Wat wil jij écht als functie in de Zilveren Kruis-app?

Re: Wat wil jij écht als functie in de Zilveren Kruis-app?

Verwijderde account
Niet van toepassing

Voorlopig heb ik geen verdere opmerkingen. Ik zag dat nagenoeg alle wensen die anderen indienden ook die van mij dekken.

Laat je me weten wanneer er gewenste wijzigingen werden ingebracht?

NB

Wij reizen vaak met onze camper en ook naar buitenland (binnen europa) een app waarmee ik de reeds eerder vermelde gegevens kan oproepen zou uitkomst kunnen bieden. Ook zou het erg prettig zijn als ik via de App telefonisch contact kan maken met mijn verzekeringsagent....  

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste @KelsonvanNus, @JMoree80, @ArnovandenBerg, @Kevercat, @FdB en @Verwijderde account,

Dank allen voor de vele tips en wensen! Mijn collega's hebben deze bekeken en in overweging genomen. Een aantal punten willen we op korte termijn realiseren, waaronder het inzien van je polis gegevens en de stand van het eigen risico. Maar ook het inzichtelijk maken van het zorgverbruik en het kunnen betalen van openstaande nota's gaan we in de app opnemen. Om deze persoonlijke informatie via de app te delen is het ook van groot belang dat de app nog veiliger is. Dit kan door de app eenmalig via DigiD te activeren. Daarna kan er via een pincode worden ingelogd. Door de activatie via DigiD is het ook niet meer nodig om zelf nog gebruikersprofielen aan te maken. De app herkent dan meteen wie er allemaal op de polis staat.

Een mooi stukje op weg denk ik zo? Als er nog andere tips en wensen te binnen schieten, laat het dan vooral weten.

Starter
Misschien (een link naar) de Zorgzoeker inbouwen zodat je snel weet welke zorgverlener wel/niet gecontracteerd is?

Nieuwkomer

Ook ik zou graag zien dat de app ook beschikbaar wordt voor de Windows Phone!

Beste @Anja Wierikx,

Welkom op de community en goed dat je hier van je laat horen. Op dit moment is de app alleen voor iPhones (vanaf iOS 7) en Android-telefoons (vanaf Android 4.4) beschikbaar. De app wordt niet beschikbaar gemaakt voor de Windows-telefoons. Je kunt de app wel met een tablet (Android en Ipad) gebruiken. 

Voorbijganger
hallo ik heb 4 mei een declaratie gedaan via de app.maar nog steeds niks ontvangen.ook kan ik niets zien over het feit dat de rekeningen daadwerkelijk zijn gedeclareerd.dat er bijvoorbeeld een groen vinkje vers chijnt wanneer het uitbetaalt is.....

Webcare

Hoi Sabrina, goede suggestie om het duidelijker te maken of je declaratie verwerkt is.

Zou je dit idee willen delen met een onderbouwing in het topic Ideeën voor Zilveren Kruis

Stuur mij svp een privébericht met je relatienummer, postcode en geboortedatum zodat ik je polis kan nakijken.

Ik kijk graag voor je na of je declaraties inmiddels zijn verwerkt.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger
hoi Paulien,hoe moet ik je een pb sturen als ik verder geen gegevens van jou heb?

Webcare

Hoi Sabrina, als je op mijn naam klikt zie je dat je mij een privébericht kunt sturen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Webcare

Dag Sabrina, 

Bedankt voor je gegevens. In verband met privacy heb ik je een PB gestuurd, dan kan ik je meer uitleg geven wat er met de declaratie is gebeurd. Als je die hebt ontvangen, kan je het beste het openbare berichtje met je relatienummer verwijderen. 

Groeten,

Bas

Verwijderde account
Niet van toepassing
ik citeer Laurens ff

"Met de app van Zilveren Kruis kun je op dit moment al makkelijk je nota’s indienen."

met name het woordje "makkelijk"
onbegrijpelijk dat je dit zegt, en jij bent een expert?
jij krijgt zeker betaalt van Zilveren kruis om dit te zegen?
maar als je niet bij zilveren kruis werkte zou je dan nog steeds achter je woorden staan?

bekijk het topic https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Zilveren-Kruis-Online/Declaraties-indien-via-de-App/m-p/26138#M153... eens,
dan weet je van welke boom me woede vandaan komt.

met je makkelijk, ja, verplicht digid aanmaken,om via de app declaraties in te dienen, als je dit niet wilt, moet je ze opsturen naar zilveren kruis, met zelfs nog een postzegel, en moet je nog maar hopen dat ze vertrouwt aankomen.
wat een domme mensen werken er bij zilveren kruis. de mensen die tot deze idee zijn gekomen zijn echt dom. ja sorry kan er geen positief woordje over zeggen.
dus als je zilveren kruis als zorgverzekeraar kiest, moet je tegelijkertijd ook instemmen met het aanmaken van een digid,anders moet je elke keer een enveloppe en postzegel gebruiken, en dan zegt Laurens "makkelijk"

Laurens; ik neem aan dat je niet opgevoed bent met liegen. doe dat aub dan ook niet.
er is nix gemakkelijks aan, of jij bent gewoon dom, of je liegt.

ik stoor me kapot aan dit.
want ik regel altijd die declaratie van me ouders, en nou brengen jullie mij een hoop ellende toe, want hun hebben geen digid. en zodra mensen mij verplichten iets te doen wat ik niet wil, dan is het doei bij mij. zet gewoon die oude update terug en klaar met deze grap

Medewerker

Gezien de toon van jouw bericht denk ik niet dat mijn collega Laurens gaat reageren.

Ik heb je ook een privebericht gestuurd @Verwijderde account. Maar graag reageer ik ook hier nog even. 

