Highlighted

Wat wil jij in Mijn Zilveren Kruis zien over je nota?

Moderator

Geldzaken bijhouden is voor veel mensen niet de meest favoriete bezigheid. Zij willen snel en makkelijk kunnen zien hoe het ervoor staat. Dat willen wij ook voor onze verzekerden!

Echter, sommige mensen vertellen ons dat ze niet altijd makkelijk hun weg kunnen vinden in Mijn Zilveren Kruis – de online omgeving waarin je je verzekeringszaken kunt inzien. Met een aantal collega's zijn we dat aan het verbeteren. Daarom horen we graag van jou: welke informatie over jouw declaratie kun je moeilijk vinden?

P.S. Nog geen Community-account? Dat regel je in een minuutje: lid worden.

Update: we zien dat het gesprek twee kanten op gaat: welke informatie over jouw declaratie kun je moeilijk vinden? En: welke informatie over jouw declaratie wil je in meer detail zien? Ook over die laatste vraag gaan we graag in gesprek. Om het overzichtelijk te houden, hebben we er een apart topic voor geopend. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

• Innovatielab
  • Zilveren Kruis Online

Wat wil jij in Mijn Zilveren Kruis zien over je nota?

12 ANTWOORDEN

Re: Wat wil jij in Mijn Zilveren Kruis zien over je nota?

Uitblinker

hoi @Sophie,

wat ik anders zou willen zien over mijn nota in mijn zilveren kruis?

bij "mijn financiële overzicht" zou ik graag zien dat ik een directe link daar krijg naar het bijhorende declaratieoverzicht, zodat ik gelijk kan zien waarop de kosten gebaseerd zijn.

dus niet zoals nu eerst terug gaan naar de startpagina om daarna te gaan zoeken waar de kosten te vinden zijn(in "mijn ontvangen berichten" in een declatatieoverzicht)

in "declaratieoverzicht" in "mijn ontvangen berichten" zou ik het duidelijker willen ziern dat ik een betalingsregeling heb voor het eigenrisico heb, nu staat er alleen de kosten van het medicijn en dat "wij vergoeden de behandeling niet helemaal" en er staat ook dat ik niets betaal en dat het nergens mee wordt verrekend, terwijl het toch echt verrekend wordt met de betalingsregeling eigen risico(10x €38,50)

nergens is ook te zien hoeveel ik al opgebouwd heb met de betalingsregeling eigen risico.

bij "stand eigen risico" staat wel hoeveel ik tot op heden verbruikt heb, maar nergens hoeveel ik al heb opgebouwd via de betalingsregeling eigen risico, er staat echter wel ingehouden eigen risico, terwijl de verwerking daarvan nergens is terug te vinden(met dank aan de betalingsregeling eigen risico)

bij "mijn zorgkosten" zou ik het fijn vinden als er een duidelijkere omschrijving komt voor verstrekking apotheek. lang niet alles is privacy gevoelig wat onder die naam verstrekt wordt, zeker niet in mijn geval Smiley Knipoog  ik heb eerder het gevoel dat er iets niet helemaal correct gaat in de verstrekking.

de hoeveelheid wat verstrekt is zou ook meer duidelijkheid geven, nu staat er van alles wat ik krijg 1x, ongeacht de werkelijke hoeveelheid.

omschrijving diabeteshulpmiddelen zou voor mij ook duidelijker mogen, nu staat er dat ik injectiepennen krijg terwijl dat toch echt naalden zijn.

ook staat er "diabetes testmateriaal" ongeacht of het teststrips zijn of lancetten, niet echt duidelijk.

zover de eerste wensen tot verbetering Smiley Vrolijk

groet mike

Expert

Hoi Mike,

Meteen al een aantal mooie suggesties. Dank daarvoor.

De wens om een duidelijkere verbinding te maken tussen de rekening en waarvoor deze rekening is, is voor ons heel herkenbaar. Daar zoeken we inderdaad naar. Dat kan door de link die jij voorstelt, maar we kijken ook naar een iets ingrijpender aanpassing, waardoor je deze informatie makkelijker kunt combineren. Hoe zou jij het voor je zien als je de huidige structuur ook zou kunnen aanpassen?

Je vertelt dat je niet goed kunt zien dat je gespreid betaalt en dat de verwerking van nota’s daardoor onduidelijk wordt. Welke informatie zou je bij elkaar willen zien om dat wel makkelijk te snappen?

