iui en eigen risico

Nieuwkomer
Vanwege mijn onvruchtbaarheid komen we in aanmerking voor iui. Ik snap heel goed dat ik eigen risico betaal hierover. Maar ik heb gehoord dat de man in dit geval ook eigen risico betaald. Ik vind het dus wel vervelend om net een dubbele eigen risico
te zitten zeker aangezien het probleem aan mij ligt. Klopt het dat de man ook eigen risico betaald in dit geval?

iui en eigen risico

1 ANTWOORD 1

Re: iui en eigen risico

Webcare

@Pcoosje Goed dat je het bij de verzekeraar checkt als je iets hoort van anderen.

Als er onderzoek of testen bij je man worden verricht zal dit worden verrekend met het eigen risico voor hem.

Bij bewerking van het zaad van de man kan het ziekenhuis wel een DOT (behandelcode aanmaken) waardoor de kosten voor de bewerking gedeclareerd worden bij de verzekeraar van je man. Dat kan per ziekenhuis verschillen. Ik zou daarom navragen bij het ziekenhuis hoe zij de kosten declareren.

De vergoeding voor vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen zoals IUI is voor vrouwen met een medische indicatie verzekerd onder voorwaarden in de basisverzekering.

Je betaalt zoals je zelf ook aangeeft eigen risico over de kosten.

Heel veel succes met de behandeling.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.