Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Verwijderde account
Niet van toepassing

Het inloggen via digid lijkt handig, maar ineens moet daar ook nog een sms bevestiging bij. Die moet per brief bevestigd worden, dus dat gaat een eeuwigheid duren, los van het feit dat die maar op een telefoonnummer te ontvangen is. Nu wil ik graag gewoon inloggen en mijn eigen gegevens inzien, of desnoods een papieren overzicht. Hoe doe ik dat? Want dit werkt natuurlijk niet. 

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Webcare

Terug naar je vraag.

Het sturen van de brief met de bevestigingscode (binnen drie werkdagen na aanvraag wordt deze verstuurd) is een belangrijk onderdeel van de betrouwbaarheid van DigiD.

 

Ook zonder mobiele telefoon kun je sms-controle gebruiken. Je kunt sms-controle aanvragen op Mijn DigiD met je vaste telefoonnummer. Je ontvangt dan een gesproken sms-bericht op dat telefoonnummer.

 

Ik snap dat je het een gedoe vindt. Toch kan het niet anders als je al je gegevens zoals je zorgverbruik of stand eigen risico, ontvangen berichten wilt inzien of deze wilt wijzigen dit met sms-controle te doen.

 

Zonder sms-controle kun je beperkt je gegevens zien wijzigen.

Je kunt dan je pakket zien en wijzigen, declaraties indienen, je betaalgegevens bekijken en wijzigen en je contactgegevens bekijken en wijzigen. Zonder sms kun je ook je digitale voorkeur veranderen en kiezen voor post.

 

Probeer het nog eens Soraya, het gaat je echt lukken met die SMS controle, ik stuur je een afbeelding waar je ziet hoe je op je DigiD-pagina inlogt met controle via SMS.

 

Veranderen kan ik het niet voor je, uitleggen en je verder helpen, dat met plezier.

 

groetjes,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Vertrouwd gezicht

Dit is gewoon lastig !! En dan ook nog een idioot lange code. Ik kan mij voorstellen dat er , veel, mensen zijn die hier niet mee overweg kunnen of willen. Bovendien werkt het systeem niet goed want je kan aangeven dat je een half jaar zonder die sms melding kan werken maar ....dat werkt dus niet.

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Webcare

Hoi Wim, zeker een punt dat er veel mensen zijn die hier moeilijk mee overweg kunnen. Vandaar dat we altijd klaar staan om te kijken waar we kunnen ondersteunen en een uitgebreide uitleg online maakten van hoe en waarominloggen met DigiD

Snap je wel de reden inmiddels?

Waar loop jij tegenaan met die half jaar controle? Kun je mij een privébericht sturen met meer uitleg zodat ik samen met jou probeer hier verder mee te komen.

 

Voor ander forumlezer nog wat extra info over de vraag:

Moet ik elke keer met sms-controle inloggen?

 

Op je eigen telefoon of laptop hoef je  niet elke keer in te loggen met sms-controle. Wij hebben daarvoor wel toestemming nodig om een cookie te plaatsen. De sms-code is dan een half jaar geldig voor dit apparaat. Geef alleen toestemming als je en vertrouwd apparaat gebruikt. Maak je gebruik van een openbare computer? Geef dan geen toestemming.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Verwijderde account
Niet van toepassing

Pauline, jullie zijn de enige die een sms code verplicht stellen. Bij alle andere instanties is dat niet nodig. Die achten hun klanten wel in staat om zelf te bepalen welk niveau van beveiliging zij willen. Daarbij verplichten jullie klanten nu om hun telefoonnummer aan de belastingdienst te geven. Lijkt me ook nogal discutabel. Van mij krijgen ze het nummer niet, dus vraag ik op welke wijze ik dan de gegevens kan inzien/wijzigen. Ps handleidingen voor dummies hoef je niet te sturen. 

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Vertrouwd gezicht

Bedankt voor je antwoord Pauline. Een beetje neerbuigend, dat wel natuurlijk, met de vraag of ik het wel snap. Mijn persoonlijke gegevens zijn trouwens uitgebreid bekend want ik heb nogal wat discussies gevoerd met jullie en wel zodanig dat ik nu zelfs als "proffessional"-sic word aangeduid. Het inloggen zonder sms is 1x gelukt. Mijn toestemming heeft dus wel degelijk, eindleijk, gewerkt. Echter vanmorgen zowel op mijn iPhone als op deze iMac ging het weer mis en is de sms code weer noodzakelijk. De oorzaak "snap" ik nu ook. Ik schoon mijn systeem nog wel eens op waarbij ik alle browse gegevens alsmede alle cookies verwijder. Dan begint het "SMS circus" dus weer opnieuw. Lekker handig allemaal.   

