Je zorgpas: liever op je smartphone of in je portemonnee?

Re: Je zorgpas: liever op je smartphone of in je portemonnee?

Voorbijganger

Liever een zorgpas omdat ik geen smartfoon heb.

Bekend gezicht

Liever in mijn portemonnee.

Heb geen smartphone en telefoneer zowiezo zelden, GSM ligt meestal gewoon thuis.

Wel zou ik willen dat er één pas kwam voor diverse zaken.

Mijn portemonnee zou half zo dik kunnen als bv paspoort, rijbewijs, bank, ziekenfonds ed.allemaal op één pasje zaten.

Technisch kan dat volgens mij al lang.

Vaste bezoeker

Dag met Boris,

ik wil toch wel graag een plastic pasje houden, reden ik ben 73 en ben allergisch voor smartphones.

Ik heb een Iphone4 en moet die van de familie meenemen voor het geval dat, maar hij staat gezellig in de oplader, ik kan voor mijn leeftijd prima met de pc overweg, maar die smartphone is niet mijn ding.

Ik heb er niets mee en wil er niets mee, noem het een miniboycot van een oudere dame.

Succes met het onderzoek, trouwens dat oudere dame brengt mij wel op het onderwerp, dat de meesten van mijn leeftijd GEEN smartphone hebben of willen.

Nieuwkomer

Op de iPhone is een goed idee weer een pasje minder ,mits hij goed beschermt is natuurlijk .

Nieuwkomer

Gewoon beide opties aanbieden aan klanten.  Ik heb overigens de pas al digitaal op mijn telefoon. In de app PasNL  kan je bijna al je pasgegevens opslaan.  Ook van de meeste verzekeraars, zoals zilveren kruis.

En als we dan toch bezig zijn de app SOS internationaal is een goede aanvulling.  Druk op de knop en er wordt gebeld naar het ingestelde nummer (Euro Cross) en men kan zien waar je zit.

Dus niet het wiel opnieuw uitvinden s.v.p.

Nieuwkomer

Ik heb geen smartphone, dus er zit niets anders op, dan om het pasje in mijn portemonnee mee te nemen.

Nieuwkomer

liever in mijn portomonee

ik heb geen smartfone

@Rogier schreef:

Ben je verzekerd bij Zilveren Kruis, dan heb je van ons een zorgpas gekregen. Veel mensen hebben dit pasje standaard in hun portemonnee, voor als een zorgverlener erom vraagt.

zorgpasje.png

Is het niet handiger om een digitale zorgpas te hebben, denken we nu. Eentje die je kunt laten zien op je smartphone.

Wij zijn benieuwd: heb jij liever een digitale of plastic zorgpas? En waarom?

Maaike, analist wet- en regelgeving bij Zilveren Kruis, leest mee en gaat graag met je in gesprek.

Nieuwkomer
Ik ben zelf hulpverlener. Er staat steeds meer info op de smartphone. Alleen bij een ongeval of onwelwording waarbij niet meer bij bewustzijn is kom je niet in de telefoon als deze is vergrendeld. Sommige hebben een medisch gedeelte waar je bij kan zonder wachtwoord, als de gegevens van de pas daar zijn opgeslagen zou het wel werken.
Nu is zoeken naar een portemonnee met pasjes veel makkelijker, daarmee ook pasjes als rijbewijs of ID kaart om te achterhalen wie het is. Een kaartje met belangrijke telefoonnummers in je portemonnee is ook handig. Dan kunnen hulpverleners familie sneller in kennis stellen.

Nieuwkomer

Liever allebei, zodat ik in het buitenland altijd een zorgpas bij me heb. Als mijn telefoon uitvalt heb ik het pasje, heb ik mijn portemonnee niet bij me heb ik hem digitaal.

In Nederland is het geen probleem want bij bijna alle zorgverleners staan mijn gegevens in het systeem. Ik heb nog nooit mijn pas moeten laten zien. In het buitenland wel.

Starter

Beide hebben heeft mijn voorkeur

Nieuwkomer

Het is misschien praktisch om hem digitaal te hebben, maar persoonlijk vind ik het prettiger om de zorgpas in de portomonnee te hebben. Ik heb in Nederland, lang niet altijd mijn telefoon bij me.

Nieuwkomer

Ik heb de meerwaarde van de zorgpas voor binnen Nederland nooit gezien. Zorgverleners gebruiken het BSN en dat staat ook op je andere wettelijke identiteitsdocumenten, die je toch al verplicht bij je dient te dragen.

In het buitenland hoef je echt niet met een app aan te komen, tenzij zoiets bijvoorbeeld op Europees niveau wordt regereld.

Nieuwkomer

Je krijgt tegenwoordig zoveel pasjes en je portemonnee puilt uit. Dit terwijl de meeste mensen over een smartphone beschikken en je deze altijd bij je hebt. Dus veel eenvoudiger om ook je zorgpas als app op je telefoon te hebben.

Nieuwkomer

Dit is een heel goed idee heb al veel te veel pasjes in mijn portemonnee en op de smartphone kunnen er heel veel op zonder dat deze dikker wordt wat wel gebeurd met mijn portemonnee.

Nieuwkomer

Aangezien ik geen smartfone heb is een digitale pas voor mij onmogelijk

Nieuwkomer

Ik zou het erg handig vinden mijn zorgpas digitaal te hebben.

Nieuwkomer

ik heb geen smartphone

Nieuwkomer

Ik heb hem liever in mijn portemonee. Je moet tegenwoordig bijna een extra telefoon mee nemen voor alle apps (en aanverwanten).

Starter

zeker de zorgpas op de smartphone dit is in het digitale tijdperk zeker een must

Nieuwkomer

Een goed idee, vind ik! Logisch dat het niet voor iedereen gaat werken, maar dat is duidelijk ook niet de uitgangspunt van deze extra service van Zilveren Kruis. Ik zie het vooral als een handige extra optie voor wie dit wel ziet zitten.  Als ik denk hoevaak ik mijn telefoon of portemonnee bij me heb gedurende het jaar verschilt dat enorm. Ik zeg doen!