Stel jezelf voor!

Re: Stel jezelf voor!

Expert

Wat doe je op de community?
Binnen Zilveren Kruis ben ik een zogenaamde 'security officer' en dagelijks bezig met informatiebeveiliging en vaak ook met privacy. Vragen over deze onderwerpen op de community probeer ik dan zo goed mogelijk te beantwoorden.

Wat is jouw verborgen talent?
Ze zeggen dat ik best goed ben met een barbecue!

Waar mogen we je ’s nachts voor wakker maken?

Voor een gezellig praatje met (als ik niet hoef te rijden) een lekker wijntje.

Security Officer bij Zilveren Kruis. Vragen over informatiebeveiliging of privacy? Stel ze gerust!

Nieuwkomer

Ik ben carl meijer aow,er geboren 1940 en wil middels dit schrijven tevens de vraag stellen wanneer de afschrijvingen beginnen om per maand de eigen bijdrage van € 385= te innen, over 2016, ook die van mijn vrouw natuurlijk, kunt u mij dit via mijn mailadres laten weten, ik kreeg de indruk dat na mijn telefoontje in december 2015 alles geregeld was, maar tot op heden is alleen de maandelijkse premie ingehouden, hopende van u te vernemen, met vriendelijke groet C.J.Meijer.

Webcare
Webcare

Welkom op onze community, @cantalux-202-849Leuk dat jij je voorstelt.

Ik beantwoord je vraag in een apart topic, zodat inhoudelijke vragen en het voorstelrondje gescheiden blijven.

Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Ik ben een vrouw van 64 jaar en diabeet type 2. Met veel belangstelling volg ik de discussie over de Freestyle Libre. Ik sport en daarom heb in november 2014 de Freesyle Libre aangeschaft. Ik hoef niet elke keer meer de glucosewaarden in mijn vingers te prikken. Je kan sneller inspelen op de stijging of daling van de waarde. In november 2014 een brief naar de verzekering geschreven om een vergoeding of in ieder geval een compensatie te ontvangen. Gebruik geen strips meer dus voor de verzekering een besparing van € 800,-

In het eerste kwartaal van 2015 zou er een beslissing worden genomen. Nu zijn we een jaar verder en nog niets gehoord. Bij mijn eerstvolgende bezoek aan mijn internist ga ik een verwijzing vragen en hoop ik ook deel te kunnen nemen aan een test/onderzoek van de FTL. 

groet

Geregelde bezoeker

Hallo ik ben Anja,

Na meerdere pogingingen om hier te gaan bloggen, ben ik benieuwd of het nu wel  lukt.

Waarom ben ik hier?

Als betrokken burger die haar hele leven al bezig is met zorg, welzijn en gezondheid, alsook rechtvaardigheid, ben ik heel nieuwsgierig naar wat er gaande is.

Daarnaast ben ik lid van de Verzekerdenraad van Zilverenkruis en de Ledenraad van Vereniging Achmea en heb ik dus een meer dan  gemiddelde belangstelling van datgene wat hier plaatsvind.

Kijk ook eens op www.lilant.nl

Community Manager

@anja Tek Mooi om te lezen dat je zo betrokken bent en geïnteresseerd bent in wat er hier, op de community, en binnen Zilveren Kruis plaatsvindt. Misschien dat je in een nieuw topic iets meer wil vertellen wat jouw rol als lid van de verzekerdenraad precies inhoudt?

Gast

Community Manager

Hoi @wdfaasse1290 . Ik zie dat je een bericht hebt achtergelaten zonder tekst. 

Misschien is er iets niet helemaal goed gegaan? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

w.d.faasse 1290

Gast

mijn eerste bericht ;Ik ben wim faasse ik woon in baarland (zld)gertrouwd  geboren 31-01-1940 en al vele jaren verzekerd bij Achmea waar ik zeer tevreden over ben omdat mijn bericht het eerste ik mijn stem versterker zeer goed in overleg heb mogem bestellen wat niet meer koste als een paar dagen gerealiceertd was wat toch een behoorlijke bedrag is geweest.

