sms mogelijkheid toevoegen lukt niet

Bezoeker

Net zoals de vorige schrijvers vind ik een extra drempel overbodig en onhandig.
En ... ik ben er nu al twee avonden en een middag mee bezig geweest,  zonder resultaat.
Ik kan bij mijn ZK nu niets zien van wat belangrijk is.
Ik moet een bedrag betalen en ik heb geen idee waarvoor. en dat is toxh wel prettig om te weten.
Na veel ingewikkeld (vind ik) gedoe krijg ik dan eindelijk een code, voor de verplichte sms functie, maar als ik die code intoets staat er dat hij niet klopt.
Inmiddels 4x een code ontvangen, maar steeds dat bericht.
Ik kan van zoiets bijna in paniek raken.
Echt naar.

sms mogelijkheid toevoegen lukt niet

12 ANTWOORDEN

Re: sms mogelijkheid toevoegen lukt niet

Fanatiekeling

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar ik denk dat het probleem bij Digid ligt.

Je moet even geduld hebben en de helpdesk van digid bellen. Uiteindelijk komt het goed. Ik weet niet of je ook kan kiezen voor de digid-app. Dan log je in bij de digidi app met een 5 cijferige code, ipv dat je de sms ontvangt. Dit werkt eenvoudiger.

Groet, Feina.

Fanatiekeling

Wat ik wel graag wil weten van zilveren Kruis: welke informatie Is beschikbaar in Mijnzilverenkruis? Ik vind het belangrijk dat ik ook de dbccode van een ziekenhuisbehandeling kan zien en ook de zorgactiviteiten die daaraan ten grondslag liggen. Bij een van de andere zorgverzekeraars (onvz) is deze informatie NIET beschikbaar in de Mijnomgeving. Dat vind ik een reden om over te stappen naar een zorgverzekeraar die deze informatie WEL geeft.

@jhlimtdh

Groet, Feina.

Bezoeker

Dank voor je reactie Feina! Ik heb inmiddels een brief (voor gewoon door de brievenbus) geschreven. Het zou toch eenvoudig moeten gaan, al blijf ik het overdreven vinden. Als ik dan nog niet verder kom zal ik zeker je raad opvolgen.

Community Manager

Welkom op de community @jhlimtdh. Wat irritant dat het inloggen met sms-code niet gelukt is. Ik kan me voorstellen dat je ervan in paniek raakt.

Mogelijk heeft het, net als @Feina zegt te maken met een storing bij DigiD. Het kan ook zijn je nog iets moet aanvinken. Ik gebruik even een eerder antwoord uit het topic 'Inloggen controle sms?' van mjjn collega Pauline om het je te laten zien. Want  mogelijk heb je nog niet de juiste button aangevinkt. Zie het plaatje onderaan het bericht van Pauline: 

Waarom doen we dit? Wij willen je  persoonlijke gegevens zo goed mogelijk beschermen. Daarom log je met 2 stappen in. Dat betekent dat je bij Zilveren Kruis inlogt met DigiD en sms-controle.

Alle Nederlandse verzekeraars vragen dit om te voorkomen dat internetcriminelen met jouw gegevens aan de haal gaan. Zouden zij gebruikersnaam en wachtwoord achter halen, kunnen ze na sms-controle toch niet bij je privacygevoelige gegevens.

Met sms-controle kun je al je gegevens inzien en wijzigen. Hier lees je hoe je sms-controle aanvraagt.

Snap dat je hier niet op zit te wachten Nol, op onze website hebben we veelgestelde vragen  over veilige inloggen met DigiD voor je op een rij gezet.

In de afbeelding zie je hoe je inlogt op de DigiD- pagina: 

Herken je dit plaatje?

Of had je de button al zo aangevinkt? Lukt inloggen weer niet, laat het me even weten. Dan kijk ik of ik verder kan helpen. Wil je me dan in een privébericht laten weten welke foutmelding je krijgt? Dan kan ik het verder voor je uitzoeken. Je stuurt me een privébericht door naast mijn foto op mijn naam te klikken.

Jouw vraag wat er over de dbc-code en de zorgactiviteiten van een ziekenhuisbehandeling in Mijn Zilveren Kruis staat, is een interessante vraag @Feina. Ik vind de vraag alleen niet in dit topic thuishoren. Je kunt hierover wel een apart topic openen als je dat wil. Dan praten we daar verder.

