Welke informatie over jouw declaratie wil je in meer detail zien?

Highlighted

Re: Welke informatie over jouw declaratie wil je in meer detail zien?

Verwijderde account
Niet van toepassing

Als ik naar mijn gegevens kijk, dan mis ik telkens waar het eigenlijk om gaat. Er staat dan alleen iets over dat ik naar een alternatieve hulpverlener ben geweest, maar verder ontbreekt alles ervan: de naam van de hulpverlener, het betaalde bedrag, en vooral waaróm iets niet vergoed wordt, wat met een code kan, waarbij die code makkelijk op te zoeken is. Het is alweer even geleden dat ik ernaar gekeken heb, maar telkens komt de verstuurde info als geheel incompleet over en dat maakt het nazoeken/controleren voor mij zó onaantrekkelijk vanwege tekort aan energie, dat ik het erbij laat zitten. En dat hoeft toch niet de bedoeling te zijn. Kort geleden heeft ook iemand op dit onderwerp gereageerd en een behoorlijk aantal punten opgeschreven wat aangepast zou kunnen worden aan de declaratie info. Daar stond ik helemaal achter. Maar nogmaals, energiegebrek ontneemt me de optie om moeite te doen alles op te zoeken en met details te komen, excuus ervoor. Hopelijk weten jullie wat ik bedoel....?

Highlighted

Gast

@Bert_ van de brillen is voor mij juist minder belangrijk (heb pas nog een bril gekocht Man Knipoog ...) ,juist de alternatieve geneeswijzen is voor mij belangrijker . Ik heb afgezien van papieren declaraties en afschriften mbt het milieu ,maar dan verwacht ik dat de info in de persoonlijke omgeving volledig en makkelijk zichtbaar/transparant is. Bij MijnAgis was dit allemaal makkelijk te zien ,en lijkt me niet zo lastig voor een programmeur om dat erbij te maken op de pagina,2 taartpuntjes voor de aparte categorieën.

Highlighted

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

@Mike de Wit wat je zegt klopt. Wij zijn afhankelijk van de informatie die wij van zorgverleners ontvangen. De informatie is niet zo gedetailleerd dat wij weten of er één injectie op twee plekken is gebruikt.

Highlighted

@Verwijderde account bedankt voor je uitleg. De huidige informatie is voor jou incompleet en dat zorgt ervoor dat het veel energie kost om te begrijpen wat er nou eigenlijk staat. Je zou dus graag meer en duidelijkere informatie willen zodat het minder energie kost om een overzicht te hebben.

Highlighted

@Karlijn wij proberen dit soort verbeteringen stapje voor stapje te doen. Het kan dus goed mogelijk zijn dat alternatieve geneeswijzen in een volgend project opgepakt gaat worden.

Highlighted

Bedankt voor alle reacties in dit topic! Wij hebben op dit moment voldoende feedback ontvangen om mee aan de slag te gaan.

Highlighted

Bezoeker

Ik vind de declaratieoverzichten bijzonder ondoorzichtig: bijvoorbeeld op 01-01-2016 wordt bij mij met de ondoorzichtige omschrijving "huisarts" € 29,04 en € 60,52 gedeclareerd. Op die datum ben ik niet bij de huisarts geweest. Ik ben erg tevreden over mijn huisarts en gun hem een prima gage maar hoe die gage administratief inelkaar steekt is een terugkerend raadsel. Waarom geen duidelijker omschrijving ??

Ook de apotheek kosten vind ik onbegrijpelijk. Ik neem aan dat het allemaal wel klopt maar verschaft mij geen inzicht/controle in wel of niet geleverde medicatie. Waarom wordt dat niet gespecificeerd voor de gebruiker ??

Heldere uitleg door Zilveren Kruis over declaraties zou ik op prijs stellen.

Highlighted

Community Manager

Mooie toevoeging HT. Het klopt dat wij de huisarts per kwartaal een vast bedrag betalen. Dit is voor jouw inschrijving daar. Bovenaan in het klantdomein bij het stukje 'Zorgverbruik' staat dit uitgelegd. Wanneer je op de term 'huisarts' klikt in het overzicht dan klapt er een menuutje open waar meer uitleg staat! Wellicht dat dit al meer duidelijkheid geeft?

Ook klopt het dat medicijnen niet altijd met naam op het klantdomein staan vermeld. Meer uitleg over de term Verstrekking Apotheek vind je hier

Ben benieuwd of je wellicht suggesties heb hoe we dit beter kunnen doen? Kan bijvoorbeeld de uitleg over huisartsen kosten en verstrekking apotheek helderder in Mijn Zilveren Kruis?

Highlighted

Starter

Waarom kan ik in MijnZilverenKruis niet betalen met iDeal of PayPal ???

Highlighted

Hi @Ureef,

Goed dat je deze vraag stelt! Ik zag dat je over iDeal of PayPal ook een 'Denk Mee -idee' hebt ingediend. Ik zoek voor je uit wat onze plannen met deze betalingsvormen zijn. En kom daarop terug in jouw Denk Mee-idee.

Highlighted

Nieuwkomer
Is er een relatie te vinden tussen de factuur en de declaraties?
Highlighted

Hallo @Jan2016, welkom op de community! Goed dat je jouw vraag hier stelt. Helaas snap ik de vraag nog niet helemaal. Kun je nog een keer uitleggen wat je precies bedoelt? En wat je precies wil weten? Dan kan ik kijken of ik het antwoord weet.