Nieuw design community

Community Manager

Beste iedereen,

Zoals jullie zien is de community opnieuw vormgegeven.

Wat vinden jullie ervan? Loop je ergens tegenaan? Is het een verbetering? Mis je iets?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

• Zilveren Kruis Online

Nieuw design community

30 ANTWOORDEN

Re: Nieuw design community

Bezoeker

Ziet er goed uit, wat ik tot nu toe gezien heb. Wel een klein design dingetje in de prive berichten zit er een rare driehoek naast de tabs voor prive berichten, verzonden items enz. Zie screenshot.

Schermafdruk van 2016-07-05 18-45-13.png

En ik kan niet vinden hoe ik wanneer ik van het Forum terug ga naar de Community Home waar ik de knop om naar het prive berichten scherm te gaan kan vinden

Webcare

Hi Raoul,

mooie verbeterslag met dit design! Wat me wel direct opvalt is dat ik als ik ben ingelogd alleen een "hamburgermenu" zie (en pas na klikken een volledig menu dat eronder uitklapt). Heeft dat een reden? Ik gebruik Google Chrome op een Windows PC.

Groet, Jeroen

Stamgast

Krijg nog steeds bij elke beweging die ik hier maak die enqette voor mijn neus.

Mega irritant, want hij komt al tevoorschijn voordat je iets gezien hebt.

En bij alles wat je probeert te gaan zien komt ie er weer overheen.

Dat nodigd niet uit om rond te gaan neuzen.

Voorbijganger

Ziet er mooi uit. Het is gebruiksvriendelijker.

Community Manager

@EvK Op een aantal pagina's gaat inderdaad nog iets fout, waaronder de pagina met privé-berichten en de pagina met instellingen. Er wordt aan gewerkt om dit te corrigeren. 

@Jeroen E Thanks Smiley Vrolijk Je ziet inderdaad een hamburger die er niet zou moeten zijn. De hamburger op desktop zal er waarschijnlijk vandaag of morgen uitgehaald worden.

@Mara Ik herken je frustratie. De enquete wordt apart ingeladen vanuit een ander systeem. We hebben nagevraagd of de instellingen ervan nu wel goed staan, want inderdaad, je krijgt gelijk zo'n lap tekst in je beeld. Dat is niet de bedoeling. Ik laat het je weten wanneer het is aangepast en hoor dan graag van je of het daarna bij jou wel goed gaat.

@jolandap Dankjewel Jolanda, dat is inderdaad waarom we het hebben gedaan. Als je nog dingen tegenkomt die niet zo goed werken hoor ik het graag van je.

Community Manager

@Mara Ik hoor net dat de instellingen zijn aangepast. Je zou de enquete nu moeten zien als je minimaal 7 pagina's hebt bezocht. Zolang je je cookies niet verwijdert krijg je de enquete maar 1 keer, en als je ze wel verwijdert krijg je 'm dus weer na minimaal 7 pagina's bezocht te hebben.

Wat vind je van deze instellingen? 

Stamgast

Dat klinkt al als een hele verbetering.

Ik vraag me wel af of die enquette überhaupt zinvol is.

Het is al een eeuwigheid dezelfde .

Community Manager

@Mara Dat klopt Mara. De reden dat het dezelfde vragen zijn is dat we de uitkomsten van deze maand dan kunnen vergelijken met de voorgaande maanden en ook met andere enquetes op bijvoorbeeld Facebook en Twitter.  Het zou niet zo moeten zijn dat je de enquete te vaak krijgt, of te snel, maar het is wel telkens dezelfde enquete helaas.

Bezoeker

Heel duidelijk!!  Smiley Knipoog

Community Manager

Dankje @Ikdus! Heb je nog tips?

Uitblinker

hoi @Raoul,

klopt het dat ik de optie "quote" mis?
ik zie hem in ieder geval niet en soms wil je die optie toch echt gebruiken voor de duidelijkheid.

en het valt op dat ik als ik op een melding klik, ik dan naar het eerste bericht toe ga van een topic en niet zoals voorheen naar de nieuwste/recentste antwoorden.
verder ziet het er op het eerste gezicht wel netjes uit.

groet mike

Uitblinker

hoi,

even mijn vorige antwoord nuanceren,

als ik bij meldingen klik op een melding klik betreffende een gekregen kudo/like of als je vermeld wordt ga je wel naar je laatste/betreffende bericht, als je op de melding klik dat er mensen hebben gereageerd, dan ga je naar het begin van het topic, in geval de freestyle libre dus naar pagina 1 van 58 pagina's (kun je gelukkig wel direct door naar het einde van het draadje toe, maar ou fijner zijn als je daar direct terecht kwam)

groet mike

Community Manager

@diadino24 Die knop is inderdaad weg. Het idee is dat je het stukje tekst waar je naar verwijst nu gewoon kopieert. Even kijken hoe dat werkt. Als het een functionaliteit is die echt onmisbaar is kan hij altijd teruggeplaatst worden. Ik heb de vraag of de knop moest blijven of niet per se nodig was voorgelegd aan het team, en wat we vaak zagen is dat er hele lappen tekst worden gekopieerd wat ervoor zorgt dat het totaal onleesbaarder wordt.

Dat je naar het eerste bericht gaat en niet naar het laatste is idd niet handig. Er zijn nog wel meer verbeteringen nodig aan dat component, maar deze neem ik zeker mee.

Uitblinker

hoi @Raoul,

quote: Als het een functionaliteit is die echt onmisbaar is kan hij altijd teruggeplaatst worden. Ik heb de vraag of de knop moest blijven of niet per se nodig was voorgelegd aan het team, en wat we vaak zagen is dat er hele lappen tekst worden gekopieerd wat ervoor zorgt dat het totaal onleesbaarder wordt.

in eerste instantie mis je even de directe quote knop, maar de reden om het niet te plaatsen is inderdaad een goede, als je nu wil quoten zul je inderdaad iets meer actie moeten ondernemen, maar de leesbaarheid blijft groter doordat je dan wel alleen dat deel kopieert(hopelijk) wat je wilt quoten.

groeet mike

Community Manager

@diadino24 Het is idd ietsje lastiger. Zijn je nog meer zaken opgevallen?

Geregelde bezoeker

eerlijk is eerlijk, ik ben er even niet geweest

strak, clean aan de kille kant zelfs

Community Manager

@Anja Tek Thanks Anja, strak en clean is wel waar we naar op zoek zijn. Dat neigt dan helaas snel naar 'kil' of 'klinisch'. De kleuren die Zilveren Kruis gebruikt, blauw en groen zijn ook koud. Zolang je onze reacties maar niet zo ervaart Smiley Vrolijk Hoe komt het dat je een tijd niet geweest bent?

Bezoeker

Op vakantie geweest??  Smiley Tong

Bekend gezicht

Hoogst irritant: ik krijg geen e-mailnotificaties van dit forum. Noch van de Privéberichten, noch van reacties op door mij geopende topics, noch van reacties na mijn reacties. Noppes, nada, niente. Ondanks dat ik dat wel standaard heb ingesteld.

Waarom? Niet? Want ik wil dat. Nu lijk ik die lomperik die nergens op reageert. But it wasn't me.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain