Stel jezelf voor!

Re: Stel jezelf voor!

Webcare

Hoi @ZingendVoske Ervaren forumgebruiker lees ik! Leuk dat jij als all-rounder je voorstelt op onze community. Snuffel rond en voel je vrij je mening te geven in de topics of denk mee.

groet Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer
Ik ben Gé van Dongen geb. 15-12-1938 = 77 jaar en al 20 jaar met VUT en pensioen. Ik wil graag lid zijn van deze community, want als senior wil ik altijd het nodige weten.
@Sophie schreef:

We nodigen je in dit topic uit om te vertellen wie je bent, wat je doet en waarom ben je lid geworden bent van de community. Wij als moderators hebben al een voorzetje gegeven. Dus schroom niet en vertel jouw verhaal. We leren je graag beter kennen.

Community Manager

@GJP van Dongen Welkom op de community. Welke onderwerpen rondom zorg en gezondheid houden je op dit moment bezig?

Starter

Dank je wel Eva, voor je reactie.

Zowel prive als zakelijk veel ervaring opgedaan. Ook met mijn schoonouders (mantelzorgproces ong. 15 jaar) naar het einde van het ziekteproces (dementie, overlijden en palliatieve behandeling).

Natuurlijk zal ik vragen gaan stellen tegen de tijd dat er weer voor mij operaties aankomen..... en zeker wat de knieen (kunstgewrichten) betreft.

Wie weet kan ik ook iets voor anderen betekenen.

Verwijderde account
Niet van toepassing

Ik ben Monique ben 51 jaar en heb elke dag met zorg te maken,ik ben namelijk invalide lig 16 uur per dag op bed ,met de nacht erbij uiteraard,moet vaak naar het ziekenhuis of iets anders medisch.

Ik heb een bindweefsel aandoening Ehlers Danlos,daarbij is er iets in het collageen fout gegaan en het bindweefsel is hierdoor zwak,dat betekent veel sub luxaties van ledematen,nek ribben,rug,enkel,polsen,vingers,knieen,spieren die zwakker worden ,ontstekingen,pees problemen,vaak blauwe plekken,slecht horend,orgaan problemen zoals verzakkingen,hart problemen,blaas en darm problemen,en nog veel meer.Verder heb ik nog andere aandoeningen.

Ik heb ook een urine stoma,bricker stoma,daarbij is er een stukje dunne darm uitgesneden en daar een stoma uitgang van gemaakt op mijn buik,mijn blaas werkt niet meer.Verder heb ik allerlei hulpmiddelen om het leven iets aangenamer te maken.

Mijn zoon is ook gehandicapt heeft ook dezelfde aandoening als ik heb en autisme en een verstandelijke beperking.

Mijn man is mantelzorger en doet vreselijk zijn best om te helpen.

Ik hou van olifanten,de grote bulls uit Afrika,ik spaar ook olifantjes heb een kast vol.

ik hou ervan om naar sporten te kijken en ben geinterreseerd in veel dingen en in mensen.

Ik sta positief in het leven ,mijn motto is ook denk in mogelijkheden niet in onmogelijkheden.

mij hoef je nergens voor wakker te maken ,behalve als er iets met mijn gezin is,verder ben ik vaak wakker in de nacht.

Ik vind het leuk op forums die me interreseren,kan je ook veel van leren.

Community Manager

@boeije Marguerite, als er vragen voorbij komen over fysiotherapie of haptotherapie zal ik zeker aan je denken.

Welke vragen heb je over je aankomende operatie? En let je dan ook op de kwaliteit van een arts of de beoordeling van anderen? Als je het leuk vindt kan je jouw ervaringen hiermee delen in dit topic.

Vijftien jaar mantelzorger zijn is niet niets. Misschien vind je het fijn om jouw verhaal en ervaringen met ons en anderen te delen in het topic: Mantelzorger? Deel je verhaal!

@Verwijderde account Wat een complexe situatie. Ik hoop dat je met ons en anderen wil delen hoe je omgaat met jouw ziekte en waar je tegenaan loopt. We leren graag van je en wellicht dat anderen in een soortgelijke situatie steun hebben aan jouw positieve levenshouding.

Verwijderde account
Niet van toepassing

Goedendag,

Ik ben Peter van den Bos, 42 jaar en woon in Zwolle. Ik ben een vitale man, die weinig gebruik maakt van de zorg. Ik heb bijna 20 jaar in de verzekeringsbranche gewerkt, maar heb begin dit jaar de overstap gemaakt naar de horeca.