Voor de vraag over welke informatie je nog meer over je declaratie wil zien, hebben we een apart topic geopend. Dan praten we hier over hoe we de informatie ordenen en daar over welke informatie je in meer detail zou willen zien. Wat is voor jou bijvoorbeeld een duidelijker omschrijving van hoeveelheden, kan je een voorbeeld geven? Bedoel je bijvoorbeeld het aantal pillen in een doosje of het aantal doosjes?

Uitblinker

hoi @Didde,

onderstaand voorbeelden van onduidelijkheid, verstrekking van insuline. gezien de hoeveelheid verstrekt volgens overzicht erg wisselende prijzen voor hetzelfde.

zou fijner zijn als er gewoon vermeldt staat hoeveel wegwerppennen insuline er zijn geleverd.

wat pillen betreft, gewoon het aantal pillen/eenheden, doosjes hebben niet altijd dezelfde hoeveelheid als inhoud.

over een nieuwe structuur zal ik iets langer na moeten denken Smiley Knipoog

ik ging even uit van de bestaande omgeving waar aanpassingen aan gedaan zouden mogen worden.

groet mike

2016-05-04 (1).png2016-05-04 (2).png2016-05-04 (3).png2016-05-04.png

Expert

Hoi @diadino24,

Dank je wel voor dit voorbeeld!

We zijn ook benieuwd wat jouw ideeen zijn voor ‘de ideale’ structuur. Als dat lastig te verwoorden is, kun ons misschien wel meenemen in welke wat er sowieso in moet zitten.. en welke combinaties van taken jij vaak uitvoert.

Nieuwkomer
Luiers

Moderator
Moderator

Wat bedoel je precies met 'luiers'  @nick1985 ? 

Vaste bezoeker

Ik zou graag willen zien in de nota's dat alles in duidelijke nederlandse taal staat, want het is soms niet te begrijpen.

En wat uit de wlz wordt vergoed en wat de verzekering vergoed.

Miranda

Expert

Bedankt voor je reactie @ninn

Je hebt het over duidelijke Nederlandse taal in de nota’s. Wanneer is dit voor jou duidelijk? Wat zou je juist wel willen zien en wat juist niet?

Om zelf een voorbeeld te geven:

In het dit topic over Mijn Zilveren Kruis gaan we verder in op de mate van detail. Daarin heeft diadino24 twee reacties geplaatst met voorbeelden. Zijn 1e voorbeeld gaat over diabetestestmateriaal. Hij geeft aan dat hij liever een verdere specificatie zou zien van dit testmateriaal.

Hoe denk jij daarover? Wanneer is het voor jou duidelijker?

Vaste bezoeker

Dat er duidelijk staat wat en waarover het gaat.

Ik vindt dat bij behandelaars er niet duidelijk staat wat ze vergoeden.

Community Manager

Hoi Miranda,

Leuk dat je je ervaring wil delen op de community.

Laat me even weten of je er hulp bij nodig hebt.

Groet,

Raoul

Expert

Hallo allemaal,

We hebben jullie verzoeken gehoord om meer overzicht en inzicht te geven. Bedankt daarvoor! Daarom zijn we een scherm aan het ontwikkelen, waar alle declaratie informatie bij elkaar staat. We zijn benieuwd wat jullie van deze eerste versie vinden..

De komende twee weken zetten we nog de puntjes op de i , om daarna te starten met bouwen. Tips en opmerkingen gaan we daarna meenemen in de doorontwikkeling van dit scherm. Daarom hebben we nog de volgende vragen voor jullie:

• Kan je alles goed vinden?
  • Welke filters zou je eventueel nog toegevoegd willen zien?
  • Heb je als je dit overzicht hebt nog een declaratieoverzicht nodig?  En wat zou een declaratieoverzicht dan nog toevoegen?
  • Overige opmerkingen die jullie hebben over het design.. (wat werkt wel en wat werkt niet)

Je komt op het scherm door hier te klikken:

Nb. Dit betreft een demo! je kan op sommige plekken wel klikken, maar het is puur om een indicatie te geven van waar we naar toe aan het ontwikkelen zijn. Hij is ook bewust zwart/wit, kleuren moeten later nog toegevoegd worden, maar kunnen in deze fase van ontwikkeling nog afleiden Smiley Vrolijk

Uitblinker

hoi @Bert_

op en aanmerkingen verstuurd via PB aan raoul,

in grote lijnen ziet het er in ieder geval veel overzichtelijker uit dan het oude overzicht

jullie zijn goed bezig

groet mike