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Community Manager

Graag geef ik nog een toelichting @Verwijderde account

 

Het gebruik van een SMS-controle geldt voor meer verzekeraars
Het gebruik van DigiD met SMS is vastgesteld vanuit Zorgverzekeraars Nederland. Andere verzekeraars hebben dit dus ook. Dat gaan we ook niet veranderen.

DigiD gaat zorgvuldig met jouw privé-gegevens om
DigiD houdt zich aan de Wet bescherming persoonsgegevens. De door jou ingevoerde informatie wordt niet aan andere organisaties verstrekt zonder dat daarvoor een wettelijke grondslag bestaat of zonder dat er sprake is van ondubbelzinnige toestemming van jou zelf. Dat geldt ook voor telefoonnummers.

 

Zo activeer je SMS stap voor stap
Op seniorenweb vond ik een mooie handleiding over het inloggen met SMS. Voor jou niet nodig, geef je zelf al aan @Verwijderde account. Maar misschien is het voor anderen wel handig?

 

@WimKoerten, ik ben blij dat inloggen ondanks een hoop gedoe wel gelukt is. 

Ik weet zeker dat de vraag van Pauline informatief en niet neerbuigend bedoeld is. Want zo steekt Pauline niet in elkaar. Dus dat wil ik toch graag even zeggen.

 

Ik begrijp dat je geen fan bent van de badges en rangen die je krijgt, Wim. Je krijgt ze niet te pas en te onpas, maar als je specifieke taken uitvoert op de community. Dat je er zoveel achter elkaar krijgt geeft aan dat je erg actief bent op de community en op verschillende manieren. Op deze pagina vind je het overzicht van je verdiende badges en wat je hebt gedaan om ze te krijgen. Naast badges hebben we ook rangen. Je bent nu een 'stamgast'. Ook dit verandert naar mate je langer actief bent op de community. Het systeem van badges en rangen is een beetje 'eigen' bij communities. Sommigen vinden het leuk. Anderen, zoals jij, vinden het niets. Dat mag.

 

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Nieuwkomer

hallo

 

ik heb een declaratie ingediend van mijn bril. Hoor of zie echter niets terug.

 

GR. j. Gerritsen

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Community Manager

Bedankt voor je reactie @JosefienGerritsen. Ik heb je adresgegevens even weggehaald omdat dat persoonlijke gegevens zijn. Een collega van mij zal jou via een prive bericht een antwoord geven.

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Webcare

Goedemorgen Josefien,

De declaratie van je bril is vorige week al afgehandeld en de vergoeding aan je overgemaakt. Kijk even in je Mijn Zilveren Kruis, dan zie je je declaratie terug. Het declaratieoverzicht is op 20 april in je Mijn Zilveren Kruis geplaatst. 

Laat het me weten als je nog vragen hebt! Groetjes, Laura

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Nieuwkomer

ik heb al een klachten formelier verzonden zou graag een andwoord willen

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste @WilGerritsenTervoort,

 

Welkom op de community en goed dat je hier van je laat horen. Wanneer heb je een klachten formulier verzonden? In principe krijg je binnen 5 werkdagen een eerste reactie van ons, als het om een hele bijzondere situatie gaat kan dit ook 10 werkdagen worden.

 

Als ik je nog ergens bij kan helpen hoor ik het graag.

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Voorbijganger

Dat mijn achternaam op de juiste manier en volgens de basisgegevens van de gemeente goed geschreven wordt................

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Community Manager

Bedankt voor je reactie @Arlette. Ik heb gereageerd in het topic 'Achternaam niet goed geschreven' dat je geopend hebt.

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Starter

In het overzicht van declaraties zorgkosten staat er niets in de kolom 'eigen 'risico', terwijl er wel aparte kolommen zijn voor vergoedingen gedaan vanuit de basisverzekering of de aanvullende verzekering. Ik ben uren doende geweest om eigenrisico-betalingen te kunnen koppelen aan bepaalde zorgposten en heb het opgegeven: het vergt zo vaak heen en weer schakelen tussen declaraties en overzichten van verschillende aard die ook weer nu eens per behandeldatum dan weer per ontvangstdatum  zijn geordend, dat daar veel tijd mee verloren gaat. Bovendien word je gestraft door het verlopen van de (te korte dus voor dit soort acties) inlogtijd, en moet je om de 15 minuten weer opnieuw beginnen. 

