekeningen. ( voor de medicijnen). https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Buitenland/Behandeling-Uz-Gent-icsi/m-p/24005

Groet, Feina.

Webcare

@ Feina,

Een vruchtbaarheidsbehandeling zoals ICSI in het buitenland moet vooraf aangevraagd worden. Ook als er een contract is met de zorgverlener.

Groet,

Caroline

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.