Mijn droom is om een eigen B&B te beginnen.

Hierbij denk ik aan iets dat ook geschikt is voor mensen met een lichaamelijke beperking of voor ouderen.

Voor de uitwerking van mijn plannen zoek ik veel op internet. Maar vaak blijkt deze informatie niet altijd volledig of juist te zijn. Door lid te worden van de Zilveren Kruis Community hoop ik antwoord te krijgen op een aantal vragen m.b.t. thuiszorg etc.

Mijn hobbys zijn, fietsen, motorrijden, modelspoorbouw, fitness.

O ja, je kunt mij 'snachts altijd waker maken voor een weekendje weg of genieten van steden en natuur.

Groet,

Peter

Medewerker

Hallo @Verwijderde account,

Van verzekeringen naar horeca, dat is nogal een koerswijziging. Spannend hoor!

En een bewonderenswaardige droom die je beschrijft. Ik hoop dat je in de community de informatie vindt om je droom te verwerkelijken!!!

Hartelijk welkom!

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Gast

Als ik dit leest valt het altijd niet mee om positief door je leven te gaan ik begrijp dit volkomen zelf heb ik reuma en parkison wat echt niet meevalt maar laat de moed niet zakken en probeer toch zoveel mogelijk te doen b.v. met je hobby,s zoek mensen die de zelfde kwaal hebben mischien kunnen ze een bijdrage aangeven.

Maar probeer toch ondanks je problemen door te gaan wat niet vandaag gaat misschien mogen wel.

Maar het is echt interesant om met Zilvern Kruis community deel te nemen door er mogelijkheden zijn waar je gebruik van maken,ik wens je veel strekte toe en heeft de moed niet op.

Vaste bezoeker

Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even wat beter voorstellen.

Mijn naam is Miranda en ik ben 37 jaar en ik zit door crps 1 en dystonie in een elektrische rolstoel.

Ook heb ik pds.

Door de  crps ( complex regionaal pijnsyndroom ) ook wel bekend als postraummatische dystrofie heb ik heel veel pijn. Ik heb dit al 16 jaar.

Ik heb veel behandelingen gehad maar niks helpt dus ik moet nu leven hiermee.

De kleinste hobbel in de weg of een aanraking doet al zeer.

Maar ik slik veel medicatie en die halen de scherpe kantjes weg en ik doe alles wat ik nog kan zoals winkelen en vrijwilligerswerk en rolstoeldansen.

Ik woon in een woonzorginstelling met 24 uurs zorg.

Want ik heb heel veel hulp nodig.

Ook heb ik dystonie waardoor mijn hele lichaam verkrampt is, Mijn handen zijn daardoor zo verkrampt dat ik alleen 2 vingers van mijn linkerhand kan gebruiken. De rechterarm doet niks meer door de dystrofie en dystonie net als mijn voeten die verkrampt zijn en in een spitsstand staan. Beide ziektes heb ik in mijn hele lichaam.

Ik heb ook prikkelbare darmsydroom wat inhoud dat ik veel buikpijn heb. Daarvoor ben ikonder behandeling van een dietiste van waar ik woon. Die word vergoed waar ik woon en niet door de zorgverzekeraar.

Ook heb ik een sp catheter want ik ben volledig incontinent van urine en ook ontlasting waarvoor ik incomateriaal draag. ( luiers) De sp catheter heb ik omdat ik anders heel veel verschoont moet worden wat heel lastig is.

Ik heb best veel gedoe met vergoedingen zoals een aangepaste bed.

Maar door een goede vertegenwoordige van dat bedrijf is het goed gekomen.

Door mijn ziektes zit ik al snel door mijn eigen bijdrage.

Als je vragen hebt stel deze gerust.

Miranda

Verwijderde account
Niet van toepassing

Hoi Miranda ,ik zie dat jij ook al een hele rugzak vol hebt van de aandoeningen ,ik heb o.a. ook dystrofie in mijn been gelukkig is het maar in 1 been jij hebt het in je hele lijf dat is absoluut een hel,maar ik lees dat je je aardig door het leven slaat ,goede instelling zo je er bij neerleggen en het accepteren dat helpt zeker heel goed ik kan er over meepraten .

