Zou het niet overzichtelijker zijn om nieuwe berichten als eerste te zien?

Gast

Een vraag: zou het niet overzichtelijker en handiger zijn als wij de nieuwe berichten als eerste te zien krijgen?

• Zilveren Kruis Online

Zou het niet overzichtelijker zijn om nieuwe berichten als eerste te zien?

10 ANTWOORDEN

Re: Zou het niet overzichtelijker zijn om nieuwe berichten als eerste te zien?

Community Manager

@Haarlem Voor fora is het gebruikelijk om van oude naar nieuwe berichten te gaan in een topic. Dat is voor nieuwe lezers makkelijker omdat zo de eerste vraag die gesteld is bovenaan staat en alle antwoorden die daarop volgen eronder. Voor mensen die al langer meelezen in een topic is het omgekeerde juist handiger omdat ze alle eerdere reacties vaak al hebben gelezen. Omdat we ervan uit gaan dat er meer nieuwe lezers zijn dan mensen die het topic al enige tijd volgen hebben we standaard voor de eerste optie gekozen. 

Gelukkig kan je zelf bepalen wat jij prettiger vindt door jouw instellingen te wijzigen. Op deze pagina kan je de volgorde instellen. 

Bezoeker

Ok.. Dat is handig Raoul, overigens ken ik alleen maar Fora waar het nieuwste bericht bovenaan staat, maar goed, kennelijk ken jij ze anders. 

Ik heb hem meteen aangepast. Nu is hij voor mij weer normaal Smiley Knipoog

Overigens, kennen jullie de mogelijkheid van quoten van delen van iemand anders zijn post? Of heb ik daar nog overheen gekeken? 

Community Manager

jvdzon schreef:

Ok.. Dat is handig Raoul, overigens ken ik alleen maar Fora waar het nieuwste bericht bovenaan staat, maar goed, kennelijk ken jij ze anders. 

Ik heb hem meteen aangepast. Nu is hij voor mij weer normaal Smiley Knipoog

Overigens, kennen jullie de mogelijkheid van quoten van delen van iemand anders zijn post? Of heb ik daar nog overheen gekeken? 

@jvdzon Jazeker Smiley Vrolijk Dat kan door middel van de 'aanhalen' knop wanneer je een reactie plaatst.

Screen Shot 2016-06-01 at 09.17.58.png

Gast

Raoul, bedankt voor de tip, ik heb het nu veranderd, ik wist niet dat je zoveel kon instellen.

Overigens heb ik eens even gekeken bij andere fora maar ik zie daar echt de laatste berichten als eerste verschijnen. eerlijk gezegd vind ik dat ook logischer.

Community Manager

@Haarlem, je kan inderdaad een hoop instellen. Als het gaat om lijsten van topics, dan klopt dat inderdaad, maar in een topic zelf zie ik toch dat het chronologisch geordend is. Bijvoorbeeld op het Viva forum, of FOK forum.

Gast

Ja, hier kunnen we nog lang over napraten, moeten we niet doen denk ik. Ik heb gekeken bij diverse patientenverenigingen en pc forums maar nu ik weet dat ik alles kan instellen is voor mij het probleem opgelost. Nog bedankt daarvoor.

Fanatiekeling

Ik vind het ook belangrijk dat de nieuwste reacties bovenaan staan. Ik wist dit ook al die tijd niet. Het zou toch ahndig zijn als de default anders werd ingesteld.

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Is het gelukt om het voor jezelf anders in te stellen? In overzichten van boards staan wel de nieuwste reacties bovenaan. Mocht je willen dat dit ook de default instelling wordt voor topics, dan kan je natuurlijk altijd een idee indienen.

Fanatiekeling

Ik heb mijn voorkeursinstellingen eerst gewijzigd naar " nieuwste eerst" . Toen had ik er last van, dat als ik niet ingelogd was, toch de oudste weer eerst kwam. Toen heb ik weer veranderd in " oudste eerst". Ik heb ook het aantal topics en reacties per pagina vergroot. Zodat ik in een keer sneller onderaan het topic kom. Daar ben ik nu wel tevreden over. Ook heb ik de voorkeursinstelling voor een reactie gewijzigd: " Tekst met opmaak " (Rich-Text-Editor) ipv HTML. Zie de bijlage.

Conclusie: wat mij betreft mag het zo blijven, maar de standaardinstellingen voor nieuwe gebruikers zouden wel verbeterd kunnen worden en ook zouden de " voorkeursinstellingen" beter vindbaar moeten zijn. 

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Mooi dat je je eigen instellingen zo hebt kunnen wijzigen dat je er nu tevreden over bent. 

Wat betreft de standaard instellingen, oudste eerst in een topic is waar we voor hebben gekozen, dat is volgens ons het meest gangbare.

Het aantal topics en reacties per pagina, daar heb ik naar gekeken en die staan nu op 30 topics per pagina en 20 posts per topic.

Ook dit is voor iedere ingelogde gebruiker zelf anders in te stellen.

De voorkeursinstellingen worden in het nieuwe ontwerp makkelijker vindbaar.