Wat ik wil is dus op de eerste plaats, dat de kolom 'eigen risico' wordt ingevuld in het zorgkosten-overzicht.

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Bedankt voor je reactie @WillemKraan. Leuk om te zien dat je zo meedenkt over Mijn Zilveren Kruis. 

 

Je geeft aan dat je eigen risico informatie mist in het overzicht van je zorgkosten/declaraties in Mijn Zilveren Kruis. Zodat je in één oogopslag kan zien waaraan je eigen risico is opgegaan. 

 

Het is op dit moment mogelijk om al je eigen risico kosten in één overzicht te zien. Niet precies op de manier waarop jij aangeeft, geen extra toevoeging van een nieuw kolom. In je zorgkosten overzicht zit namelijk een vinkje, om alleen declaraties met eigen risico te weergeven. Heb je daar al eens naar gekeken? 

 

Ik ben benieuwd.

 

Groeten,

 

Jordan

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Starter

Beste Jordan,

Dat vinkje had ik al ontdekt en gebruikt. En wat was het resultaat? "Er zijn in 2018 (nog) geen declaraties met eigen risico voor [mij] ingediend". Breekt mijn klomp, want mijn eigen risico is al volledig benut door ZK. Daar valt dus nog iets te verbeteren. Zo ook aan de keuze van categorieën van declaraties: nu moet je alles of één categorie kiezen, maar is een combinatie van categorieën (bijv. fysiotherapie en specialist) niet mogelijk - en dat is wat ik ook verbeterd zou willen zien. 

Mijn opmerking over kolommem in het overzicht betrof niet het "toevoegen van een kolom" waarover jij het hebt. Ik heb een overzicht kunnen produceren waarin al 11 kolommen staan, waaronder 'eigen 'risico', 'tlv basisverzekering' 'tlv Aanv. verz.' enz. Maar ook hier is het probleem dat de meeste kolommen niet zijn ingevuld met de van toepassing zijnde bedragen (en soms foutief waar dit wel het geval is). Wat ik zou willen dat dit overzicht volledig wordt ingevuld door ZK en dat de klant daarin regels kan selecteren om een eigen overzicht te kunnen samenstellen voor bepaalde doeleinden.

PS Je 'titel' hier als 'voormalig medewerker ZK (of zoiets) is misleidend. Elders las ik dat je 'community manager' bent geworden: dat lijkt met meer toepasselijk. Eventueel met toevoeging van (in een klein pop-up venstertje oproepbaar) biografie-bestandje waarin je ervaring wordt geschetst.

PPS Kunnen de meldingen van mijn statusveranderingen binnen de 'community' niet achterwege blijven? Mijn mailbox loopt zonder die meldingen ook al vol, en ik ben het met een ander 'lid' eens dat dat labelspel overkomt als betuttelend kleutergedoe.

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Community Manager

Onze collega @Jordan heeft een nieuwe baan buiten Achmea, @WillemKraan. Daarom staat er nu geen 'community manager' maar 'voormalige medewerker Zilveren Kruis' bij haar naam.

 

Je kunt zelf regelen welke meldingen je krijgt en wanneer

Dat doe je door jouw profielnaam te klikken. Dan schuift er vanaf rechts een scherm open. Klik op 'mijn instellingen' - 'abonnementen en bladwijzers' - 'meldingsinstellingen'. meldingsinstellingen.JPG

 

Wat jouw vraag/opmerking over het eigen risico betreft en hoe je dat kan zien in Mijn Zilveren Kruis, helpt het misschien als ik even met je meekijk? Dan begrijp ik misschien beter wat je bedoelt. Als je dat wil, zou je mij dan in een privé-bericht jouw gegevens kunnen sturen? Je stuurt mij een privé-bericht door naast mijn foto op mijn naam te klikken. Wil je dan ook jouw relatienummer, postcode en huisnummer en een telefoonnummer doorgeven waarop je bereikbaar bent?

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Nieuwkomer
Ik ben al klantI

Re: Wat zijn jouw wensen voor Mijn Zilveren Kruis?

Community Manager

Hoi Marijke welkom hier! 

Maak je ook wel eens gebruik van Mijn Zilveren Kruis? Het online klantdomein van ons. 

We zijn benieuwd naar je ervaringen en wensen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.