Inloggen met mij DigiD & collectiviteit geblokkeerd

Voorbijganger

waarom kan ik niet op mijn zilverkruis inloggen met mijn DigiD en wordt gezegt ivm
collectiviteit is het geblokkeerd

Inloggen met mij DigiD & collectiviteit geblokkeerd

OPGELOST
13 ANTWOORDEN

Re: inloggen met mij DIgiD

Fanatiekeling
Als dat zo is, dan wordt dat niet goed gecommuniceerd door ZK. Het ljkt me een groot nadeel als " mijnzilverenkruis" niet gebruikt kan worden. 
Het is interessant om te weten hoe dit gaat: geldt dit voor alle collectieve verzekeringen ?  Of is dit een praatje. 

Moderator

Hi Dogfan en Elze,

Waarschijnlijk heb je een zorgverzekering bij ons die geregeld is met jouw gemeente of via de Brandweer. Dan kan je niet inloggen. Met deze collectiviteit zijn aparte afspraken gemaakt.

Kunnen jullie hiermee verder?

Groet Michelle

Update: Inmiddels kunnen klanten die onder deze collectiviteiten vallen de gegevens nu wél inzien, alleen kunnen zij mutaties in hun polis niet doorgeven via Mijn Zilveren Kruis Dit kan alleen via de gemeente, welke is vastgelegd in de collectieve afspraak.

Fanatiekeling
Achter de opgegeven link, waar informatie staat over het ontbreken van "mijnzilverenkruis" voor gemeente en brandweer, staat wel een link naar het wijzigen van de zorgverzekering, nl. 

Wat kan wel zonder inloggen

Online declareren
Een wijziging doorvoeren

http://www.zilverenkruis.nl/consumenten/klantenservice/wijzigen/Pages/default.aspx

Klopt het dat dan op deze manier wel een wijziging kan worden doorgevoerd? ( maar dat moest niet mogelijk zijn ivm afspraken?)

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Op deze manier kan het inderdaad wel Elze.

Medewerker

Nog even dit ter aanvulling op Jeppe en Michelle.

Er vanuit gaande dat dogfan niet kan inloggen in verband met zijn collectiviteit en de specifieke afspraken in die collectiviteit (denk dan aan een verplichte specifieke pakketkeuze voor mensen die onder die partij collectiviteit willen genieten): wordt er ondanks geen toegang MijnZilverenKruis alsnog een pakketwijziging doorgevoerd, dan vervalt die collectiviteit en de voordelen die ermee gepaard gaan ook direct!

@dogfan: omwille van andere mensen die tegen heltzelfde als jij aanlopen en op ons forum gaan zoeken, zou ik graag met zekerheid vaststellen wat de reden is dat jij niet kunt inloggen.
Ik zou graag van je horen of je inderdaad collectief verzekerd bent en zo ja, via welke partij. Mag je hier posten, mag ook via een prive-bericht aan mij als je dat liever hebt.

Anders is hier een hele thread aan gewijd op speculaties. Smiley Vrolijk Ik hoor graag van je!

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Voorbijganger
ik ben collectief verzekerd via de gemeente ,maar het is dan toch  van de zotte  dat ik niet mijn eigen  gegevens in zou kunnen zien  als bv het eigen  risico verbruik  en  afgenomen  zorg  ik betaal mijn eigen  premie  op een kleine vergoeding van een paar procent na 

Fanatiekeling
Ik ben het met je eens, Dogfan. In het contract is kennelijk vastgelegd dat de deelnemers hun aanvullende verzekeringen niet mogen wijzigen. Maar dat zou niet tot gevolg moeten hebben dat je het eigen zorgverbruik niet kunt inzien. Ik denk dat je werkgever en Zilveren Kruis betere afspraken moeten maken. Ook je werkgever heeft daar een verantwoordelijkheid in. 
Als je slechts 5% korting krijgt , dan heeft zo'n collectief helemaal geen zin. Dan kun je inderdaad beter bij andere collectieven rondkijken of bij andere verzekeraars. En ook het niet kunnen wijzigen ( per jaar) van je aanvullende verzekeringen is nadelig.

Voorbijganger
ik hoef nog niet eens iets te kunnwn wijzign , maar vind wel dat ik recht heb om ook mijn ver en gebruik in de gaten te kunnen houden  ,het is niet mijn werkgever ik heb een uitkering via de gemeente ,en idd die paar prcent die ik vergoed krijg mag mijn eigen inzagen  niet beletten

Fanatiekeling
Dan vind ik wel dat de gemeente moet zorgen dat ze het goed afspreken. Ik vond direct al dat de verzekeringen via de gemeente te duur zijn. Je wordt verplicht om die dure verzekering te nemen, omdat je anders je recht op eventuele aanvullende bijstand verspeelt. Maar wist je dat er veel mensen zijn die dit jaar een complete verzekering hebben voor een jaarpremie van ca. ?774? Maar ja, je zit er nu aan vast. Ik vind dat je een brief aan de gemeente moet schrijven en je beklag hierover doen. 

Elze30 schreef:
Ik ben het met je eens, Dogfan. In het contract is kennelijk vastgelegd dat de deelnemers hun aanvullende verzekeringen niet mogen wijzigen. Maar dat zou niet tot gevolg moeten hebben dat je het eigen zorgverbruik niet kunt inzien. Ik denk dat je werkgever en Zilveren Kruis betere afspraken moeten maken. Ook je werkgever heeft daar een verantwoordelijkheid in. 
Als je slechts 5% korting krijgt , dan heeft zo'n collectief helemaal geen zin. Dan kun je inderdaad beter bij andere collectieven rondkijken of bij andere verzekeraars. En ook het niet kunnen wijzigen ( per jaar) van je aanvullende verzekeringen is nadelig.

De meeste gemeente collectieven hebben heel veel extra vergoedingen. Het is dus te kort door de bocht om te zeggen dat het geen zin heeft als je maar 5% korting krijgt.

Fanatiekeling
Het klopt dat er heel veel extra vergoedingen zijn. Maar als je die niet gebruikt, dan is het een hele dure verzekering. 

Ik vind dat we mensen dat wel moeten meegeven bij de afweging. Anders maken ze wellicht alsnog de verkeerde keuze.

Voorbijganger

sinds kort kan ook ik  inloggen  na telefoon gesprek met zilverenkruis ,dit is allemaal veranderd ,iedereen bedankt voor  de reacties