Maar ik weet niet beter zo gaat het altijd met Achmea bij ons wat nooit een probleem is geweest

mijn tweede bericht gaat over de klachten die ik leesde lang wachten op een antwoord of telefoon zeer slecht was zo lang gewacht voor je verbinding kreeg,dit probleem ken ik niet ik gebruik het mail adres na het verzonden is bericht terug van Achmea ontvangst bevestiging mededeling binnen twee dagen het antwoord wat uit stekend goed werkt,daarom kan ik die klachten die ik leesde voor mij onbekend zijn en daarom dit bericht.

wdfaasse 1290

Gast

Zoals bekend is wat ik mankeer Parkicon en rheuma,ik ben 76 jaar ik sta elke morgen om ongeveer 6,00 uur dan ben ik al een tijdje wakker dan neem ik mijn eerste tabled in na een half uur doe ik mijn voeding omdat ik slikproblemen hebt maagsonde met slangtje en spuit ,dan vervolgens zit ongeveer een uur achter mijn pc (niet mijn hobby)kijk ik naar binnen gekomen emails om 8,30 uur eet ik een boterham met een kop koffie daarna ga ik bij mijn zoon (stieren mesterij hobby)bij voederen,daarna is het 12,00 uur warm eten (weinig) om 15,00 uur maagsonde voeding daarnaast ben ik een grote liefhebber van bloemen en planten puur hobby maar ik doe dit bewust ik kan en wil ondanks mijn lichaamelijke problemen niet stil zitten en heb ik iets wat vandaag niet gaat b.v. bevende rechtse hand ga ik morgen weer proberen het af te maken,ik dien zelf twee keer in de mijn spuiten toe (enbrel) en dagelijks 12 tabletten dit alles is niets bij zonder sommige mensen zijn veel erger dan ik daarnaast twee injectie,s door de rheumateloog pretnison.

Wat bedoel ik nu met dit schrijven geef je eigen niet over aan je lichaam probeer zo lang mogelijk in beweging te blijven er zijn momenten dan gaat het niet meer dan ong,een uur rusten en weer proberen je werk te hervatten en geef de moed niet op probeer te doen wat je kunt en ga niet achter de graniums zitten s,vonds om ong,23,00 uur duik ik onder de dekens.

Re: w.d.faasse 1290

Community Manager

Beste @wdfaasse1290,

Wat fijn om te lezen dat je al zo lang naar tevredenheid bij ons verzekerd bent. Dat dat nog lang zo mag blijven! Smiley Vrolijk

Expert

Wat doe je op de community?

Ik ben heel nieuwsgierig. Ik lees graag wat jullie goed vinden gaan en ook waar jullie moeite mee hebben. Zodat ik nog beter kan begrijpen wat we kunnen veranderen en waarom.

Wat is jouw verborgen talent?

Ik kan heel goed sokken breien. En handgebreide sokken zijn echt de allerfijnste!

Waar mogen we je ’s nachts voor wakker maken?

Goed nieuws! Lang gekoesterde wensen die in vervulling gaan, een kind dat iets dat lastig was onder de knie heeft gekregen of moedige beslissingen.

Klantsignaalmanager

Bezoeker

Hallo, ik ben 64 en al sinds 1998 thuis dus WAO'er , ben verzekerd *** sterren zodat ik fysio krijg het gehele jaar.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Saartje, welkom op de community! De 3 sterren verzekering bied jou dus voldoende fysio om het hele jaar te kunnen? Mooi om te horen. Ben erg benieuwd wat je heeft bewogen je aan te melden. Mvg Jeppe

Bezoeker

Ik ben op deze site gegaan om mee te praten en te horen of andere personen iets goed vinden of problemen hebben met zorg, medicijnen of andere zaken

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Dan ben je op de juiste plek aangekomen Saartje64! Zoals je zult ontdekken is er al het één en ander geschreven over deze onderwerpen op onze Community en komt er nog meer bij elke keer. Dat is ook het uitgangspunt van de Community om met elkaar in gesprek te gaan en zo verbeteringen door te voeren vanuit de verzekerden. Je bent meer dan welkom dus, Anton.

