Stel jezelf voor!

Re: Stel jezelf voor!

Verwijderde account
Niet van toepassing

Hallo Jeppe,

Bij het aanmelden voor deze forum moest ik [net als iedereen] mijn emailadres verifieren. Maar de verificatiemail ontving ik maar niet. Uurtje later alsnog ontvangen in mijn inbox. Kortom, een stormpje in een glaasje water Smiley Vrolijk

Medewerker

Gelukkig Gerrit,  thanks voor de feedback! En nogmaals, welkom Smiley Vrolijk

Starter

Hallo,

Ik ben hier nieuw.

Mijn internetnaam is Granny Helena,omdat ik oma ben van een prachtige kleindochter.En omdat Granny het Engelse woord voor 'oma' is heb ik voor die naam gekozen.

Ik heb 2 kinderen.Een zoon en een dochter die allebeid volwassen leeftijd hebben.Mijn dochter heeft een dochter van bijna een jaar (op de afbeelding zie je mijn schoonzoon niet want die wilde niet op de foto).

Ik sta zelf onder curatele omdat ik niet goed met (veel) geld om kan gaan.Maar ik krijg per week genoeg om van te leven hoor.Het ziekenfonds word door mijn curator betaald en ik kan me blijven richten op de dingen die ik wél kan.

Mijn verborgen talenten vertel ik niet,anders is het niet meer verborgen he?hihihihi...

Maar ik beheers de basiskennis computerkennis,en vind het erg leuk om van foto's en video's (combinatie er van is het mooiste vind ik persoonlijk) een DVDop MP4formaat te maken.Ook voor anderen,onder absolute matriaalkosten.Ik hoef er geen winst op te maken.De wetenschap dat een ander er blij mee is,heeft voor mij grotere meerwaarde als iemand die 'geld zat' heeft maar niks meer met de DVD doet.

Je kan mij s'nachts wakkermaken voor een heerlijke boterham met kaas en pindakaas,of kaas en annanas.Maar ook als er iets met een (buurt)kat zou zijn dan zou ik er heen gaan (los van het fijt of ik er iets aan kan doen).

Zelf heb ik geen eigen katten maar 2 vogeltjes.De buurtkatten lopen wel in en uit.

Community Manager

Hoi Granny Helena,

Wat ontzettend leuk dat je je zo uitgebreid hebt voorgesteld aan ons en de andere communityleden. Leuk om je op deze manier wat beter te leren kennen. En ik heb weer wat geleerd.. een broodje kaas met ananas! Ben erg benieuwd hoe dat smaakt!

Hoop je vaker terug te zien op de community!

Nieuwkomer

Hallo,

ik ben een vrouw van bijna 56 en chronisch ziek. Ben afgekeurd en heb dus financieel een beste veer moeten laten. Daar komt nog bij dat ook mijn man 3! weken na mij werd afgekeurd.

Wij vragen ons altijd af wie er bij de overheid zitten te berekenen wat een huishouding kan missen aan ziekenfondspremie. wij zijn elke maand zo'n 270€ kwijt aan de verzekering en

krijgen nog 20€  toeslag . de 350€ tegemoetkoming zijn we ook al kwijt.Als het eigen risico betaald moet worden zijn we in 1 keer het hele salaris van mijn man kwijt.

nu lees ik net in de krant dat er miljoenen naar de zorg gaan. Geef dat dan aan de bevolking.!  En ondertussen willen ze alweer het eigen risico verhogen!

Je bent al ziek, maar van hoe het hier in Nederland toegaat word je nog zieker.

Community Manager

Hallo allemaal,

Mijn naam is Eva en vandaag is mijn eerste dag als moderator bij de community! Ik stel me graag voor:

Wat doe je op de community?
Ik zal als moderator aan de slag gaan. Belangrijke signalen en verbeterideeën breng ik graag verder de organisatie in. Ik nodig iedereen daarom uit om samen in gesprek te gaan over de zorg en de zorgverzekering.
Voor deze overstap ben ik 3 jaar werkzaam geweest als Zorgcoach bij ZilverenKruis.

