Mag een tandarts hulp weigeren?

Bekend gezicht

Net verhuisd, nog geen nieuwe tandarts gezocht, breekt er een kies.

Zenuw ligt bloot, en er zit nu een vlijmscherpe rand aan de kies, dus niet erg aangenaam.

Bel dichtstbijzijnde tandarts.

Willen me niet helpen, want er is een wachtlijst.

Ook niet eenmalig.

Een gebroken kies is volgens hun geen noodgeval, daar is alleen sprake van bij een bloeding (na een behandeling bij hun).

Wordt verwezen naar collega zonder wachtlijst.

Die is op vakantie.

Derde en laatste collega (op een voor mij bereikbare plek) neemt de telefoon niet op.

Oude tandarts (waar ik nog niet uitgeschreven ben) zit 5 uur enkele reis bij mij vandaan.

Dat er wachtlijsten zijn is overmacht, maar in hoeverre mag een tandarts alle hulp weigeren?

Mag een tandarts hulp weigeren?

5 ANTWOORDEN

Re: Mag een tandarts hulp weigeren?

Webcare
Webcare

Hallo Mara,

je berichtje is van vrijdag, heb je in de tussentijd al een tandarts gevonden die tijd voor je heeft?
Op tandarts.nl zie ik 3 tandartsen in jouw omgeving die volgens de website geen wachtlijst hebben. Heb je via die website gezocht?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

Beste kim de gegevens op de website kloppen van geen kanten.

Ik heb nu via bemiddeling van jullie toch een tandarts gevonden die me wil helpen.

Overigens zit er een bug in de berichten die ik van deze community ontvang.

De link verwijst naar eoa lessite.

Community Manager

Vervelend Mara dat het allemaal niet zo goed werkt. Een website met informatie die niet klopt en dan ook nog een vreemde verwijzing in je community berichten. 

Goed om te horen dat je via onze Zorgcoach wel een tandarts hebt gevonden. Daar kunnen ze je inderdaad helpen met het vinden van een nieuwe tandarts, huisarts of fysiotherapeut. Waarbij ze ook kijken of dat de zorgverlener nog nieuwe patiënten aanneemt. 

Omdat ik lees dat je net je verhuizing hebt gehad. Heb je ook al een nieuwe huisarts gevonden (als dat nodig is)? Daar kunnen ze je dus ook mee helpen.  

Om even terug te komen op de bug in de community berichten. Ik wil graag kijken waar het fout gaat. Kan je daar wat meer over vertellen? Wanneer krijg je deze link bijvoorbeeld? En hoelang speelt dit al? 

Succes met je behandeling en hopelijk ben je snel van je klachten af! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

Van je vraag heb ik dus geen enkel bericht gekregen en de mails waar het over ging zijn inmiddels gedeleat.

Ik kreeg een mail met een link die niet op dit forum uit kwam maar op een soort lespagina.

En de mail ervoor stond een link in die niet werkte.

Community Manager

Fijn dat je het nog even doorgeeft. Ik begrijp ook wel dat je vreemde e-mails verwijderd, dat zou ik ook doen. Bedankt voor het doorgeven, we houden het even in de gaten.

Ben je al geholpen door je nieuwe tandarts? Hoop dat je snel van je klachten af bent!