Stel jezelf voor!

Re: Stel jezelf voor!

Gast

@ninn schreef:

Toen mijn vader werkloos werd is hij een eigen bedrijf begonnen.

Hij was huisschilder.

Nu weet ik wel dat dit niet voor iedereen geldt maar het is een tip!

Ik heb alle begrip voor mensen die lang werkeloosd zijn maar hier zie je weer een prachtig voorbeeld de moed nooit opgeven hetzij als wergever of werknemer niet thuis blijven afwachten maar der op uit gaan om werk te zoeken en misschien niet het werk wat je in verleden gedaan heeft maar pak aan ondanks een andere baan wat werk betreft maar gaat er op uit en blijf zoeken.

Voorbijganger

Ik ben René en werk al 4 jaar niet meer en wil dolgraag weer aan de slag. Vrijwillig of betaald, dat maakt niet uit. Heb nu te veel vrije tijd hahahaha.

Community Manager

Welkom Renee! Ik hoop dat je snel een leuke baan kan vinden. Mooi dat je ook denkt aan vrijwilligerswerk! Ik weet dat een aantal community leden ook ervaring hebben met vrijwilligerswerk. Misschien hebben @Rustin @Marjon Zijta en @diadino24 nog tips voor je? Succes met je zoektocht. Wees vooral welkom om je vrije tijd ook hier op de community door te brengen Smiley Vrolijk 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Ik kan de vragen niet vinden dus can doe ik het maar zo .

Ik ben dus Elly Vos, ik ben 55 jaar en 35 jaar getrouwd. Ik werk 25 jaar in de schoonmaak. Ik heb fibromyalgie , hypertensie , problemen met mijn schildklier en otosclerose( verkalking van de hoorbeentjes).

Ik ben lid geworden omdat ik een vraag had.....en kwam erachter dat het leuk is om mee te denken..

Ik wil niet wakker gemaakt worden, ik ben blij dat ik slaap, behalve voor noodgevallen natuurlijk.

Webcare

Hoi Elly1961, leuk om te horen dat het je bevalt om mee te denken! Altijd welkom om je denk mee idee te plaatsen. Misschien nieuwsgierig maar ik vraag me af: hypertensie, waar moet ik dan aan denken? Zou je dit willen delen met ons? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
  • hoi Pauline,
  • hypertensie is hoge bloeddruk, dit komt bij mij in de familie voor, van mijn moederskant, slik al jaren medicijnen ( amlodipine en chloortalidon) en is goed onder controle .

Webcare

Aha is dat hypertensie! Dank voor je uitleg. :-)

Voorbijganger
Heel toevallig ben ik jaren moderator geweest bij het uwv.
Mijn belangstelling gaat uit naar welke polis is voor een AOW'r als ik, de meest handige
Chatten met het ZK was verwarrend, de ene deskundige had me goed geholpen maar ik vond in m'n mailbox geen nieuwe polis
De andere deskundige had er nog nooit van gehoord
Een misser mi, derhalve ga ik dit grondig uitzoeken

Webcare

Hoi @dude51 wat leuk dat  jij als ervaren moderator  actief word bij ons!  Welkom. Lijkt me heel pittig, webcare bij UWV... 

Ik denk meteen bij jou aan de collectiviteit van de Unie KBO. Eén van onze mooie  collectieve afspraken waar meer dan 50.000 50 plussers aangesloten zijn.

Een polis met een aantrekkelijke korting en extra vergoedingen zoals voor niet- chronische fysiotherapie.

Maak je een premieberekening, en laat je mij weten wat je hier van vindt? zk.nl/uniekbo

Chat liep dus niet vlekkeloos begrijp ik,  daarvoor bied ik onze excuses aan. We gaan niet voor niets voor vier D's duidelijk, dichtbij deskundig en doen. 

Wil jij mij een privébericht sturen met je relatienummer, postcode en  geboortedatum en de data waarop jij hebt gechat? Is de chat naar je gemaild?

Veel vragen in dit voorsteltopc, ik hoor graag van je,

groet,

Pauline

Voorbijganger
Dag Pauline,

Via mijn mail heb je toch al mijn gegevens?
Indien gewenst stuur ik dit nogmaals maar waar kan ik n privé bericht kwijt ?
Er zat nl geen doorlink in t bericht
Groet

Ruud
dude51

Voorbijganger
Dag Pauline,

Met mijn uwv korting ben ik €3 per maand goedkoper uit dan welke optie jij mij aangaf : zk.nl/uniekbo

Webcare

Hoi Dude, als je op mijn naam klikt zie je de paars/roze knop bericht verzenden. 

