Je zorgpas: liever op je smartphone of in je portemonnee?

Re: Je zorgpas: liever op je smartphone of in je portemonnee?

Nieuwkomer

Liever in mijn portemonnee.

ik heb geen smartphone.

zulke mensen zijn er dus ook nog!  Smiley Vrolijk

Nieuwkomer

Herlaas ben nog niet zo modern, heb geen smartfone.

waarschijnlijk als de zorgpas digitaal is zal ik hem steeds zoeken, vergeet dat hij in mijn telefoon zit en mobiele telefoon gebruik ik bijna niet.

Vaker kans erop dat ik hem vergeet, nu weet ik nu zeker dat hij in mijn portomonne zit,

dat heb ik uiteindelijk wel geleerd door het leven dat ik die ALTIJD bij me moet hebben, voor je ID kaart, je pinpasje, de kaarten van je supermarkten, je ov kaart en ga maar zo door.

Och het zal wel dat het in een later stadium ook voor meer dingen gewoon gaat worden dat alles digitaal gaat gebeuren. Daar zal ik het moeilijk mee krijgen, nieuwe dingen leren is moeilijk.

Gelukkig is het nog niet zo ver,

Groetjes Terry

Starter

Doe mij maar een digitale zorgpas.
Ben vaak aan het fietsen (moutainbike) en de hoeveelheid aan pasjes wat je mee zou moeten nemen is extreem. Doe ze mij maar allemaal digitaal.

Starter

Maar dan zou het ook handig zijn om je ID ook digitaal te hebben!

Voorbijganger

Liever in mijn portemonnee omdat ik een mobiel heb waar ik geen apps op kan installeren i.v.m. te weinig geheugen. En ik ben niet in de gelegenheid om een duurdere mobiele telefoon aan te schaffen.

Nieuwkomer

Nee; ik wil de pas houden omdat ik geen smartphone heb en ook niet wil hebben. Buitenshuis is een handy genoeg. De hele dag tegen mensen aankijken die alleen maar het schermpje zien stoort mij mateloos.

Nieuwkomer

Ik wil beiden.

Nieuwkomer

ik vind het handiger om mijn zorgpas in mijn portemonnee te hebben

dan heb je hem altijd bij de hand en weet je zeker dat je hem kan laten zien

stel dat je batterei van je telefoon leeg is

dan kan je hem niet laten zien

en dat gebeurt mij tegelmatig omdat ik mijn telefoon niet het belangrijkte vind van mijn dagelijks leven

Nieuwkomer
Liever in de portemonnaie, back up op smartphone is prima. Maar iets tastbaars - wellicht ouderwets Smiley Knipoog.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Digitaal is ideaal!

Maar met een gratis optie om 'n pasje te hebben. Voor ouderen, mensen met een beperking & reizigers naar verre landen. Uit ervaring weet ik dat ze in Verweggistan echt wel 'n pasje willen zien! Vaak is dat niet eens voldoende enn moet er 'n kopie van een verzekeringspolis aan te pas komen voordat je hulp/zorg krijgt.

Nieuwkomer

Nee beslist niet. Wij hebben geen abonnement, dus afhankelijk van Wifi. Als er geen wifi is, kunnen we onze pas niet laten zien, zonder ons beltegoed te plunderen.

Nieuwkomer

Ik zou graag van alle passen af willen die zich opsparen in mijn portemonnee. Echter ook voor de passen van mijn kinderen kan maar 1 ouder ze meenemen. Een digitale versie zou dit verhelpen als beide ouders een smartphone hebben. Dit past ook meer in de tijd van nu.

Verzekerdenraad

wel zo handig, alles in je foon.

en als je wil voorkomen dat je ze niet beschikbaar hebt bij lege accu of kapotte foon, dan kun je ze natuurlijk ook opslaan bij je eventuele partner.

de kans dat beide foon tegelijkertijd leeg of kapot zijn is verwaarloosbaar.

Nieuwkomer

Vind het wel handig maar is wel gevaarlijk vanwege bsn nummer als je telefoon gestolen wordt

Community Manager

Allereerst voor de nieuwe leden, welkom! Top dat iedereen zo actief mee denken over de zorgpas.

Er worden goede voors en tegens aangedragen. Niet iedereen is inderdaad in het bezit van een smartphone en wat als je deze wel hebt maar deze is leeg? En wordt de digitale zorgpas dan wel in alle landen geaccepteerd? Daarnaast brengt een digitale zorgpas wel gemak met zich mee en geen dikke portemonnee meer mee. Mooie input!

Een keuze in digitaal maar wel gratis een pas lees ik vaak terug. Kan mij ook voorstellen dat dit een uitkomst zou kunnen zijn.

Blijf vooral jullie input en mening delen. @Maaike_ leest aandachtig mee en kan jullie straks meer vertellen over wat we met deze input gaan doen. 

Bekend gezicht

moet je wel een partner hebben

Verzekerdenraad

@Mara,

klopt, vandaar dat ik al zei "eventuele partner" Smiley Knipoog

voor de "tegenstanders" van de smartfoon, er moet natuurlijk een plastic pasje mogelijk blijven,

maar voor de twijfelaars met leeg lopende accu's, er zijn externe batterijen genoeg te koop.

en zelf heb ik bv al de mogelijkheid om met m'n foon betalingen via NFC te verrichten op de geschikte pinautomaten en in het OV wordt er hard gewerkt om de OVchipkaart op de foon te kunnen gebruiken via NFC en er wordt ook over gedacht om gratis USB-laadpunten in de bus te gaan monteren

groet mike

Bekend gezicht

als dat allemaal doorgaat komt er dan ook een fonda voor minderdraagkrachtigen die zo'n duur apparaat niet kunnen aanschaffen?

Community Manager

@Mara Het ziet er nu naar uit dat er altijd meerdere opties beschikbaar blijven. Je zou bijvoorbeeld ook je polisblad mee kunnen nemen naar het ziekenhuis.

Bekend gezicht

dan moet je dat polisblad wel krijgen, want ook dat is inmiddels gedigitaliseerd