Hoop dat je nog wat reacties krijgt zou leuk zijn ,in ieder geval van mijn kant ga zo door en geniet van het leven ook al is het niet altijd even makkelijk.

Groetjes Monique

Vaste bezoeker

Ik probeer er altijd alles uit te halen wat er in zit. Helaas moet ik ook weleens gas terug nemen want dan ben ik erg moe van de pijn.

Vaste bezoeker

Hoi Monique,

Ik probeer er altijd het beste ervan te maken.

Ik heb gelukkig mijn vrijwilligerswerk en rolstoeldansen nog en dat scheelt.

Verwijderde account
Niet van toepassing

Hoi miranda ,ik verveel me ook nooit ,ik heb altijd wel wat te doen ,ik heb ook nog een gehandicapte zoon die ook mijn aandoening heeft Ehlers danlos en autisme en verstandelijke beperking,dus altijd wel wat te doen .Je kunt het jezelf makkelijker maken inderdaad als je het volledig accepteerd wat je hebt.Ook de ziekenhuis bezoekjes en andere medische dingen vullen je dagen,daar ben ik ook druk mee,ik heb sowieso een heel ander leven als mensen zonder handicap ,het is meestal de buiten wereld die er niet mee om kan gaan en je laat stikken,maar ook daar heb ik me bij neergelgd ,ik leef lekker mijn eigen leven met mijn gezinnetje.

Vaste bezoeker

Hoi Kevin,

Ik wil jou heel veel sterkte en succes wensen met u chemokuur.

Miranda

Medewerker

@ninn @Verwijderde account

Wat fijn om te lezen dat jullie elkaars situatie herkennen en meevoelen! Ik zie ook direct tips en adviezen over en weer hoe jullie met je (vergelijkbare?) situatie zijn omgegaan. Super! 

Eerlijk is eerlijk: ieder gaat op zijn eigen manier met zijn situatie om en ik (als iemand die dystrofie niet zelf heb, noch van dichtbij in mijn omgeving zie) zou het lastig vinden om iemand van advies of tips te voorzien die hout snijden. Je iets kunnen voorstellen is immers niet hetzelfde als WETEN hoe iets is of voelt.

Fijn om te zien dat jullie elkaar hierin kunnen ondersteunen, Monique en Miranda! Word ik warm van. Smiley Vrolijk

@ninn @KevinCarey

Inderdaad, Miranda!

Kevin, wij hopen dat het je goed gaat en dat de kuur effect sorteert. Ik kan me voorstellen dat andere zaken op dit moment belangrijk zijn voor je of dat je überhaupt geen behoefte hebt aan computers enzo. 

Wij zijn in ieder geval benieuwd hoe het met je gaat en hopen nog iets van je te horen. Wij wensen je hoe dan ook het allerbeste toe en een goede uitkomst!

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Gast

Ja Gerry dat kan ik mij voorstellen op een leeftijd van 55 jaar  getrouwd en beide al zolang werkeloos en de gevolgen daarvan in financiele  situatie een groot offer mee gebracht heeft.

en de voor uitzichten niet positief zijn en zeker niet de enige bent.

Ik weet niet de plaats en de mogelijkheden die er bij jullie zijn maar ondanks is de werkeloosheid groot maar toch zijn er mensen die gevraagd worden op hogere leeftijd gezien de kennis en vertrouwen de voorkeur krijgen,geef de moed niet op,ik ken een man persoon die de leeftijd van U heeft die vorige maand toch weer een aan t,werk gegaan is en zelfs een vast contract heeft gekregen.

Dus Gerry geef de moed niet op blijft positief wie weet wat er voor mogelijkheden nog kunnen komen en blijft vechten voor een baan hiermee wens ik U en Uw man veel sterkte toe.

Webcare

Hele mooie woorden @wdfaasse1290! Echt een opsteker!

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Vaste bezoeker

Hoi Monique,

Mijn ervaring heeft mij geleerd dat mijn vroegere kennisen/vriendenkring niet weten hoe ze met mijn omgaan.

Ik zit in een rolstoel maar verder ben ik hetzelfde gebleven.

Miranda

Vaste bezoeker

Toen mijn vader werkloos werd is hij een eigen bedrijf begonnen.

Hij was huisschilder.

Nu weet ik wel dat dit niet voor iedereen geldt maar het is een tip!