Inloggen lukt niet via ZK en DigiD

Nieuwkomer

Ik probeer al twee dagen in te loggen bij zilverenkruis en DigiD, maar helaas niet gelukt. Je hebt blijkbaar een tablet nodig en een telefoon. Oké gedaan, sms is geactiveerd. Probeer de QR code te scannen, daar blijf ik hangen en lukt  niet om verder te gaan. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Denk ook aan oudere, hoe doen die dit ?

Inloggen lukt niet via ZK en DigiD

7 ANTWOORDEN

Re: Inloggen lukt niet via ZK en DigiD

Fanatiekeling

@Ingrid58, ik ben net helemaal met je eens: het is een hopeloos systeem. 

Ik heb ook al die ellende meegemaakt. Als het eenmaal werkt, dan werkt het ook.  Bewaar het wchtwoord op een goede plaats, want je hebt het vaak nodig! 

Bijna iedereen werkt met Digid, want je hebt het ook voor de belastingen nodig. Of het probleem bij Digid of bij Zilveren Kruis ligt, weet ik niet. Er is al vaker een topic geweest. Het kan zijn dat de fout bij ZK ligt. 

Probeer eens op andere plekken me DIGID in te loggen, zodat je te weten komt waar het probleem zit. Je kunt bijvoorbeeld inloggen op Mijnoverheid, en op  de website www.volgjezorg.nl ( Lsp, Patientendossier).

Groet, Feina.

Webcare

Ingrid58, goed dat je ons forum kiest voor je probleem. Natuurlijk helpen we je verder. Het zit 'm in de nieuwe logmethode.

Je moet in het DigiD-inlogscherm zelf een vinkje zetten bij "Inloggen met sms-controle"
Het vinkje staat namelijk standaard bij de DigiD-app.
En voor de DigiD-app krijg je een QR-code, maar als je het vinkje bij inloggen met sms-controle zet, dan wordt er een sms verstuurd.

We gaan intern er mee aan de slag dat hier meer duidelijkheid over komt op onze website.. Snap dat dit irritaties geeft. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@Pauline, bij andere toepassingen wordt ook de digid-app default aangevinkt. 

Maar ik gebruik zelf de digid-app, dus deze is op mijn apparaat aanwezig. Dus is het logisch dat deze staat aangevinkt. Maar zoals ik het begrijp heeft @Ingrid58 de digid-app niet. In dat geval zou de digid-toepassing hem niet moeten aanbieden of in ieder geval niet moeten aanvinken. Kan dat bij de Digid-organisatie liggen of ligt dat bij ZK?

@Ingrid58, ik raad de digid-app aan. Kost wel weer even moeite om hem te installeren. Daarna wordt de sms vervangen door het inloggen, met een eigen 5 cijferige code , in de digid-app. Verder hoef je niets te doen. Dus het voordeel is dat je niet naar je telefoon hoeft te lopen en daarna de code moet overtikken.

Groet, Feina.

Bezoeker
Ik had ook dit probleem blijkt dat je moet aanvinken dat je met een sms wil inloggen. Standaard staat de app aangevinkt. Toen ik dit wisselde lukte het wel

Webcare

@Ingrid22 Fijn dat je meeleest en dat je verder kwam met inloggen na wisselen!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

zonder mobiel en telefoon inloggen. vanwege ziekte is er geen telefoon aanwezig, maar wel DIGID zoals altijd werd ingelogt. hoe nu in te loggen???

kan alleen met sms tegenwoordig. Terug naar de oertijd en alles per post?

Webcare

@AVGtest, dan wordt het inderdaad een lastig verhaal! Als er geen vaste telefoonlijn is en ook geen mobiele telefoon, dan kan er geen gebruik worden gemaakt van SMS-controle en de Digid-app. 

Per post de informatie toegestuurd krijgen, is dan de enige optie.