Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Aanvullende verzekering wijzigen/aanvragen tijdens zwangerschap

Nieuwkomer

Heeft het zin om een aanvullende verzekering met 1 ster te wijzigen in een met 2 sterren tijdens een zwangerschap? Wordt een poliklinische bevalling zonder medische indicatie en de eigen bijdrage kraamzorg dan wel vergoed?

Aan het eind van het jaar stel ik mijn verzekering altijd bij indien dit nodig is. Ik ben in 2016 uitgerekend, maar vraag me dus af of meer betalen in dit geval wel nut heeft.

Ik vond dit topic (https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Polis-en-Financieel/Aanvullende-verzekering-afsluiten-terwijl-je-a... maar een antwoord uit 2013 kan natuurlijk niet meer actueel zijn.

Aanvullende verzekering wijzigen/aanvragen tijdens zwangerschap

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: Aanvullende verzekering wijzigen/aanvragen tijdens zwangerschap

Medewerker

Hallo Femke,

Wat leuk dat je zwanger bent. Van harte gefeliciteerd! Gaat alles goed met jou en de baby? Spannende maar vooral mooie periode en er zal vast veel op je afkomen. Goed dat je stilstaat bij je verzekering.

Zoals je wellicht weet kun je tussentijds je verzekering niet aanpassen. Je kunt dit doen per 1 januari 2016. Je geeft aan dat je nu aanvullend 1 ster verzekerd bent. Ik zou je om deze redenen adviseren om je aanvullende verzekering te verhogen:

Kraampakket wordt vergoed vanaf aanvullend 2 sterren

Vanuit de aanvullende verzekering met 1 ster wordt dit pakket niet vergoed. Omdat je in het ziekenhuis gaat bevallen heb je dit waarschijnlijk niet nodig maar mocht je onvoorzien toch thuis bevallen is het fijn om het kraampakket in huis te hebben. Bovendien zit er een leuke knuffel in en ziet de doos waar de spulletjes inzitten er erg leuk uit!

De eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling wordt vergoed vanaf aanvullend 2 sterren

Vanuit de aanvullende verzekering met 1 ster zul je de kosten van de eigen bijdrage zelf moeten betalen. Als de kosten van de verloskamer boven de € 202,- komen zul je dit bedrag dan zelf moeten betalen.  Vanaf aanvullend 2 sterren ben je ook verzekerd voor de kosten die boven de € 202,- komen. Ik stuur je even wat informatie over de vergoedingsregeling op basis van dit kalenderjaar: Bevallen zonder medische indicatie

De eigen bijdrage voor kraamzorg wordt vergoed vanaf aanvullend 2 sterren

Je bent verzekerd voor maximaal 80 uur kraamzorg in maximaal 10 dagen. De eigen bijdrage van € 4,15 per uur wordt vergoed vanaf aanvullend 2 sterren. 

Heb je al eens gebeld met onze afdeling Geboortezorg? Onze collega's van de afdeling Klantenservice verbinden je graag door! Het telefoonnummer is: 071 751 00 52.  Misschien wordt het voor jou dan wat gemakkelijk om een keuze te maken om je polis wel of juist niet te wijzigen. 

Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap toe.

Groetjes, Judith

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.