Highlighted

Irritant, waar komt dit bedrag op 'Mijn Zilveren Kruis' vandaan?

Stamgast

Ik ben meestal best tevreden met ZK maar de laatste tijd begint het wel weer enorm veel op het ouwe AGIS te lijken. Ik log in om een declaratie te checken en zie opeens dit staan:

Te betalen zorgkosten: € 360,87

En werkelijk geen enkele indicatie waar dit opeens vandaan komt.

Dit is nou typisch het gedrag wat echt heel erg snel irriteert en wat zich ook opstapelt. Beetje jammer want ik heb net nog wat goede mond-op-mond reclame gemaakt voor zilveren kruis.

Maandag maar WEER BELLEN DAN! Smiley Verdrietig

Irritant, waar komt dit bedrag op 'Mijn Zilveren Kruis' vandaan?

7 ANTWOORDEN

Re: Irritant, waar komt dit bedrag op 'Mijn Zilveren Kruis' vandaan?

Bezoeker

Heb je wel goed "rondgeneusd" op je "MijnZilverenKruis"?

Het is mij nl ooit gebleken dat er veel meer te vinden is, dan zo op het 1e gezicht.

Zo is er bv de optie "zorgverbruik". Daar zie je dus meer dan bij "declaraties".

En er zit nog een handige Print Overzicht mogelijkheid ook in het scherm!

Suc6!

Community Manager

@wijnands Wat @Petro zegt klopt, het is misschien niet gelijk zichtbaar, maar je kan een hoop terugvinden op 'Mijn Zilveren Kruis'. In dit filmpje wordt uitgelegd waar je je zorgverbruik in kan zien.

Tegenwoordig kan je je eigen risico ook vooruit gespreid betalen. Hoe dat werkt wordt in dit filmpje uitgelegd. Achteraf kan natuurlijk ook.

Laat me even weten of je er inmiddels achter bent waar de kosten vandaan komen. Als ik je kan helpen hoor ik het graag.

Bezoeker

Alles is inderdaad wel terug te vinden. Alleen als ik ergens zie staan dat ik geld verschuldigd ben, en als ik daar dan op klik alleen maar op een pagina terecht kom die mij alleen nog maar verteld wat de verval datum is van de nota maar verder geen extra info geeft of waar het bedrag vandaan komt, dan ben ik er ook wel weer klaar mee. Om de specificaties van de nota te vinden moet je helaas naar een heel ander deel van de site, waarom niet vanuit het financieel overzicht deze gegevens inzichtelijk maken? Daar heeft een functioneel ontwerper vast over nagedacht maar net niet lang genoeg. 

Community Manager

@EvK Scherp opgemerkt. Ik heb net even met één van onze functioneel analisten gesproken. Het zit iets moeilijker in elkaar dan je op het eerste oog zou denken. Op dit moment hebben we vier verschillende schermen in Mijn Zilveren Kruis waar je financiële gegevens kan inzien: mijn declaraties, mijn zorgverbruik, mijn eigen risico en mijn financiële overzicht. De eerste drie komen uit ons centrale CRM-systeem, het laatste scherm wordt geladen vanuit het financiële systeem. Het is moeilijk om vanuit het financiële systeem te herleiden waar bedragen precies vandaan komen. Zoals je waarschijnlijk al weet kan een openstaande post bestaan uit premie, maar ook uit eigen risico of incassokosten. Daarnaast verrekenen we bedragen met elkaar om zo minder berichten te versturen. 

Voorbeeld: We vergoeden een nota voor alternatieve geneeswijzen: je krijgt 40 euro van ons. Daarnaast heb je voor 60 euro medicijnen gehaald en die vallen onder het eigen risico waardoor je 60 aan ons moet betalen. Na verrekening krijgen wij dus nog 20 euro van jou en dat bedrag zie je in het financiële overzicht. De 40 euro staat in 'mijn declaraties' en die 60 euro in 'mijn eigen risico', dus verwijzen naar één plek is lastig op dit moment.

We zijn bezig met het aanpassen van Mijn Zilveren Kruis om dit meer te stroomlijnen. Dus er wordt aan gewerkt Smiley Vrolijk

Bezoeker

Mooi om te horen dat er aan gewerkt wordt. Ik weet dat het lastig om gegevens uit verschillende bronnen allemaal bij elkaar te krijgen in 1 mooi overzicht soms zelfs bijna onmogelijk.

Maar door de verschillende schermen wat meer te groeperen of bijvoorbeeld in het financiele overzicht ook de linkjes naar of de info uit de andere bronnen te tonen heb je alles wat handiger bij elkaarm en dat scheelt een hoop klik werk. 

Maar ik ben benieuwd naar de volgende versie van de site.

Gr, EvK

Stamgast
Ik ben er inmiddels achter. Het is eigen risico. De site is voor dit soort dingen echt niet intuïtief en werkt niet lekker. Dat er dan ook blijkbaar geen hulp tekst beschikbaar is maar alleen filmpjes maakt het nog irritanter.

Medewerker

Goed dat je erachter bent, Wijnands. Zoals je in de discussie hebt kunnen lezen gaan er aanpassingen plaatsvinden. Hopelijk zorgen de vernieuwingen in Mijn Zilveren Kruis voor minder irritaties.

Helder dat voor jou de filmpjes niet werken. Zou je tekst prettiger vinden? En dan bijvoorbeeld tekst waar je door bijvoorbeeld op een "i" button te klikken meer informatie kunt lezen? Ben eigenlijk op zoek naar jouw ideeën hierover. 

Fijn dat je ons feedback geeft. 

Hartelijke groet, Judith

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.