Starter

Wat een leuk initiatief is dit forum!

als trouw bezoeker van de Halo- clinic in Heemstede en in Zaandam las ik een post van iemand die de Zoutkamer behandeling in de basisverzekering wil laten opnemen.

ik zag bij dit topic de melding dat dit idee werd afgewezen en heb met belangstelling de argumentatie gelezen. Vanuit zuiver medisch oogpunt beschouwd begrijp ik de argumentatie.

Ik zou graag de discussie willen voortzetten mbt opnemen van de zoutkamer in de aanvullende verzekering. Wellicht wliggen de criteria hiervoor anders.

Dit is de reden waarom ik mij heb aangemeld voor dit forum en nu iets over mijzelf:

Ik ben 61 jaar en sedert enkele maanden in de gelukkge omstandigheid met vroegpensioen te  kunnen gaan! Ben opgeleid als arbeidsdeskundige en daarnaast trainer/coach.

Nu ik alle vrijheid heb om mijn tijd zelf in te delen- en betekenisvol wil blijven- ga ik mij over enkele maanden richten op voortzetting van mijn expertise als traine/ coach.

De link met dit forum is verder dat ik zeer goede ervaring heb met " alternatieve behandelingen" die uit het aanvullende verzekeringspakket worden vergoed. Gelukkig is de medische kennis beperkt en heeft Zilveren Kruis Achmea oog voor behandelmethoden die niet langs de wetenschappelijke ,eetlat zijn gelegd en toch effectief gebleken.

ik heb de zoutkamer bij de Halo Clinic al genoemd voor mijn copd klachten.

Helaas is door een neuroloog bij met poly neuropathie gediagnosticeerd en bleek mij dat de oorzaak veelal onbekend is en er geen behandeling mogelijk is.

ik ga dan zelf op zoek om gezond te blijven en heb ontdekt dat het innemen van CBD capsules een verrassend en effectief middel voor mij is waardoot mijn klachten aanzienlijk verminderen. Niet medaich aangetoond en toch effectief, zoals de zoutkamer.

ik wil mij in dit forum dan ook gaan inzetten om de zoutkamer behandelingen-of misschien is een zoutkamer bezoek beter uitgedrukt want er vindt geen behandeling plaats- opgenomen te krijgen in de aanvullende verzerking van Zilveren Kruis Achmea. ZKV Zorg en Zekerheid heeft deze ook in haar aanvulend pakket opgenomen dus dat zou bij Zilveren Kruis Achmea dan ook moeten lukken!

Ik hoop dat ik mijzelf hiermee voldoende heb voortgesteld en ga nu aan de slag met mijn voorstel!

Community Manager

Hoi @Francois, welkom op het forum! Leuk dat je zo uitgebreid over jezelf vertelt. Ik zag dat je het topic over Halotherapie al gevonden hebt Smiley Vrolijk Mooi om te lezen dat je baat hebt bij die behandeling en dat je je via het forum wil bijdragen aan de discussie rondom Halotherapie. 

Zou je in een nieuw topic meer willen vertellen over polyneuropathie? Volgens mij is het voor een hoop mensen een onbekend begrip. Kijk je vooral naar alternatieve geneeswijzen omdat de reguliere gezondheidszorg geen verdere behandeling biedt voor jouw vorm van polyneuropathie, of volg je een twee sporen beleid: regulier en alternatief naast elkaar? 

Nieuwkomer
Mijn naam is Silvia en ben 48, heb 3 kids 24,22 en 8) en een kleinzoon van 4 jaar.
ik woon in Hoorn Noord Holland
ik ben goed in het vastbijten van iets. oftewel wat ik mijn kop zit, zit niet in mijn kont!
ik heb ook in de financiële dienstverlening gewerkt.
ik ben nu al 2 jaar afgekeurd want in ben bi-po(pu)lair.. met psychoses.

Je mag mij zeker wakker maken voor;
Zelfgebakken appeltaart met slagroom mmhhh

Webcare

Hoi @Silboo, aangenaam kennis te maken! Wat me meteen opvalt is de mooie mix van leeftijden van je kinderen en kleinkind. Lijkt me heel gezellig. Eerlijk van je dat je met ons deelt dat je bent afgekeurd om deze pittige reden. Moet heel veel zijn wat jij op je bordje krijgt en je hebt meegemaakt. Mag ik je eens opzoeken als we op de community praten over GGZ-zorg? Zou jij over je ervaring meer kwijtwillen? Stuur ik jou intussen een appeltaartje. Alle begrip voor een nee trouwens.

groetjes Pauline

Nieuwkomer

Ik ben een vrouw van 74 jaar,die nog volop in het leven staat,ik werk bij een uitvaart bedrijf wat me heel veel voldoening geeft,en samen met mijn man nog volop geniet van het leven.

