Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan ik de zorgkosten van mijn kinderen inzien?

Voorbijganger

Ik kan bij Mijn Zilveren Kruis mijn gemaakte zorgkosten inzien.
Echter de zorgkosten van mijn medeverzekerde is niet te zien ivm. privacy.
De medeverzekerde kan zelf niet inloggen.
Hoe kan de medeverzekerde de door hem/haar gemaakte zorgkosten wel inzien?

• Zilveren Kruis Online

Kan ik de zorgkosten van mijn kinderen inzien?

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: Kan ik de zorgkosten van mijn kinderen inzien?

Moderator

Hoi Elpol, goede vraag die je ons stelt.

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om als verzekerde in te loggen en gemaakte zorgkosten in te zien. Dit is iets waar wij wel mee bezig zijn en dit zo snel mogelijk te introduceren. Tot die tijd kunnen jouw meeverzekerde gezinsleden uiteraard contact met ons opnemen met vragen over gemaakte kosten. Ze kunnen het beste contact opnemen met ons via 071 751 00 51.

Is zo je vraag beantwoord?

Ik verplaats je vraag naar het topic Betalingen en Declaraties. Hier kun je je vraag terugvinden.

Nieuwkomer

Bijzonder onhandig dat ik ook de zorgkosten van mijn minderjarige kinderen NIET kan inzien. Zij hebben geen Digid en gaan natuurlijk ook niet zelf bellen.
Dus als ik het via de mijnsite niet mag inzien, mag ik het zeker ook niet weten als ik bel?? Maar ik wil helemaal niet BETAALD bellen!!
Is hier überhaupt over nagedacht?

Moderator

Hoi IkkeDs,

in Mijn Zilveren Kruis kun je zorgkosten zien van jezelf en je meeverzekerde kinderen tot en met 11 jaar.
Voor kinderen vanaf 12 jaar kun je de zorgkosten niet meer zien vanwege privacywetgeving (denk bijvoorbeeld aan een minderjarige dochter, die niet wil dat haar ouders zien dat zij anticonceptie gebruikt). Kinderen vanaf 12 jaar kunnen met een eigen Digid inloggen en hun kosten bekijken.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

ik wil het zorgverbruik van mijn 15-jarige zoon inziend. Dat kan niet, zou alleen hij kunnen met zijn Digi D maar die heeft hij nog niet...is er een oplossing?

Moderator

Hoi Detwoud,

Allereerst van harte welkom op onze vernieuwde community! Leuk dat je op deze plek je vraag stelt. 

Snap dat je je dit afvraagt. Wettelijk gezien moet een kind vanaf 12 jaar toestemming geven aan de ouders om inzage te hebben in het zorgverbruik. Jouw zoon kan in zelf een DigiD aanvragen en jou als vader toestemming geven om het zorgverbruik in te zien. Meer informatie over wat je precies wel en niet kunt doen in 'Mijn Zilveren Kruis' lees je op onze website

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

Groet Michelle

Nieuwkomer

Bezopen. Het zijn kinderen, ik betaal er verdorie voor. Mijn hemel wat een idioterie is dat zeg.

Moderator

Hoi Robert, zo te lezen ben jij niet de enige die hier tegenaan loopt.  Zoals mijn collega Michelle eerder heeft aangegeven is deze regeling wettelijk bepaald. 

Misschien is een machtiging een optie voor jullie? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.