Wat vind jij van de nieuwe contactpagina?

Community Manager

We hebben onze contactpagina aangepast zodat onze klanten sneller de juiste contactmogelijkheden kunnen vinden en we zijn benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle opmerkingen zijn welkom.

Onze vorige contactpagina had veel keuzemenu's en was daardoor best complex. De nieuwe pagina is een stuk overzichtelijker maar er kan altijd iets verbeterd worden. Wat vinden jullie van de nieuwe contactpagina?

Screen Shot 2017-03-24 at 14.47.44.png

Wat vind jij van de nieuwe contactpagina?

13 ANTWOORDEN

Re: Wat vind jij van de nieuwe contactpagina?

Bekend gezicht

@Raoul

Hoi Raoul

Voor mij is het een stuk overzichtelijker zoals je het nu laat zien,alleen werkt de link niet Smiley Knipoog

Alleen kom ik nog wel vaak tegen, chat niet beschikbaar!

Enig idee hoe dat op te lossen is?

Groet

Nanda

Moderator

@Nanda, Bedankt voor je reactie en de melding dat het linkje niet werkt. Heb ik meteen aangepast! 

Fijn dat het een stuk overzichtelijker is geworden, dat is ook de bedoeling.

Kleine update: Inmiddels staat er ook een Whatsapp blokje tussen, dus de meest nieuwe versie zien jullie via het linkje. Hier nogmaals voor de zekerheid: contact

Toevoeging 6 april: De Whatsappknop is alleen zichtbaar als iemand eerst ingelogd is geweest in Mijn ZilverenKruis. Dit heeft te maken met cookies. De klant wordt daarna herkend en op de contactpagina verschijnt de Whatsappknop.

Ik reageer ook meteen ook even op je vraag over de chat.  Als er bij de chat 'niet bereikbaar' staat, dan is er geen collega beschikbaar. 

Kijkende naar de oplossing: voor ons is dat natuurlijk een signaal over de bezetting. Niet iets waar je zelf wat aan kan doen Smiley Vrolijk 

@Feina, @Adrian, @diadino24, @ankob1985, @wijnands, jullie hebben ook meegepraat in één of meerdere topics over de website. Ben benieuwd naar jullie mening over de nieuwe contactpagina!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

@Eva S

Hoi hoi

Bedankt voor je snelle toelichting Smiley Knipoog

En ja de link werkt deze keer wel haha

Het is mij helemaal duidelijk!

Groetjes

Nanda

Stamgast

1. chat werkt gewoon niet, blijft alleen maar op 1 ogenblik hangen. Is dit getest met iets anders dan IE op Windows?

2. waarom is telefoon wel beschikbaar als optie  als het na 1800 is?

3. Waarom geen email overdag? OK, toegegeven, antwoord op email is beroerd en duurt weken maar toch

4. whatsapp zie ik nergens

Afgezien daarvan is het wel overzichtelijker.

Bezoeker

Hallo Raoul,

niet 24 uur per dag kunnen mailen vind ook ik  lastig en niet beargumenteerd. Gewoon een brief schrijven kan blijkbaar wel?

bij de chat zou een (pop up) verduidelijking van de rubrieken wat helpen. Ik ben gelukkig geen regelmatige gebruiker en daarom is het me misschien niet duidelijk maar wat bedoelen jullie met 'vervoerslijn'? En wanneer is 'Buitenland' van toepassing?  Als je gaat? Er bent? er kosten gemaakt hebt? of alle drie?

Frappant vind ik het verschil tussen telefoon en chat.  Je kunt over meer dingen bellen dan chatten (deze zijn ook beter omschreven). Is het dan zo dat een chat met de klantenservice leidt tot het advies "u kunt beter bellen"?

Het ziet er verder  wel overzichtelijk uit. Ik begrijp dat 'bezoek' geen contactmogelijkheid is?  

Succes,

Adrian

Community Manager

@wijnands en @Adrian Bedankt voor jullie feedback. Ik ga dit delen met de ontwikkelaars van de pagina en kom er op terug. 

Wat betreft 'bezoek' is dat geen optie die we op dit moment actief aanbieden. Mensen die op ons hoofdkantoor binnenlopen helpen we natuurlijk wel maar onze officiële contactmogelijkheden zijn die aangegeven staan op de contactpagina. 

Fanatiekeling

Ook ik zie Whatsapp nergens. Het is zelfs nog erger: als ik de zoekterm 'whatsapp' intik, dan krijg ik geen enkele treffer. Zie afbeelding.

Groet, Feina.

Moderator

Jullie signalen over Whatsapp kloppen. Ik heb inmiddels wat extra informatie en kan uitleggen waarom de één hem wel ziet en de ander hem niet: 

Whatsapp is niet in alle situaties zichtbaar. Op de contactpagina zie je hem alleen als dat je eerst ingelogd bent geweest in Mijn Zilveren Kruis. Via een cookie wordt klant dan herkend en verschijnt op de contactpagina de Whatsapp functie.