Maar sinds 2 jaar is daar de klad in gekomen,het is met een val begonnen,veel pijn in de heup,er zijn foto's gemaakt ,conclusie Slijmbeurs ontsteking .De pijn wordt aldoor erger,ik sleep me voort met dozen paracetamol ,wat een  heel klein beetje de pijn dempt,Maar het is bijna niet meer vol te houden,en het allerergste is in de nacht,ik ben bang om naar bed te gaan,ik ben jammer genoeg van jongs af aan een zeer slechte slaper,en moet op die kant op mijn heup liggen om toch een beetje in slaap te vallen.Maar door de pijn kan dat niet,gevolg dat ik hele nachten over de vloer lopen soms 2 of 3 uurtjes kan slapen,dit is niet vol te houden ,ik ben in de morgen gewoon geradbraakt.Bij de Ortopheed schiet ik niets op, daar hoor ik fiysio therapie,wat ik al 2 jaar doe,andere zooltjes ,enz.Ik wordt hier moedeloos van.Een eindje lopen moet je bekopen met hevige pijn.Dus zou ik ook graag naar  de Sint Maartens kliniek willen voor een second opinieen.Wie geeft me raad hoe ik dit moet aan pakken?

Webcare

@Maria74Dankjewel voor je bezoek op ons forum. Hele nachten over de vloer lopen van de pijn, kan me indenken dat je dit niet absoluut niet volhoudt. Ik vind het ook rot voor je dat je jouw werk wat je met liefde doet ook nog eens hierdoor op zou moeten geven als dit zo doorgaat.

Goed dat je onze community kiest om advies te vragen. Ik ga twee dingen voor je doen:

Je uitleggen hoe het zit met de vergoeding voor second opinion en je meer vertellen over ons nieuwe topic: ervaring met knie- en heupklachten.

Je bent verzekerd voor een second opinion.

Je krijgt een oordeel van een 2e onafhankelijke arts vergoed uit de basisverzekering. Je betaalt eigen risico over de kosten. Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met de Zorgcoach. Zij weten hier meer over te vertellen als je vraagt hoe het zit met 

Sint Maartenskliniek waar je graag naar toe wilt. Bel ze gerust: telnr. 071 36 40280.

Mijn collega's kunnen jou ook goed adviseren mocht er een langere wachttijd zijn.

Lees je alvast de voorwaarden in deze link?

https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Second-opinion.aspx

Op onze community zijn we een topic gestart over ervaringen met knie- of heupklachten. Je leest hier de ervaringen van anderen en ik denk dat dit voor jou ook waardevol is om jouw verhaal te plaatsen. Het wordt heel goed gelezen en ik vind het zelf interessant om ook de mooie ervaring van Tineke te lezen met de St. Maartenskliniek. 

https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Fysiotherapie/Ervaringen-met-zorg-bij-knie-of-heupklachten/m-p/208...

Ik hoor graag van je of je verder komt Maria, met de adviezen van de Zorgcoach. Ik hoop van harte dat je zo snel mogelijk letterlijk weer op de been bent en dat jij je bijzondere beroep weer vrolijk kunt uitoefenen.

Voel je altijd welkom bij ons voor je vragen, mag ook altijd in een privéberichtje. Dat doe je door op mijn naam te klikken.

Zou bijna zeggen: laat je niet kisten, maar dat is in jouw beroep wel een beetje misplaatst gezegd realiseer ik me...

Alle goeds, ik zie je graag terug op onze community,

Pauline

Nieuwkomer

Mijn naam is L. van Rhenen, woon in Nieuwegein. Gr. Willemlaan 86.

Ik ben dit jaar 77 jaar jong mogen worden.

Ik ben dus reeds 12 jaar gepensioneerd.

Voor mijn hobby ben ik een amateur-historicus. In dat verband doe ik een

verantwoord historisch onderzoek naar de stad Utrecht. Daarvoor ga ik regelmatig naar een archief.

Hoogachtend

L. van Rhenen.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste @Lvanrhenen,  

Welkom op de community en wat leuk om je op deze manier wat beter te leren kennen.

Ik ben erg benieuwd wat je naar de community heeft gebracht?  

Bij vragen kun je altijd een van de moderators of juist de andere community leden om hulp vragen.