In het topic Declaraties indienen via de App zijn we in gesprek over de (on)handigheid van de app. Graag verwijs ik daarnaar. Het is inderdaad zo dat je nu 1 malig moet inloggen met DigiD. Dat doen we omdat de app nu persoonlijke en privacygevoelige informatie bevat. Dat gaan we niet veranderen.

Verwijderde account
Niet van toepassing
ik zie mods hier elke keer het zelfde zeggen, ik weet het nou wel dat je 1 keer moet inloggen blabla.. maar ik hoor hier geen 1 mod zeggen dat je dus in feite verplicht wordt een overheids pagina te registreren of te wel een digid? ja ik ben boos, op dit. waren jullie daar nog niet achter? zilveren kruis maakt het nu moeilijke declaraties in te dienen. de mods doen er wel chill onder, omdat zij zelf bij zilveren kruis werken. zij krijgen betaalt om dit te zeggen. het is niet hun eigen mening. en ja om 1 x eenmalig in te kunnen loggen heb je dus DİGİD nodig. goeiemorgenn

Medewerker

Ik kan niet meer persoonlijk reageren op de schrijver van het bericht hierboven omdat de account door hem/haar zelf is verwijderd.

Graag wil ik in dit topic ook nog even laten weten wat er veranderd is in de vernieuwde app. 

De app bevat een aantal nieuwe functionaliteiten

• De mogelijkheid om de polis in te zien. Hier zie je hoe je verzekerd bent , wat het vrijwillig eigen risico is en welke collectiviteitskorting er geldt.
  • De polissen van meeverzekerden zijn te zien. Hoeveel eigen risico meeverzekerden hebben verbruikt en welke nota’s zij hebben ingestuurd, zie je vanwege de privacywetgeving niet.
  • Via de Zorgkosten-tab zie je welke kosten wel en niet vergoed zijn de afgelopen jaren.

Toekomstige updates voegen andere functies toe

De app krijgt updates waarmee nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd. Zo wordt het mogelijk om direct via iDeal openstaande rekeningen te betalen. Ook functies als oude declaraties inzien en pushberichten worden toegevoegd.

Je logt de 1e keer in met DigiD + sms-controle

Start je de app voor het eerst op? Dan wordt jouw apparaat wordt gekoppeld aan uw verzekering. Dit gebeurt met DigiD + sms-controle. Zo zijn jouw persoonlijke gegevens goed beschermd. Omdat de app meer persoonlijke informatie bevat en gaat bevatten, is het 1 malig nodig om met een extra sms-controle in te loggen. 

Kies een eigen toegangscode van 5 cijfers

Met deze toegangscode log je de volgende keren in. Wilt je inloggen met een vingerafdrukscan (touch ID)? Dat kan ook! Stel dit in bij de Instellingen van de app.

Stuur alleen een complete nota in

Op de nota staat deze informatie:

• Het relatienummer en de naam van de behandelde verzekerde
  • Het adres en de geboortedatum van de behandelde verzekerde
  • De omschrijving van de behandeling en de naam van het product
  • De behandeldatum

Zet géén andere zaken (zoals een bankrekeningnummer) op de nota

Dan kunnen wij de nota niet meer automatisch verwerken. Het duurt dan langer voordat deze verwerkt zijn. Upload je een bestand? Dit moet een PDF-, JPG- of JPEG-bestand zijn van maximaal 5MB groot.

Je kunt deze informatie ook nalezen op onze website.

We zijn nog steeds benieuwd

Welke functie zou jij graag in de app willen? Laat het ons weten!

Nieuwkomer

Ik zou graag (ga er vanuit dat dit nog niet mogelijk is in de App) met 1 Digid inlog voor de hele familie de declaratie doen. Nu lijkt het erop dat dit alleen door de hoofdcontactpersoon (relatienummer) gedaan kan worden. Eigenlijk zou dit voor de familie door iemand van die familie gedaan kunnen worden. Goed idee?

Geregelde bezoeker

Fijn weer een app update. Na enkele jaren met plezier gebruikt is nu een digiD nodig! Die heb ik niet dus dan moet ik het maar weer per post versturen, dat is balen!

Bedankt voor de reacties, Willem en Rob.

@WillemVerhoef

Leuk dat je met ons meedenkt! Bedoel je dat je graag hebt dat meerdere mensen de declaratie in kunnen dienen? We hebben in onze nieuwe app extra functies. Zo kan ieder gezinslid een nota indienen, ook voor een ander gezinslid. Je hoeft dus niet de hoofdverzekerde te zijn om de nota in te dienen. Als je samen met iemand op de polis staat, kan de andere persoon ook een nota voor jou indienen. Is dit wat je bedoelt, Willem?

@RobKhunrob:

Ik begrijp dat het vervelend is dat je nu moet inloggen met een DigiD code als je deze niet hebt. In de nieuwe app zijn er meer (privacy gevoelige) gegevens te zien. Daarom vragen wij om de eerste keer met de DigiD code en sms controle in te loggen, zodat de persoonlijke gegevens goed beschermd zijn. Het is mogelijk om daarna een toegangscode of een vingerafdrukscan in te stellen. Hierdoor hoef je niet iedere keer met de DigiD code en sms controle in te loggen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het balen is dat je de nota's nu met de post naar ons moet opsturen als je geen DigiD code hebt. 

Deze manier van inloggen gaan we niet veranderen, dus ik kan je hier helaas niet verder bij helpen Rob. 

Groeten, Sylvana

Geregelde bezoeker

Dat wordt dan weer ouderwets zoals jaren geleden met de post opsturen.  Bedankt voor je reatie.

Geregelde bezoeker

P.S Wellicht niet zo veilig als Zilveren Kruis , maar zonder DigiD kan men wel de ING App gebruiken!!