Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Onduidelijk overzicht eigen risico

Uitblinker

Schermopname (11).jpg

wat zou het fijn zijn als het overzicht van het eigen risico beter zou zijn/worden.
als ik de bovenstaande gegevens moet geloven,

heb ik 20000 pillen metformine gekregen,

een voorraad voor ruim 13 jaar

graag iets duidelijker vermelden, want dit klopt gewoon niet

• Zilveren Kruis Online

Onduidelijk overzicht eigen risico

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: onduidelijk overzicht eigen risico

Bekend gezicht

Dat is idd wel raar?! Misschien toch even navragen bij de apotheek?

Ik zelf heb geen problemen met het overzicht

Succes

Uitblinker

hoi nanda,

de onduidelijkheid zit toch echt bij zilveren kruis, 

bij mijn zorgkosten staat het iets duidelijker, in ieder staat daar iets meer wat er geleverd is,

maar dat is ook niet expliciet genoeg helaas

Medewerker

@diadino24 @Nanda

Allereerst bedankt voor het doorgeven van het signaal! Omdat ik heel goed begrijp dat dit onduidelijk over komt heb ik het signaal doorgegeven aan de juiste afdeling.  

Het ligt inderdaad niet aan de apotheek

Het overzicht van het eigen risico laat een samenvatting zien van zaken die hierop van toepassing zijn. Wanneer er echter meerdere medicijnen op 1 dag gedeclareerd worden zal er maar 1 medicijn te zien zijn.

De gedetailleerde informatie kun je vinden in “Mijn zorgverbruik 2015” en het declaratieoverzicht

Naast het onderdeel “Mijn eigen risico 2015” staat het onderdeel “Mijn zorgverbruik 2015”. In dit overzicht staan alle medicijnen die op die dag zijn geleverd zijn. Ook staat hierbij dat ze in zijn gehouden op het eigen risico. Onder "Mijn ontvangen berichten" staan de verzonden declaratieoverzichten.

Omdat ik helaas nog niet kan zeggen of en hoe het wordt aangepast heb ik de bovenstaande uitleg gegeven. Wellicht overbodig voor jullie.

Uitblinker

@Michiel,

grootste probleem licht dan dus in het overzicht van mijn zorgverbruik.

hierin staat nooit hoeveel je krijgt van een bepaald middel, alleen maar dat het 1x geleverd is.

en dan ook nog een niet duidelijk gespecificeerd.

zo staat er vaak diabetes testmateriaal, terwijl daaer echt 2 heel verschillende producten worden bedoelt.

of injectiepennen terwijl dat dan toch echt alleen maar naalden zijn.

het zou fijn zijn als de omschrijvingen iets meer op het verstrekte product zou lijken.

hoe kunnen jullie uit mijn overzicht nu halen hoeveel teststrips ik krijg per kwartaal?

ik kan het er niet uit halen in ieder geval

groet mike

Moderator
Moderator

Hallo Mike,

De hoeveelheid is inderdaad niet duidelijk te zien op het overzicht. Dit helaas erg lastig aan te passen omdat dit veel technische aanpassing met zich mee brengt. Dit is echt iets voor de lange termijn. De termen kunnen wij wel aanpassen. Als het gaat om diabetes testmateriaal ligt dit - naar aanleiding van jouw idee in Denk Mee -  bij de verantwoordelijke voor het overzicht. Ik zal checken wat de status van deze aanpassing is.