Inloggen op mijn zilveren kruis lukt niet

Voorbijganger

Het lukt mij niet in te loggen op mijn zilveren kruis via mijn digid. Zijn er problemen?

• 2015
  • 2016
  • Mijn Zilveren Kruis

Inloggen op mijn zilveren kruis lukt niet

20 ANTWOORDEN

Re: Inloggen op mijn zilveren kruis lukt niet

Uitblinker

@majukus

bij mij geen enkel probleem, dus het werkt wel.

al eens geprobeert om je gebruikersnaam en wachtwoord van digid opnieuw in te voeren?

Moderator

@majukus Wat vervelend dat je niet kan inloggen. Bedankt @diadino24 voor het meekijken. Mijn Zilveren Kruis is inderdaad beschikbaar, ook op dit moment. Krijg je een bepaalde foutmelding majukus? 

Soms krijgt iemand nog steeds een foutmelding bij het inloggen. Daar is vaak wel wat aan te doen, zoals het verwijderen van je cookies. Wil je weten hoe dit precies werkt? Lees dan deze pagina eens door. 

Laat je even weten of het lukt? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Ik word helemaal gestoord van dat rare DigiD en wil gewoon via e-mail inloggen.

m.vr.grt.

Jan Heesakkers

Community Manager

@jpheesakkers Waar loop je precies tegen aan met Digid?

Starter
Waarom digid?

Starter
Waarom moetvil digid hebben kunnen ze mij niet gewoon mailen?

Community Manager

@JanHeesakkers Digid is beter beveiligd dan e-mail. Daarnaast is het een inlogsysteem dat door veel meer instanties wordt gebruikt. Zo kan je bijvoorbeeld inloggen bij de gemeente, de huisarts, de apotheek of het ziekenhuis. En ook bij de zorgverzekering. 

Nieuwkomer

I keep getting an error message when I try to log in with DigiD. It says that DigiD restarted the connection. 

I cleaned up my zilveren kruis cookies and my history. What should I do next?

Medewerker

Hi Alexrusu,

In that case I'd recommend to contact DigiD. You contact them by calling 088 123 65 55. 8.00 to 22.00.

Could you let us know whether you found a solution for your problem or not?

Kind regards,

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Nieuwkomer

Starter

Het lukte mij ook niet vandaag om in te loggen. Kreeg fout 302. Via de site van DigiD erachter gekomen dat het probleem bij mijn virusscanner lag (Bitdefender) aldaar moest ik het scannen van de SSL uitschakelen. Dit gedaan, en probleem opgelost!

Fout kan zich bij de virusscanners van Bitdefender, Avast, Superfisch en Kaspersy voordoen. Bij de instellingen van de desbetreffende scanners het scannen op de SSL uitschakelen en probleem is opgelost. Via Google is te vinden hoe dit per scanner opgelost dient te worden.

Moderator

@MMR 

Welkom hier en bedankt voor het delen! In de eerste instantie natuurlijk vervelend dat je niet kon inloggen. Mooi dat je zelf al een oplossing hebt gevonden en deze meteen hier deelt. Toch weer een stukje nieuwe informatie om elkaar mee verder te helpen. 

Gebruik je ook wel eens onze app? Toevallig heeft mijn collega net een nieuw topic geplaatst en hij is opzoek naar meningen. Misschien leuk om mee te denken: Wat wil jij écht als functie in de Zilveren Kruis-app?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Eva,

Geen dank.

Ik kon via DiGiD niet inloggen bij Zilveren Kruis en dacht dus, net als de overige gebruikers, dat het aan ZK lag. Daardoor kwam ik op dit forum tercht. Helaas geen helder antwoord, behalve dan de koekjes verwijderen en DigiD bellen. Omdat ik de koekjes al op had en de kruimeltjes toen ook maar verwijderd heb had ik in ieder geval die oplossing al geprobeerd. Helaas probleem niet opgelost.

Ingeving: probeer andere site via DigiD te benaderen....hé dezelfde fout. Conclusie: fout ligt inderdaad bij DigiD. Eens daar bij de FAQ kijken. En jawel de oplossing.

Binnen 5 minuten probleem verholpen.