Bezoeker

Beste Corine,

Dank voor je bericht. Ik kon niet klikken, ik moest de link kopiëren.
Na veel stappen (Zilveren Kruis, DigiD) moest ik via de telefoon een SMS code aanvragen.
Weer, nu de 6e keer denk ik gedaan. En opnieuw krijg ik te zien: 
"De ingevoerde sms-code komt niet overeen met de verstuurde sms-code."
Mijn man zat naast me, letter voor letter, cijfer voor cijfer getypt, alles klopte.
En de vorige keren ook.
Ik vind het dus al totaal onnodig en als het dan ook nog niet werkt ...
Ik weet niet wat te doen.

Nog 2 keer geprobeerd en  ik lees "U heeft 3 keer onjuiste gegens ingevoerd".
Ja, ik word hier gek van en verdrietig.
Ik hoop dat je me kunt helpen.

Fijne dag verder!

Hartelijke groet,
Victoria

[persoonlijke gegevens verwijderd door moderator]

Community Manager

Bedankt voor je reactie Victoria @jhlimtdh. Ik heb jouw achternaam en e-mailadres verwijderd. Dit is namelijk een openbaar forum. En ik wil voorkomen dat onbekenden jouw gaan e-mailen.

Uit de melding die je opnoemt, lijkt het me toch dat er iets misgaat tussen jou en DigiD. En dat het niet aan onze website ligt.

Er zijn een paar dingen waar ik aan denk

• Heb je al een activeringscode van DigiD gekregen? Zie deze vraag en antwoord op de website van DigiD.
  • Zo ja, heb je bovenaan de pagina van DigiD 'Ik wil inloggen met een controle via sms' aangevinkt?
  • Een ander dingetje is de hoofdlettergevoeligheid: De sms-code moet je precies overnemen, dus met kleine en hoofdletters. Zou dat mis gegaan kunnen zijn?
  • Ook moet je binnen een bepaalde tijd (45 minuten of zoiets) dat je de sms ontvangt, de code invoeren op de DigiD pagina. 
  • Omdat je meerdere geprobeerd hebt in te loggen, kan het zijn dat jouw DigiD geblokkeerd is. Zie voor uitleg hierover ook weer de website van DigiD. Het kan zijn dat je dan eerst een nieuwe code moet aanvragen.
  • Je kunt ook contact opnemen met de helpdesk van DigiD.

Heb je wat aan dit antwoord? Laat het me even weten als je meer informatie nodig hebt. Of als inloggen gelukt is. Succes in ieder geval!

Bezoeker

Dank voor je antwoord.
Ik heb nooit problemen met DigiD en ik heb alles goed gedaan. Ik schreef al dat ik samen met mijn man heel nauwkeurig de letters en cijfers heb ingetypt.
En niet gewacht, nee, onmiddellijk gedaan.
Het heeft niets met DigiD te maken!!
Geen stap verder en ik heb nog steeds geen idee waar die rekening van is.
Echt vervelend.

Community Manager

Ik stuur je even een prive bericht @jhlimtdh. Dan kan ik wat meer gegevens vragen!

Bezoeker

Graag!
Er zal toch een oplossing moeten komen.

Fanatiekeling

Het kan ook aan de website van Zilveren Kruis liggen icm een nieuwe versie van bijvoorbeeld de software op een Iphone. Probeer het daarom eens op een ander apparaat, dus een desktop computer ipv een tablet of smartphone. Ik kon laatst ook  niet reserveren bij vakantieveilingen via de Ipad wel via de Imac. De klantenservice deed er ook bij hen veel te luchtig over.  Ze antwoordden : "ik zie dat u een reservering heeft kunnen maken". Toen heb ik geantwoord dat ik het probleem graag opgelost wilde hebben, omdat ik ook als ik niet thuis ben ( bij mijn Imac), wilde kunnen reserveren. Daarop ontving ik weer hetzelfde antwoord. Men ziet niet in dat de fout bij hen ligt en dat het in hun eigen belang is om het op te lossen.

Groet, Feina.

Community Manager

Bedankt voor het meedenken en de goede tips @Feina! Ik heb inmiddels via privéberichten contact met @jhlimtdh. Want natuurlijk willen we graag dat het opgelost wordt. Kun je eens kijken of de tips van Feina helpen, @jhlimtdh? En zie verder het bericht dat ik je vanochtend gestuurd hebt. Met wat extra gegevens kan ik laten nakijken of er via onze website mogelijk iets mis gaat.

Community Manager

Goed nieuws: @jhlimtdh kan inmiddels inloggen in Mijn Zilveren Kruis. Alvorens je kunt inloggen met DigiD moet je namelijk eerst DigiD aanvragen en activeren. Pas daarna kun je inloggen met sms regelen. Dat was dus de oorzaak. Succes dus op Mijn Zilveren Kruis @jhlimtdh. Ik hoor graag wat je ervan vindt!