Wat is jouw verborgen talent?
Een verboren talent, lastig hoor! Ik ben iemand die graag plannen omzet tot concrete acties. Maar of dat echt een verbogen talent is...? Wat meer in de categorie verborgen valt: Ik maak graag danschoreografieën en ben dan ook best wel tevreden met het resultaat Smiley Erg vrolijk

Waar mogen we je ’s nachts voor wakker maken?
Eigenlijk ben ik daar niet zo moeilijk in. Ik kan gemakkelijk opstaan en later weer in slaap vallen. Ik ben laatst bijvoorbeeld ook opgestaan voor die speciale maansverduistering. Maar als je dan ook iets van chocolade klaarzet, ben ik wel extra blij!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Hallo ik ben Saar , gehuwd , 64 jaar, en wao'er , mijn is is met pensioen hij heeft een lichte vorm van epilepsie, 

hij moet 1 keer per jaar voor controle en daar zit mijn verwondering 5 minuten bij een arts kosten € 298 ik vraag mij af waar dat in zit en of dat werkelijk zo duur moet zijn

Starter

Hallo allemaal,

Ik ben Melleke, 45 zomers jong, gelukkig getrouwd maar ik ga gebukt onder het zware juk van ADHD en complexe PTSS. Hierdoor ook afgekeurd. Jaren ben ik van het kastje naar de muur gestuurd dus ben ik zelf gaan studeren. Net als met ADHD is het met PTSS zo dat je het moet hebben om het te kunnen begrijpen. Sinds een jaar ben ik helemaal op mijn plek bij een geweldige psychiater voor mijn ADHD en voor mijn PTSS volg ik EMDR therapie. Het is een gruwelijke combinatie. Door mijn ADHD blijf ik maar malen tusen de oren en waren de herbelevingen van verschillende trauma's een ware hel. Vooral de nachten. Wanneer het donker wordt beland ik als het ware in een horrorfilm.
Toch ben ik een persoon die super positief is ingesteld en overal de humor van inziet. Zelfspot is dan ook een van mijn hobby's.
Afijn,
Iik ben op deze site beland omdat Ik op zoek ben naar een polis die bij me past. Vorig jaar ben ik al geswitched omdat ik absoluut psychiatrie in mijn pakket nodig heb. Dacht ik gevonden te hebben, jammer! Ik betaal voor alle medicijnen de volle mep.
Sinds een tijdje gebruik ik dexamfetamine sulfaat en er is een wereld voor me opengegaan (en zeker ook voor mijn omgeving). Mijn leven is er met 300% op vooruit gegaan. Ik lach weer, kan me concentreren en durf weer alleen naar buiten.
Nu lees ik overal dat b.v. retaline, concerta en dergelijke volledig worden vergoed maar de dexamfetamine niet. Voordat ik aan dit medicijn begon heb ik alles gelezen en gezien wat er maar voor handen is. Dit is het perfecte hulpmiddel voor mij. Maar elke maand tel ik toch al gauw een dikke 50 euro neer boven op mijn premie, soms wat meer, soms wat minder. Ik krijg geen gespecificeerde rekeningen dus het is moeilijk te controleren en dus best wel frutrerend voor mij dat ik geen overzicht heb over de euro's die er elke maand uitrollen.

Ik hoop hier wat meer informatie te vinden maar ik kan niet veel vinden over psychiatrie en de medicijnen die worden voor geschreven.

Doordat ik de nachten het internet onveilig maak en studeer heb ik over  PTSS, ADHD en medicatie wel wat te vertellen.
Dus heb je vragen of advies, laat het me maar weten.

Groet,
Melleke

Community Manager

Hey Melleke,

Dat je in de nachten het internet onveilig maakt door veel informatie te zoeken en te studeren is te zien! Maar super dat je zo wel de community hebt gevonden. Fijn dat je je kennis wilt delen met andere communityleden.

