Wat wil jij écht als functie in de Zilveren Kruis-app?

Re: Wat wil jij écht als functie in de Zilveren Kruis-app?

Community Manager

Welkom op de community @ImcaDrommel. Wat irritant dat de nieuwe app niet goed werkt! Ik kan me voorstellen dat je je kwaad maakt daarover. Misschien helpt het als je de app verwijdert en opnieuw installeert? Kun je dat eens proberen? Lukt het dan nog niet, wil je het ons dan laten weten? Kun je dan ook doorgeven wat de foutmelding is, met wat voor apparaat je de nota wilde indienen (tablet, smartphone op pc?) en wat merk is van het apparaat? Of gebruik onze pagina 'hulp bij technische problemen' om een melding te maken.

Om een declaratie voor jouw dochter in te dienen hoef je niet opnieuw in te loggen. Je kunt dat gewoon via jouw app doen. Controleer of deze gegevens op de nota staan: Relatienummer, geboortedatum, naam en adres van de behandelde verzekerde. Staan ze er niet op, wil je het er dan zelf opschrijven? Als je daarna een foto van de nota maakt en bij ons indient, dan verwerken we de nota binnen 3 werkdagen.

Voorbijganger

Ik moet PGB verzorgingsnota's indienen. Ik krijg alleen mijn account te zien. Niet die van mijn dochter. Zij is volwassen en ik ben haar verzorgende/mandelzorger. 
Heb de app gedelete en weer geïnstalleerd. 
Ik kan nu wel meer zien in de app maar niets van mijn dochter. 
Log net weer in onder mijn dochters DigiD en er staan niet eens oude declaraties. 
Ik heb een Iphone.
Ik word hier echt niet goed van. Heb mijn tijd hard nodig voor andere dingen. 

Community Manager

Fijn dat de app weer werkt @ImcaDrommel. Om de gegevens van je dochter te kunnen zien, kan dat inderdaad alleen met haar DigiD. Oude declaraties kun je niet in de app zien. Als je inlogt in haar 'Mijn Zilveren Kruis', zie je meer gegevens. We werken nog aan een uitbreiding van de app.

Helpt onze pagina 'Zvw-pgb declareren' je misschien aan de juiste informatie?

Voorbijganger

Corine ik weet hoe ik moet declareren en wat ik moet declareren. 
Ik was met de vorige app binnen een minuut klaar en kon ik zien dat ik de declaratie had ingezonden. Nu zie ik niets! Heb 'm nu 5x ingezonden. Telefonisch zijn jullie onbereikbaar "nummer tijdelijk buiten gebruik" krijg ik te horen. 

De vorige app was eenvoudiger en sneller te bedienen ipv nog meer handelingen. Mantelzorgers hebben het al zwaar genoeg en dit zorgt voor nog meer rompslomp. 
Is dus niet over nagedacht. 

Community Manager

Ik heb het even voor je nagevraagd, @ImcaDrommel In de oude app legde je als verzekerde zelf vast dat je een nota had ingediend. Bij de nieuwe app doet de app dat voor je, Maar daar kan inderdaad enige tijd tussen zitten. Waarschijnlijk zal je straks de declaratie ook 5x terug zien....

Mag ik vragen welk nummer je gebeld hebt? Het nummer van onze klantenservice 071 751 00 52 is vandaag tot 17.00 uur bereikbaar. En er zou geen sprake moeten zijn van 'tijdelijke onbereikbaarheid'. Volgens onze website is de gemiddelde wachttijd op dit moment ongeveer 15 minuten.

Voorbijganger

Dank je Corine, ja dat telefoonnummer was overbelast. Later op de middag wel iemand gesproken. 
In de oude app konden meerdere verzekerden staan. Ik kon zelf kiezen van welke verzekerde de declaratie was. 
Nu kan dat niet meer en moet ik telkens inloggen met digid. Zeer tijdrovend.