Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.
Highlighted

Resterende vergoeding brillen e.d. tonen in MijnZilverenKruis

Voorbijganger

Tot voor kort was in MijnZilverenKruis na het indienen van een declaratie voor een bril ö.i.d. zichtbaar welk bedrag er nog vergoed zou worden bij het indienen van nieuwe declaraties voor brillen e.d. Dit gold ook voor de einddatum van de periode, die voor het restant gold. Voor brillen wordt een bepaald max. bedrag per 3 jaar vergoed. Na de 3 jaar heb je opnieuw recht op het max. 

 

Bedoelde info is opeens verdwenen  en moet je opeens weer zelf opzoeken /berekenen wat het restant is. Niet klantvriendelijk en lastig. 

Resterende vergoeding brillen e.d. tonen in MijnZilverenKruis

5 ANTWOORDEN 5
Highlighted

Re: Resterende vergoeding brillen e.d. tonen in MijnZilverenKruis - Status gewijzigd in: Nieuw

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

hallo @JanAdriaanse, welkom op de community. Goed dat je dit je hiernaar informeert. Ik ga even voor je uitzoeken of er iets veranderd is. Of dat er mogelijk een storing is geweest. Ik kom er zo snel mogelijk op terug. Wil je mij eventueel alvast jouw relatienummer sturen in een privèbericht? Dan kan ik je gegevens erbij zoeken. Je stuurt mij een privèbericht door naast mijn foto op mijn naam te klikken.

Highlighted

Re: Resterende vergoeding brillen e.d. tonen in MijnZilverenKruis - Status gewijzigd in: Nieuw

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Sneller dan ik verwachtte, kreeg ik al een reactie van mijn collega's @JanAdriaanse. Er is een klein bug in Mijn Zilveren Kruis. Daardoor worden niet je juiste gegevens getoond. Hierdoor is nu helaas even niet zichtbaar welk bedrag er nog vergoed zou worden bij het indienen van nieuwe declaraties. We proberen deze bug zo snel mogelijk te verhelpen.

Highlighted

Re: Resterende vergoeding brillen e.d. tonen in MijnZilverenKruis

Voorbijganger

Op de toegezonden specificatie ontbrak deze info eveneens! Die graag ook aanpassen! 

Highlighted

Re: Resterende vergoeding brillen e.d. tonen in MijnZilverenKruis

Voorbijganger

De opmerking 'wordt niet helemaal vergoed'maakt het niet duidelijker. Pas bij navraag bleek de werkelijke reden: het max. bedrag zou bij volledige vergoeding worden overschreden. Daarom werd alleen het verschil tussen max. en eerder ingediende rekeningen voor brillen / lenzen vergoed. Je moet het maar snappen ... zonder toelichting.  

Highlighted

Re: Resterende vergoeding brillen e.d. tonen in MijnZilverenKruis

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Dank voor je feedback @JanAdriaanse. Ik heb goed nieuws. De bug in Mijn Zilveren Kruis is als het goed is eind deze week opgelost. Je kunt dan weer zien wat de maximale vergoeding is. Ook gaan we de informatie op het declaratieoverzicht verbeteren. Daar zijn wat technische aanpassingen in onze systemen voor nodig. We gaan duidelijk uitleggen wat de reden is van de (gedeeltelijke) vergoeding. Deze aanpassing doen we per zorgsoort. We starten met de zorgsoort Mondzorg. Hulpmiddelen, waaronder brillen vallen, volgen later dit jaar.