Mijn collega's gaan er mee aan de slag om ervoor dat de zoekterm 'Whatsapp' straks ook gevonden kan worden. Bedankt voor het signaal Feina!  

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Community Manager

@wijnands Dat je chat niet ziet zou kunnen komen doordat er op dat moment geen medewerker beschikbaar is. We testen altijd op meerdere systemen en met meerdere browsers dus het zou moeten werken.

Telefonie en chat zijn kanalen waar je direct antwoord krijgt op je vraag en dat is dan ook de reden dat e-mail niet beschikbaar is als die kanalen wel beschikbaar zijn. 

@Adrian We gaan de rubrieken van de chat verduidelijken door ze toe te lichten. Zodra ik hier meer over weet deel ik het in dit topic. 

Wat betreft de vraag of je over meer dingen kan bellen dan chatten, dat vragen we voor de zekerheid nog een keer na. Misschien is het ook handig om daar iets meer toelichting op te geven bij de verschillende chat-mogelijkheden. 

Fanatiekeling

De Whatsapp mogelijkheid is nu ook bij mij zichtbaar. (Echter nog niet terug te vinden in de zoekfunctie).  Het wachten op de chat duurt wat lang. De naam van de chatmedewerker verschijnt niet meer initieel. Zie afbeeldingen. 

Groet, Feina.

Moderator

@Adrian

Een tijdje geleden heeft Raoul aangegeven dat we de rubrieken van de chat willen gaan verduidelijken door ze toe te lichten. Dit aan de hand van je feedback in een eerdere reactie in dit topic.

In deze post wil ik jullie ons voorstel laten zien. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden en lees dat graag terug in dit topic!

Ik begin met de situatie zoals hij nu is. Wanneer je op de contactpagina kiest voor de optie chat, kom je in het volgende scherm:

Huidige chat.png

Ons eerst voorstel is om de tekst in de 4 donkerblauwe balken te veranderen (de 4 afdelingen). Zodat je als bezoeker ziet welke vragen bij welke afdeling horen.

Daarom het volgende voorstel:

Voorstel Chat.png

Ook willen we nog extra teksten toevoegen die zichtbaar worden wanneer de harmonica is opengeklapt. Deze teksten komen dan boven of onder de chattegel. 

Tab 1: Verzekeren, betalen en vergoeding

Lees hier meer

Maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 22:00 uur
Zaterdag tussen 09:30 uur 17:00 uur
Zondag tussen 13:30 en 22:00 uur

Waarover kunt u ons chatten?

• U wilt klant bij ons worden
  • U heeft vragen over uw verzekering
  • U heeft vragen over een betaling of declaratie
  • U heeft vragen over een vergoeding

Chat u voor iemand anders?

Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig.

Tab 2: Zorg in het buitenland

Lees hier meer

• Hoe regelt u uw zorgverzekering als u gaat verhuizen naar het buitenland
  • U wilt E-formulieren (104, 106, 108, 109) aanvragen
  • Vragen over ingediende buitenland nota’s
  • U wilt een behandeling in het buitenland aanvragen
  • U heeft een working holiday visa, hoe zit het met uw zorgverzekering?
  • Vergoedingen – gaat op vakantie, waar bent u voor verzekerd?

Tab 3: Zorgbemiddeling en zorg regelen

Lees hier meer

• U kunt ons chatten over alle vragen over zorg/behandeling in een ziekenhuis. Bijvoorbeeld wachtlijstbemiddeling, second opinion, zwangerschap.
  • De Zorgcoach helpt en begeleidt u naar de juiste zorg.

Tab 4: Vervoer aanvragen of wijzigen – Vervoerslijn

Lees hier meer

De medewerkers van de Vervoerslijn vertellen u of u toestemming krijgt voor vervoer. Ook weten zij welk vervoer u krijgt. De vervoerslijn heeft een aantal gegevens van u nodig. Het is handig als u deze gegevens al bij de hand heeft. Dan wordt u sneller geholpen.

• Vergoedingen voor vervoer
  • Verlengen van machtigingen voor vervoer
  • Wijzigen van machtigingen voor vervoer
  • Nieuwe machtigingen voor vervoer

Fanatiekeling

Ik kreeg bij de onderste chats helemaal niemand aan de "lijn" in het weekend. Ik vroeg me toen af of deze chats eigenlijk wel bemand waren. 

Daarna heb ik het nog een keer geprobeerd met hetzelfde resultaat. Als er niemand aanwezig is, moet je deze balken ook niet tonen. 

Groet, Feina.

Moderator

Goed onderwerp Feina. De openingstijden en hoe ga je daarmee om. 
In de tekstvoorstellen van collega Corine zie je al dat ze in ieder geval genoemd gaan worden. 
Corine lees je reactie ook en we komen nog terug met een wat meer inhoudelijke terugkoppeling, zoals over technische mogelijkheden.