Vergoeding gastric sleeve operatie in België

Nieuwkomer

Ik heb een vraag m.b.t. Een gastric sleeve

Ik zit sterk na te denken om de stap te nemen om een gastric sleeve operatie te ondergaan.

Nou hoor ik hele goede verhalen over Dr Dillemans van het AZ Sint-Jan Oostende - Brugge

Wordt dat vergoed ?

Vergoeding gastric sleeve operatie in België

3 ANTWOORDEN 3

Re: Vergoeding gastric sleeve operatie in België

Webcare

@KlaasPostma Goed dat je vooraf navraagt of je gastric sleeve wordt vergoed in Brugge.

Dit ziekenhuis AZ Sint-Jan Oostende in Brugge door ons is  gecontracteerd en je kunt hier ook terecht voor deze operatie.

Er zijn voorwaarden voor vergoeding, je hebt een verwijzing nodig van je huisarts. Dr. Dilleman bepaalt zelf of je aan de voorwaarden voldoet om in aanmerking te komen voor deze ingreep. 

Om voor een operatie in aanmerking te komen, moet je aan aanvullende voorwaarden voldoen. Je hebt een BMI (Body Mass Index) van 40 of hoger. Of je heeft een BMI tussen de 35 en 40 en hebt ernstige problemen door het overgewicht die niet met medicijnen te behandelen zijn.

Voldoe je aan de voorwaarden betaal je eigen risico over de kosten van de operatie.  Er hoeft niet vooraf toestemming te worden aangevraagd.

Sterkte met de voorbereidingen, ik hoor het graag als je nog vragen hebt.

Groet,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

"Dan wordt je ingreep niet vergoed in dit ziekenhuis." ( zegt Zilveren Kruis). 

Volgens mij zou hier moeten staan dat de ingreep slechts voor 75% van het gemiddelde gecontracteerde nederlandse tarief vergoed wordt , met vermelding van de declaratiecode en het actuele tarief.

Groet, Feina.

Webcare

@Feina Mijn antwoord aan @KlaasPostma heb ik aangepast.  Bij gecontracteerde zorgverleners in het buitenland zoals dit ziekenhuis betalen wij volgens gecontracteerde zorg. 

Klaas kan hier met elk type polis terecht voor 100% vergoeding.  Na betaling eigen riscio en onder genoemde voorwaarden.

Dank voor meelezen weer! Smiley Vrolijk

@KlaasPostma Schakel onze Zorgcoach in mocht je meer vragen hebben.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.