Als we hier op de community iets kunnen beteken in de vorm van hulp bij het kiezen van je zorgverzekering, open vooral een topic en dan kunnen we hier samen en met behulp van andere leden naar kijken. Ook ben je uiteraard welkom en vrij om vragen te stellen!

Ik hoop je in elk geval snel terug te zien op de community, overdag of ‘s nachtsSmiley Knipoog

Starter

Goedemorgen,

Ik ben Annelies en 64 jaar,

wil graag af en toe meedenken over bepaalde onderwerpen.

doordat ik de laatste 15 jaar in een molen van operaties ,revalidaties , heb gezeten wil je soms weleens met

lotgenoten praten en advies vragen of geven.

Community Manager

@Annelies64 Welkom! Leuk dat je ons hier hebt gevonden. Mooi dat je hier met lotgenoten in gesprek zou willen gaan. Ervaringen en adviezen met elkaar delen lijkt me erg waardevol! 
15 Jaar door de medische molen is ook niet niks. Ik hoop dat het nu weer wat beter met je gaat! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Hallo, ik ben Ann en mantelzorger van mijn schoonzus, zij woont bij mij sinds 19 jr en is zintuigelijk gehandicapt, niet horen en niet sprekend, heeft 24 uur toezicht nodig dus best wel intensief.

sinds half oktober kan ze niet meer slikken tengevolge van een beroerte, sondevoeding dus en volledig incontinent, maar ze een dankbaar persoontje om voor te zorgen en altijd met een brede lach.

Ik ben breed geinteresseerd en zag van alles voorbij komen vandaar dat ik mij heb aangemeld.

Starter

Mijn naam is Andrea en ik ben in de 2de helft van de jaren 1960 geboren met van alles en nog wat, wat niet goed zat. Het meeste is nog steeds niet goed en dat zal ook nooit gebeuren, vooral alles aan het bewegingsapparaat werkt niet of niet zoals het zou moeten. Hierdoor gehandicapt en heb ik meer dan genoeg meegemaakt in ziekenhuizen en andere medische toestanden en helaas nog steeds. Met recht een ervaringsdeskundige pur sang dus.

Ik ben hier lid geworden omdat ik een topic voorbij zag komen waarop ik wilde reageren.

Community Manager

Hoi @AndreaJ, welkom op de community! Leuk dat je je voorstelt aan de rest van de community. Vervelend dat je al zoveel op medisch gebied heb moeten meemaken. Wellicht kan je op de community met jouw ervaringen anderen mensen juist verder helpen.

Hopelijk tot snel op de communitySmiley Vrolijk

Nieuwkomer

In oktober 65 jaar geworden.

Community Manager

Goedemiddag Pieter,

Leuk dat je je hier nog even kort voorstelt! Je bent van harte welkom op de community. Ik hoop je vaker terug te zien op de community met vragen of om te praten over de zorg in Nederland.

Starter

Aangenaam. Ik ben beschermingsbewindvoerder. Ik zal met name situaties aan de orde stellen die te maken hebben met de hindernissen die door zorgverzekeraars in het algemeen en Achmea in het bijzonder opwerpen voor personen die niet goed in staat zijn de eigen belangen zonder hulp goed te behartigen.

Medewerker

@BeursVoogd een kritische blik en expertise op financieel gebied is van harte welkom! Goed dat je opkomt voor de belangen van deze groep. Ook dat jejouw ervaring, kennis en vragen met ons op de community wilt delen en natuurlijk ook ter discussie wilt stellen, nogmaals van harte welkom op de community! 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Voorbijganger

Hoi  allemaal,

Bijzonder weekeinde toegewenst!

Ik be nu aan het overwerken!

Karig loon, maar daarover tevreden!

Bij de Burgelijke Stand is mijn volledige naam:

Paulus van Gent (1959).

BSN:

xxxxxxxx

Moderatie: persoonlijke gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Community Manager

@Paulus van Gent Leuk dat je je hier voorstelt, inclusief foto. 

Ik hoop dat je ook een goed weekend hebt gehad, overwerken of niet Smiley Vrolijk Nu ben ik wel benieuwd wat voor soort werk je doet.