Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Inloggen en mijn zilveren kruis

Starter

Ik zie nu dat ik, wil ik mijn zorggebruik en eigen risico bekijken, opnieuw een digid moet aanvragen maar nu met sms-code. Nu worden dus ouderen (mijn ouders bijvoorbeeld) om een mobiele telefoon aan te schaffen! Anders kun je geen sms ontvangen? Wat denkt men hier aan te doen? Er is dus voor hen geen zicht meer op eigen risico en zorggebruik/declaraties!

• Zilveren Kruis Online

Inloggen en mijn zilveren kruis

5 ANTWOORDEN

Re: inloggen en mijn zilveren kruis

Starter

Aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant wordt het er, vaak voor de wat oudere mensen, niet makkelijker op.

Ik ken ook iemand die net weet hoe een laptop werkt en hoe je moet inloggen op ZilverenKruis. En dan nu dit.

Wat ik bij een andere zorgverzekeraar zie is het volgende:

Inloggen op de huidige manier + sms-controle.

Inloggen op de huidige manier + e-mail-controle.

Dat laatste maakt het voor veel mensen misschien toch weer iets makkelijker.

Is Ziverenkruis ook van plan om een e-mail-controle in te voeren?

Moderator
Moderator

Hallo @marty1964 en  @Hendrik,

Het is vanaf 1 april inderdaad alleen nog mogelijk in te loggen in Mijn Zilverenkruis met een extra SMS-controle. Inzage in je zorggebruik, eigen risico en de status van je declaratie is extra privacygevoelig. Wij zijn als zorgverzekeraar vanaf 1 april daarom verplicht de beveiliging met een extra SMS-controle in te voeren. Dit zorgt er inderdaad voor dat mensen die geen mobiel hebben het zorgverbruik niet meer kunnen inzien. Het is voor de beveiliging van de persoonlijke gegevens wel belangrijk deze extra controle in te voeren. Deze regeling is niet alleen voor zorgverzekeraars ook andere organisaties gebruiken nu de extra SMS-controle. 

Wat betreft de mogelijkheid een digid + e-mail controle in te voeren ben ik nieuwsgierig of hier meer mensen behoefte aan hebben. Wil je dit idee daarom in Denk Mee plaatsen Hendrik? Wij kunnen dan uitzoeken of dit technisch en wettelijk mogelijk is en kijken hoeveel mensen dit ook graag willen hebben.   

Starter

@Jan 

Zal ik doen.

Mijn idee heb ik inmiddels geplaatst.

Nieuwkomer

Door wie worden jullie verplicht? Als ik kijk naar Uniforme maatregel 09 zie ik op het laatste blad dat jullie kunnen kiezen voor DigiD + sms óf gebruikers naam en wachtwoord + b.v. een TAN lijst.

Als voor de laatste optie gekozen wordt kan alles via de computer geregeld worden.

Met vriendelijke groet,

Henk Kruizinga

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey henk,

ik heb van mijn collega begrepen dat de codes continue veranderen, en dat je dus tijdens het inloggen zo'n code moet aanvragen. Daarom is een lijst versturen in de DigiD combinatie geen optie.