Vernieuwen pagina over mantelzorg

Community Manager

Binnenkort beginnen we met het vernieuwen van de pagina met informatie over mantelzorg en we zijn benieuwd naar welke informatie mantelzorgers en mensen die mantelzorg ontvangen daar willen terugvinden. Naar welke informatie zijn jullie op zoek? En hoe kan Zilveren Kruis daarbij helpen?

Wat we tot nu toe hebben besproken is dat we ons afvragen hoe we mantelzorgers bereiken en of 'mantelzorg' wel de juiste term is. Een hoop mensen die zorgen voor een naaste beschouwen zichzelf namelijk niet als mantelzorger. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Iedereen is welkom om te reageren maar ik nodig graag een aantal van jullie actief uit om mee te praten: @monique1964@Eric-W@jae55@adesterke@Jenny@Sascha@Dikkie@Leor@DannyPeters

Vernieuwen pagina over mantelzorg

4 ANTWOORDEN

Re: Vernieuwen pagina over mantelzorg

Bekend gezicht

Wat mij direct opvalt op die mantelzorgpagina: men gaat er kennelijk van uit dat mantelzorgers zorgen voor senioren. Mijn man is mijn mantelzorger en dat is-ie al zo'n ruime 20 jaar, ondanks dat ik pas midden 50 jaar ben. Toen mijn kinderen thuis woonden waren ze ook mantelzorgers. Me dunkt, kan men daar eens op gaan letten? Niet alle zorgbehoeftigen zijn per se oud. Helaas.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain

Community Manager

Hoi @HSS ja, dat is zeker waar. Om de één of andere reden denken meer mensen dat ouder worden en mantelzorg samengaan. Nu is dat vaak wel zo, maar niet altijd. Dus goed om in het opnieuw vormgeven van de pagina rekening mee te houden. Wat misschien ook nog zo is, is dat er nog verschil zit in 'nieuwe' mantelzorgers en mensen die, zoals jouw man, al 20 jaar zorgen voor een naaste. Naar welke informatie zijn jij en jouw man nu nog op zoek? Is er iets waar we bij zouden kunnen helpen, of wat we kunnen vergemakkelijken?

Bekend gezicht

Hmm... nee, op dit moment zou ik niks kunnen bedenken. Juist doordat de situatie al langere tijd is zoals hij is, ga je vertrouwen op je routine. Ik zou me alleen kunnen voorstellen dat het weer lastiger wordt als de mantelzorger zelf ook ouder wordt en wellicht geconfronteerd wordt met lichamelijke klachten.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain

Community Manager

@HSS Ja hoe moet dat dan? Heb je dan recht op hulp vanuit de WMO? Vanuit de WMO en vanuit een aantal van onze aanvullende verzekeringen zijn er wel mogelijkheden om een mantelzorger tijdelijk te ontlasten, maak je man daar wel eens gebruik van?