Trage reactietijden website

Voorbijganger

Beste Forum gebruikers hoe kijken jullie tegen het volgende aan.

Ik klik regelmatig even rond op de site van ZK. En het valt mij op dat ik voor sommige onderdelen soms wel minuten moet wachten voordat ik antwoord krijg.

Ervaren jullie dit ook zo?

Aan de snelheid van mijn internet ligt dit in elk geval niet om alvast een aantal opmerkingen voor te zijn Smiley Vrolijk

Ik ben benieuwd.

Groeten,

Anko

Trage reactietijden website

4 ANTWOORDEN

Re: Trage reactietijden website

Moderator

Hoi Ankob, ben benieuwd wat de ervaringen van andere zijn. Goed dat je het in elk geval aankaart. Zou je mij misschien kunnen toelichten op welke onderdelen je zo lang moet wachten? En merk je nog verschil op verschillende devices? Is op een desktop misschien anders dan op de telefoon of tablet?

Voorbijganger

Hi Michelle,

Ik ervaar het vooral op de onderdelen als het inladen van de genoten zorgkosten. En helemaal als ik bijvoorbeeld een jaar terug ga. Ik snap dat alles ingeladen moet worden, maar zelfs als ik dan een pagina verder klik duurt het allemaal best lang. We hebben het hier over minuten niet over seconden..

Dit is overigens gewoon op een laptop. Ik heb het niet geprobeerd op een telefoon of tablet. Maar dat is ook meer uit praktisch oogpunt aangezien zulk soort zaken vaak lekkerder werken op een laptop.

Groeten,

Anko

Moderator

@ankob1985 Bedankt voor de verdere uitleg Anko. 

Ik heb je bericht doorgegeven aan onze webmanagers. Op dit moment wacht ik nog op een reactie. Zodra ik deze heb zal ik hier ook een update geven in dit topic. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Moderator

Hoi @ankob1985

Ik heb inmiddels wat meer informatie voor je: 

Het is bekend dat bij verzekerden die veel zorg hebben gebruikt er zoveel informatie opgehaald moet worden dat het soms heel lang duurt. In het slechtste geval krijgt een verzekerde een foutmelding dat het niet gelukt is om de gegevens op te halen.

Als het goed is wordt er in ieder geval na maximaal 60 seconden een foutmelding getoond dat het ophalen van de gegevens niet is gelukt. Krijg jij deze foutmelding ook? 
In een enkel geval worden de gegevens daarna alsnog geladen. De meeste verzekerden zullen na de foutmelding echter niet blijven wachten.

Deze situatie is bekend en hier wordt aangewerkt, voor in de nieuwe releases van Mijn Zilveren Kruis. Hiermee bedoel ik de lange laadtijden (bij veel zorggebruik) en de foutmelding.

Mijn collega wil ook nog graag naar je specifieke situatie kijken, misschien dat hij dan nog wat extra informatie kan geven. Daarvoor heeft hij je relatienummer nodig. Zou je je relatienummer willen sturen in een privébericht? Dit doe je door op mijn naam te klikken (hier rechts naast de post). Kies daarna voor 'deze gebruiker een privébericht sturen'.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.