Wat wil jij écht als functie in de Zilveren Kruis-app?

Re: Wat wil jij écht als functie in de Zilveren Kruis-app?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste @RobKhunrob,

Dank voor je reactie. Ik heb zelf geen ING maar ik neem aan dat je daar ook wel met een extra code moet inloggen? Of hoe werkt dat? Bij de ABN is het namelijk wel zo dat je echt met een apparaatje na het invullen van je pincode een andere code krijgt om in te loggen.

Groeten,

Jordan

Geregelde bezoeker

Alleen eenmalig je telefoon met een bevestigingscode activeren, daarna alleen maar een pincode nodig, en dat is het!

https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/mobiel-bankieren-app/mijn-ing-en-app-naas...

Voorbijganger

Nou, dit zal me leren om apps te updaten op mijn telefoon :/. Kan meteen niet meer declareren want geen DigiD en moet nu terug naar ouderwetse envelop/postzegel. Ook een manier om PostNL in de lucht te houden, maar niet echt gebruiksvriendelijk. Voor wat betreft de extra privacygevoelige gegevens die in de app worden opgenomen: kan me niet herinneren dat ik hierom heb gevraagd. Ik gebruik de app om declaraties in te dienen, niet om mijn hele geschiedenis in terug te zien. Zucht.

Medewerker

Bedankt voor je reactie @RobKhunrob.

Bij de nieuwe app kun je ook een pincode instellen.

Je logt de 1e keer in met DigiD + sms-controle

Start je de app voor het eerst op? Dan wordt jouw apparaat wordt gekoppeld aan uw verzekering. Dit gebeurt met DigiD + sms-controle. Zo zijn jouw persoonlijke gegevens goed beschermd. Omdat de app meer persoonlijke informatie bevat en gaat bevatten, is het 1 malig nodig om met een extra sms-controle in te loggen. 

Kies een eigen toegangscode van 5 cijfers

Met deze toegangscode log je de volgende keren in. Wilt je inloggen met een vingerafdrukscan (touch ID)? Dat kan ook! Stel dit in bij de Instellingen van de app.

En welkom op de community @Viv. De app is inderdaad vernieuwd en daarom beter beveiligd. De app is vernieuwd en uitgebreid omdat veel klanten daaraan behoefte hadden/hebben. Ik kan me wel voorstellen dat je het irritant vindt dat je nu met een tussenstap moet inloggen. Deze hobbel moet je 1 keer nemen. Daarna kun je met een zelfgekozen pincode of via inloggen met je vingerprint inloggen. Je krijgt er wel een app met meer mogelijkheden voor terug.

Ter informatie: in het topic Declaraties indienen via de App zijn we in gesprek over de (on)handigheid van de app.

Medewerker

Hai @Corine V

Weet je ook waar ik de vingerafdruk in kan stellen?

Ik kan alleen maar de toegangscode (PIN-code) wijzigen bij instellingen. Ik kan niet aangeven dat ik hiervoor mijn vingerafdrukscanner wil gebruiken. Of had ik dat moeten doen bij het installeren van de app, maar dat dat toen nog niet kon?

De App versie die ik heb is 3.0.0 (67) .

Groet,

Ron

Voorbijganger

@Corine V bedankt voor je reactie. De app is echter geen optie meer voor mij omdat ik geen DigiD heb en ook niet wil. Ik heb geen enkel probleem met het aanmaken van een account waar ik mijn eigen wachtwoord in kan stellen (zoals ik ook voor dit forum heb gedaan). Als dat een optie was geweest had je niets van me gehoord. Maar het geforceerd gebruik moeten maken van DigiD? No thanks.

Medewerker

Even een vraag van mij tussendoor. Ik zie dat er een aantal mensen zijn die de app wel willen gebruiken maar geen DigiD hebben en deze ook niet aan willen maken. Nu kan ik me voorstellen dat je die niet alleen voor Zilveren Kruis aan zou willen vragen. Ik wil ook helemaal de app of de DigiD promoten. Maar ik ben dan wel benieuwd hoe deze mensen de zaken met de overheid regelen. De belastingdienst, veel gemeenten en andere (overheids)instellingen communiceren ook alleen maar door middel van een DigiD. Ik vraag me dan of hoe deze mensen allemaal corresponderen met de overheid. Geen aanval, maar gewoon oprechte interesse.

Groet,

Ron

Medewerker

Ik heb even navraag gedaan, @Ron Burgers. Helaas werkt inloggen met touch ID nog niet op alle telefoons. Deze functionlaiteit is alleen nog beschikbaar voor IOS (Iphone en Ipad). Android, waaronder jouw Samsung volgt later nog. Ik durf niet te zeggen wanneer precies. Inloggen met een pincode kan wel op een Androidtoestel.

Zonder DigiD kun je inderdaad niet inloggen op onze vernieuwde app, @Viv.
Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Ik geef jouw feedback wel door aan mijn collega's van de app. Want zijn er meer mensen liever gebruikmaken van een app zonder DigiD. En elk signaal is er 1!