Persoonlijk zou ik het als een zeer groot pluspunt ervaren van een 'helpdesk' dat men aldaar pro-actief meedenkt en niet het probleem verder afschuift omdat het zich niet bij ZK voordoet. Als stukje service kan men voor de client hetzelfde doen als wat ik heb gedaan...zoals je leest kost dat maar 5 minuten.

Nu heb ik een oplossing aangedragen voor een probleem dat al een jaar geleden werd gemeld. Deze oplossing had m.i. van de ZK helpdesk vandaan moeten komen.

Uiteraard snap ik dat jullie niet ieder probleem tot in de treure kunnen uitzoeken, maar een slimme helpdeskmedewerker (en daarop worden jullie uiteraard op geselecteerd) kan vrij snel bepalen of hij/zij een probleem snel kan oplossen en dat op een heldere manier kan delen...en nee dat houd dan niet in een telefoonnummer opzoeken van een helpdesk van een ander.

Misschien wat te kritisch voor een nieuwe gebruiker, maar ik denk zeker dat jullie er wat mee kunnen.

Gr.

MMR

Moderator

Hoi MMR. Leuk dat je nog een bericht achter laat. 
Je feedback is hier zeker welkom. Nieuwe gebruiker of niet! 
Dus deel vooral je menig en ideeën in de verschillende topics (bijvoorbeeld hier). 

Misschien nog goed om te weten: ik ben in gesprek met mijn collega's van de afdeling online om jouw nieuwe toevoeging ook op de website te delen. 

Bereikbaarheid zilverenkruis

Nieuwkomer
Digi d is voor comm met de overheid. Zk gebruikt dit ook maar mijn dugi d werkt bv niet . Hoogst irritant want dan kan ik ook meteen niets meer. Waarom niet gewoon een naam en wachtwoord zoals bij dit forum?

Moderator

Hoi Jan,

Ik heb je reactie verplaatst naar dit topic. Wat vervelend dat je DigiD niet werkt! 

Je voorstel om gebruik te maken van een e-mail adres met wachtwoord is al eens voorbij gekomen hier. Zoals je leest in de reactie van mijn collega Raoul zijn er twee belangrijke redenen. Veiligheid en de mogelijkheid om het bij (steeds) meer organisaties te gebruiken. 

Ervaar je bij andere instanties ook problemen met je DigiD? Enig idee wat de oorzaak is? In dit topic lees je een aantal tips. Wie weet heb je er wat aan!
Kunnen we je hiermee nog helpen misschien? 

Nieuwkomer

Ik ben een Belgisch grensarbeider and heb daardoor geen DigID. Hoe kan ik op MijnZilverenKruis inloggen?!

Moderator

Inloggen op Mijn Zilveren Kruis gaat altijd via DigiD, Jan. Op de website van DigiD lees ik dat het alleen aangevraagd kan worden wanneer iemand de Nederlandse nationaliteit heeft (ongeacht woonland). Maar begrijp uit je reactie dat dat niet het geval is. Kan me voorstellen dat het vervelend is dat je zonder DigiD niet in deze omgeving kan komen. Een andere mogelijkheid heb ik helaas niet voor je.

Is er bepaalde informatie die je op dit moment wil bekijken in Mijn Zilveren Kruis? Misschien we je daarmee wel helpen!

Fanatiekeling

Er zijn eerder reacties hierover binnengekomen, namelijk al in nobember 2016: https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Buitenland/Grensarbeiders/td-p/17526

"Ik kan als niet-Nederlander geen DigiD aanvragen en dit is blijkbaar de enige toegang tot deze verzekering. 

Is hier geen workaround voor te verzinnen voor de 15000 potentiele nieuwe klanten?" 

Vraag aan @zk: Is dit nog niet opgelost? Hoe doen andere zorgverzekeraars dit? 

Informatie van de website van Digid: "Als u in het buitenland woont en de Nederlandse nationaliteit bezit, kunt u ook een DigiD aanvragen..........
U bent overigens niet verplicht gebruik te maken van DigiD. Voor het regelen van zaken vanuit het buitenland adviseren wij u bij de betrokken instantie te informeren naar alternatieve methoden om diensten af te nemen."

Groet, Feina.