Machtiging

Nieuwkomer

Beste mensen,

Het staat niet duidelijk hoe ik een machtiging kan aanvragen voor mijn dochter die alle zorgzaken voor mij kan regelen. Vooral ook m.b.t. het inzien van het zorggebruik.
Er staat:
Let op: degene die u machtigt, kan alleen telefonisch zaken regelen en wijzigen. Voor het laten bekijken van zorgverbruik in Mijn Zilveren Kruis is een andere machtiging nodig. Alleen iemand anders op dezelfde polis kan dit aanvragen, bijvoorbeeld partner of kind.
Een partner of kind kan dit alleen.. Als je klikt op andere machtiging dan kom je weer op het beginscherm uit. M.a.w. hoe moet ik nu mijn dochter volledig machtigen.?

Machtiging

3 ANTWOORDEN

Re: Machtiging

Fanatiekeling

Ik ben niet van Zilveren Kruis. 

Op basis van de door u aangehaalde tekst ga ik ervan uit dat het niet mogelijk is iemand  toegang te geven tot uw "mijnzilverenkruis"-omgeving. Dit is alleen mogelijk als diegene op dezelfde polis staat. Zie afbeelding. Ik veronderstel dat de verklaring ligt in de digid (deze kan nooit door een machtiging gepasseerd worden).

Groet, Feina.

Community Manager

Welkom op de community @SytzedeWith. Goed dat je deze vraag hier stelt. Het lijkt erop dat je niet op de juiste plek op onze website terecht bent gekomen. Of dat er een soort 'lus' ontstaan is. Het werkt in ieder geval niet goed. Ik ga dit melden bij mij collega's van Mijn Zilveren Kruis. Graag zet ik hieronder nog even op een rij wat je kunt doen om je dochter te machtigen.

Je kunt inderdaad een machtiging geven voor het regelen en wijzigen van:

• Financiële gegevens: eigen risico, betalingsregeling of betaalwijze
  • Persoonlijke gegevens: adres- en poliswijzigingen
  • Medische gegevens: vergoedingen, medicijnen en zorgkosten
  • Overige gegevens

Op de pagina Machtig een ander staat halverwege bij de groene bullit met 1 erin een link naar het online Machtigingsformulier.Of je kunt een pdf downloaden, uitprinten, invullen en naar ons opsturen.

Lukt het met deze informatie? Mocht je meer hulp nodig hebben, laat het me weten! Ik kijk graag even met je mee. Wil je me dan een privébericht sturen met je relatienummer en geboortedatum? Dan kan ik je gegevens erbij zoeken. Je stuurt me een privébericht door bij mijn foto op mijn naam te klikken.

Community Manager

@SytzedeWith@Corine V@Feina,

Wellicht al bekend maar iemand machtigen om namens jou contact met ons te hebben kan nu ook volledig online: 

https://www.zilverenkruis.nl/Paginas/Formulieren/machtigingsformulier.aspx

Vul het formulier in, upload een handtekening van jou en degene die je wilt machtigen en het is geregeld.