Geregelde bezoeker

Hoi Ron Burgers, mijn belastingadviseur gebruikt zijn Digid. En kijk hier eens https://www.toeslagenaanvragen.net/huurtoeslag-aanvragen/

En je paspoort aanvragen: gewoon naar het loket gaan

Voorbijganger

@Ron Burgers belastingen gaan via mijn accountant, en andere administratieve zaken van instanties die met DigiD werken krijg ik via de post toegestuurd. Zo krijg ik ook mijn declaratieoverzicht van Zilveren Kruis nog via de post, aangezien ook Mijn Zilveren Kruis met DigiD werkt. Jammer, maar helaas.

@Corine V hartelijk dank voor het doorgeven van mijn feedback. Ik hoop dat er een optie wordt opgenomen dat je ook met eigen gekozen wachtwoord gebruik kunt maken van de app. Gezien het feit dat Mijn Zilveren Kruis naast DigiD nu ook meewerkt aan een pilot met Idensys (niet dat ik hier gebruik van maak, maar ter illustratie), lijkt me dat DigiD niet 'the be-all and end-all' is van inlogfunctionaliteiten en het aanbieden van alternatieven verstandig is.

Medewerker

@Viv en @RobKhunrob,

Ik vul al jaren mijn eigen belastingformulieren in. Hoe het met een belastingconsulent gaat wist ik niet. Zelf was ik er van uit gegaan dat een belastingconsulent de belasting invult maar de belastingbetaler/ ontvanger de aangifte zelf moest versturen en dat je dan toch een DigiD nodig had. Blijkbaar hoeft dat niet als je via een belastingconsulent je belasting invult. Weer wat geleerd. Maar daarom gaf ik ook aan dat het geen aanval was, maar meer verbazing over het feit dat er mensen zijn zonder DigiD. Maar dit maakt voor mij alles weer een stuk duidelijker.

Met vriendelijke groet,

Ron Burgers

Nieuwkomer

Om te beginnen zou ik graag zien dat het mogelijk is de app binnen vijf minuten te downloaden uit de play store

Medewerker

Welkom op de community @JettavanGenuchten. Goed dat je je tip hier met ons deel ;-). Wel vervelend dat het downloaden zo langzaam ging. Is het downloaden van de app uiteindelijk nog gelukt? Of helemaal niet? 

Mag ik vragen om wat voor apparaat het gaat? En weet je ook het type of versie nummer? Dan kan ik jouw melding doorgeven aan mijn collega's die zich bezighouden met de app.

Nieuwkomer
In de app een functie met jouw vergoedingen. Zo kan je makkelijk opzoeken of zaken voor jou vergoed worden. Werkt via jullie website wel, maar zou op de app nog beter zijn!

Medewerker

Welkom op de community @MelanieHageluken. Goed dat je jouw wens hier deelt! Het is ook onze wens om jouw persoonlijke vergoedingen zichtbaar te maken in de app. We gaan dat ook zeker inbouwen. Ik kan alleen nog niet zeggen wanneer deze optie beschikbaar komt. Ik weet wel dat dat nog niet dit jaar zal zijn. Ik zal in dit topic laten weten zodra ik meer duidelijkheid daarover heb.

Bevalt de app jouw verder goed? Als je nog (andere) tips of wensen hebt, laat het ons weten!

Nieuwkomer

Ik zou graag willen dat de app voor Android op tablet weer werkt!! Kon altijd direct de nota's fotograferen en indienen. Nu blijkt dat niet meer mogelijk. Dus weer ouderwets in een envelop met postzegel via de post insturen.

Medewerker

Welkom op de community @IngeborgBlankenstein. Wat irritant inderdaad dat de app op jouw tablet niet werkt! De app is onlangs vernieuwd en sindsdien zijn we bezig met het oplossen van dit soort bugs. Ik ga even voor je navragen wat de status van de oplossing van dit probleem is. Ik kom er bij jou op terug.

Medewerker

Ik heb navraag gedaan @IngeborgBlankenstein en de app zou ook op een android tablet moeten werken.

Graag wil ik kijken of ik je verder kan helpen. Ik ben benieuwd wat er mis gaat. Kun je daar iets meer over vertellen?

Om wat voor merk tablet gaat het?

En heb je ook de laatste software-update geinstalleerd?

Kun je de app niet downloaden?

Of krijg je een foutmelding?

En zo ja: welke foutmelding?

Soms kan het helpen om de app te verwijderen, het tablet opnieuw op te starten en om daarna de app opnieuw te installeren. Zou je dat ook eens willen proberen? Hier kun je de app voor een android tablet downloaden.

Lukt het niet of loop je tegen problemen aan, laat het me even weten. Dan kijk ik even met je mee.

Medewerker

Ik heb je bericht ontvangen @IngeborgBlankenstein. Fijn dat de app weer werkt!

Voorbijganger

WAARDELOOS DIE NIEUWE APP. 
Ik ben mantelzorger voor mijn dochter, gemachtigd bij ZK. Ik moet dus én voor mezelf én voor mijn dochter declareren. Met de oude app kon ik kiezen voor welke verzekerde de declaratie was. Nu moet ik constant opnieuw inloggen op mijn en haar DigiD. 
ZOOOOOOO NIET HANDIG! Komt nog bij dat de app in demo stand blijft staan en dat vind ik mateloos irritant.