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

W.D.Faasse. 1290

Gast

Ik ben Wim Faasse geboren 31-01-1940 te St-Filipsland gehuwd in 1962 ik was de zoon van een dorps smid en werkte thuis wat toen heel gebruikelijk was maar toch zoekende naar meer en ging in 1966 op 21 -02 in loondienst in een conserven bedrijf te Roosendaal als chef monteur (td)maar wegens milleu problemen een nieuwe fabriek gebouwd in 1968 wat niet mee viel elke dag op en neer naar Baarland oude rijksweg per dag 160 km en was dag en nacht van huis waardoor ik verhuist ben in 1970 woning Baarland waar ik nu nog steeds woon vanaf 1982 t/m 2000 bedrijfsleider geweest ik heb drie kinderen allen uit huis wonende en heb zes kleinkinderen en twee achter kleinderen.

Zelf heb ik 25 jaar geleden rheuma gekregen en 13 jaar geleden parkison wat niet aangenaam is maar de moed der inhouden en dagelijks nog steeds bezig zijn,zoals in kort beschrijf hiermee mijn persoon waar toe ik begreep dat dit de bedoeling is geweest.

Door boven genoemde persoonlijke problemen kan ik heel veel bij Achmea door goed duidelijk te wezen zoals in voorgaande berichten genoemd zijn zowel in benaderen en als uitvoering gedaan krijg.

Bezoeker

Ik ben annelies geboren  in 1951, getrouwd in 1974, en we hebben een zoon en schoondochter en een kleinkind op komst.

ik ben vanaf 2000 in de WAO, door een ongelukkige val was ik vanaf mijn nek verlamd, gelukkig door een spoed operatie en heel veel fysio kan ik weer lopen en na weer een operatie nu onder in de rug gaat het nog steeds bergopwaarts, ik rookte ook al 35 jaar en kreeg daardoor een herseninfarct (2x) ben gestopt met roken en gezonder gaan leven nu 16jaar later ben ik weer aardig op de been, heb in januari j.l. Een nieuwe heup gekregen ( m'n tweede) en het gaat gelukkig allemaal voorspoedig heb alweer op de fiets gezeten dus mag n iet mopperen.

het enigste waar ik over mopper zijn mijn medicijnen en wordt zodoor de apotheek, ik gebruik al jaren een medicijn tegen zenuw branden van Pfeifer, en nu veranderd de apotheek zo in een ander merk en niet 1 keer nee ik krijg iedere keer een ander merk wat weer bijverschijnselen geeft en waar hulpstoffen in zitten waar je dik van wordt en als je er iets van zegt dan wordt er gezegd dat het eerste merk zo duur is , ja wat heb ik daar aan ook een apotheek verdient miljoenen door goedkopere medicijnen in te kopen net als de zorgverzekeringdie ook miljoenen verdienen aan ons.

kijk ik weet best dat de gezondheidszorg duur is , maar miljarden winst over onze rug vind ik toch wel zeer ernstig

dus dit is mijn verhaal voorlopig.

fijne zondag 

.

Re: W.D.Faasse. 1290

Medewerker

Hallo Wim,

Wat ontzettend leuk dat je je hebt aangemeld bij onze communty. Je bent van harte welkom. Je hebt ook een erg leuk persoonlijk stukje geschreven, dank daarvoor!

Zoals je weet praten we binnen onze community over van alles wat met zorg te maken heeft. Jouw ideeën en ervaringen zijn dan ook van harte welkom en stellen we op prijs.

Hartelijke groet, Judith

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Medewerker

Hallo Annelies,

Wat leuk dat er kleinkind op komst is! Dat brengt een spannende maar vooral leuke tijd met zich mee. Geniet van deze bijzondere periode.

Qua gezondheid heb je het een en ander meegemaakt. Goed om te lezen dat het nog steeds elke dag een stukje beter met je gaat. Hoe doe je dit? Mocht je het leuk vinden om tips te delen over jouw vitaliteit en hoe je jouw gezondheid in balans houdt, horen we je graag! Het kan voor andere lezers ook nuttig zijn. 

Wat goed dat je ook deelt wat je van het huidige geneesmiddelenbeleid vindt. In ons farmaciebeleid kun je hier meer over lezen. Kun je ook aangeven hoe jij het liever geregeld zou willen?

Hartelijke groet, Judith

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.