Wanneer zou jij overstappen van papieren naar digitale post?

Expert

Een hotel geboekt, schoenen besteld of telefoonabonnement afgesloten. Steeds vaker ontvang je hierna een bevestigingsmail. Ook bij Zilveren Kruis heb je de mogelijkheid om je polisblad en declaratieoverzichten te ontvangen via het internet. Een groot deel van onze klanten doet dit echter nog per post.

Sta jij open voor een overstap naar digitale post? Wat heb je hiervoor nodig?

Verandermanager bij Zilveren Kruis, bezig met het verbeteren van onze (digitale) communicatie

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wanneer zou jij overstappen van papieren naar digitale post?

22 ANTWOORDEN

Re: Wanneer zou jij overstappen van papieren naar digitale post?

Starter

Tenslotte wil ik belangrijke zaken als polisbladen zwart op wit in een map hebben zitten. Dus als Zilveren Kruis mij dit digitaal gaat sturen, moet ik het eerst zelf gaan afdrukken voordat ik het in mijn map kan stoppen. Dat kost mij papier en tijd, en geeft mij het gevoel dat ik zelf het werk van Zilveren Kruis moet gaan zitten doen. Kortom, voor mij liever per post.

Moderator

Goedemiddag Erjas, duidelijke input! Dankjewel daarvoor. Wist je dat je bij je digitale voorkeuren ook kunt aangeven dat je je polisblad wel via de post wil ontvangen? Zo krijg je die via de post maar andere informatie, zoals het declaratieoverzicht, digitaal.

Zou dit misschien een optie voor je zijn? Of zou je alsnog het liefst alles per post willen? Ben benieuwd! 

Nieuwkomer

Het zou mij goed te pas komen om polisblad als ook overige info zowel per mail als per post te ontvangen.

a) Ik kan de per post ontvangen info nalezen en staat alles zwart op wit.

b) de techniek laat ons wel eens in de steek en kunnen we nergens op terug vallen.

Dan maar beide, het zekere voor het onzekere.

Nieuwkomer

Worden de rekeningen (maandelijkse premie) wel standaard per mail gestuurd of is ook daar een keuzemogelijkheid?

Geregelde bezoeker

Ik zou graag het op papier blijven ontvangen vind dit toch vaak praktischer met lezen+ per email verdwijnen regelmatig dingen door storingen of in de spambox(die dan vaak weer vergeet te controleren). Het mooiste zou zijn zowel per post als ook per mail.

Groeten Ron

Bezoeker

Ik heb dat graag op papier, dus niet per email. Het is per slot een officieel stuk dat de verhouding met de zorgeverzekeraar weergeeft. De premie doe ik wel per mail omdat dat volgt uit het polisblad.

Nieuwkomer

Nieuwkomer

Ik wil graag de polispapieren per post ontvangen, zodat ik ze in een map kan doen.

Nieuwkomer

mijn polisblad heb ik het liefst zwart op wit op papier. het werkt het beste gewoon op de standaard manier, papier,pen en verzenden. een mail verdwijnt soms per ongeluk nog wel eens. Het werkt 

Moderator

Bedankt voor jullie reacties, mooi om te lezen hoe jullie over dit onderwerp denken. 

Ik lees dat de meerderheid graag het polisblad per post zou willen ontvangen en eventueel dubbel, zowel per post als per mail. 

Veel van jullie geven aan dat de kans groter is om het digitale polisblad te verliezen. Denk aan een e-mail die kwijt raakt of een systeemstoring. Zou het helpen als het digitale document gemakkelijk opvraagbaar is, stel je bent hem kwijt geraakt? Je kan bijvoorbeeld je polisblad downloaden via Mijn Zilveren Kruis. 

Sommige van jullie kiezen voor een splitsing: het polisblad per post en de andere communicatie per e-mail.

Hoe bevalt dat? En wat zijn jullie redenen om hier wel of juist niet voor de kiezen? 

@Dien321, je post is leeg. Misschien is er iets niet helemaal goed gegaan?

@GerritJan Je kan aangeven welke berichten je digitaal of per post zou willen ontvangen. In Mijn Zilveren Kruis kan je je digitale voorkeuren aanpassen. Als het enkel gaat over premiebetaling, dan zijn er ook digitale mogelijkheden, bijvoorbeeld betaalmail. Bekijk deze pagina voor meer informatie.

Nieuwkomer

Wij wonen in een buitengebied waar geen (glasvezel)kabel is aangelegd. Internet hebben we dus nog ouderwets via de telefoonlijn. Het downloaden van documenten mislukt daardoor nog wel eens en als het wel lukt duurt het een eeuwigheid voor ik het binnen heb. Voor mij is het ontvangen per post dus de allerbeste oplossing

Starter

Wij willen alles per post blijven ontvangen, hebben zelf geen internet dus moeten altijd bij iemand anders gaan inloggen en dat gaat niet.

Eerder deed ik dat wel op mijn werk maar dat gaat niet meer ben gepesioneerd.

Dus geen digitale post dat word erg lastig.

Nieuwkomer

Op de vraag hoe ik mijn polis wil ontvangen kan ik duidelijk zijn. Graag er post en per mail.

Een dusdanig 'groot' contract, het gaat immers om honderden euro's per jaar, wil ik liefst zwart op wit.

Nieuwkomer

Op de vraag hoe ik mijn polis wil ontvangen kan ik duidelijk zijn. Graag per post.

Wil ik liefst zwart op wit

Nieuwkomer

zou graag mijn verzekerings papieren per post ont

Moderator

Leuk om jullie reacties te lezen. Zeker ook de redenen waarom jullie voor post kiezen, of een combinatie. 

@Jonkie46, vervelend dat het downloaden niet zo goed lukt. Kan me goed voorstellen waarom jullie in deze situatie voor post kiezen.
@Dik ten Brinke. Ook in jullie situatie is internet (of het gebrek eraan) de voornaamste reden. Om steeds naar iemand anders te gaan om in te loggen is inderdaad niet handig. Wat leuk dat je toch die extra moeite hebt genomen om een account te maken en je reactie te plaatsen. 

Masil en El Ghoubachi, jullie denken ongeveer hetzelfde over. Jullie gaan voor zwart op wit. 

@MiekeBruins, wat is voor jou de reden dat je kiest voor post? 

Nieuwkomer

Door mijn leeftijd van 82 jaar is het voor mij nogal moeilijk om de polissen en wat daar bij hoort van het internet af te halen. Ik ben al blij dat ik een mail kan versturen. De rest moet ik al aan mijn kinderen of kleinkinderen vragen. Dus voor mij alles per post.  Dat kan ik in een map bewaren en als het nodig is nalezen.

Vr.gr. J.P.Hageman

Moderator

Bedankt voor je reactie Jan. Duidelijk en begrijpelijk waarom jij kiest voor post in plaats van internet. 

Wat leuk om je wel hier online terug te zien! 

Nieuwkomer

ik sta zeker open voor de overstap naar digitaal, maarwens idd mijn polisblad altijd per post te blijven ontvangen, puur omdat daar alle infofolders al bij zitten en ik die dan die niet meer online hoef te zoeken!

Verder magvan mij alles digitaal binnenkomen hoor! Geen bezwaar!