Hoe werkt dit forum

Bezoeker

Kan iemand mij uitlehhen hoe dit forum werkt en hoe ik alle topics kan bekijken.

Hoe werkt dit forum

11 ANTWOORDEN

Re: Hoe werkt dit forum

Bezoeker
Weet ook niet waar ik moet inloggen dus doe nu via een oud bericht

Fanatiekeling

Ergens  boven aan ( zie de bijlage) kun je inloggen. Maar het maakt niet uit hoe je het doet. 

In dit forum kun je geen RECENTE topics/  berichten zien. Je kunt alleen via een  onderwerpengroep ("Thema's"), bijv. " Medicijnen" of "Mondzorg", kijken of daar een nieuw topic bij is gekomen. Met andere woorden: ik ben het met u eens, dat het heel onhandig werkt. In andere forums is er wel een rubriek " recente topics"en ook kun je per onderwerpen groep direct zien of daarin iets gepost is. Hier moet je alle onderwerpengroepen openen, om te zien of er iets nieuws bij is gekomen.

Als je iets specifieks zoekt, kun je zoeken op trefwoord. Maar de resultaten zijn niet op datum te sorteren. 

Verder kun je onder je eigen account, veel instellingen wijzigen, maar uiteindelijk sorteert dat weinig effect. Het schijnt dat je ook een e-mail zou moeten kunnen ontvangen als er een nieuwe reactie gepost is op een topic dat je interessant vindt. Mij is dat echter nog nooit gelukt.

Groet, Feina.

Uitblinker

Community Manager

Hoi @Ingrid22, welkom hier! 
Ik begrijp dat je er niet zo goed uitkomt. Hoe het forum gedeelte werkt en hoe je moet inloggen. Feina en diadino hebben je al wat goede tips gegeven zo te zien. @Feina & @diadino24 bedankt voor jullie hulp! 

Is het inmiddels gelukt? Ik zag dat je de dag ervoor een nieuw topic hebt gemaakt, met een vraag over de kaakchirurg. Mijn collega zal daar vandaag op reageren. Ook leuk om te zien dat je meepraat in het DigiD topic en je ervaringen daar deelt. 
Als je nog vragen hebt over de werking van de community, stel ze gerust Ingrid! 

Jullie feedback over de homepage en de werking van het forum staat in ieder geval genoteerd. Het is misschien niet helemaal wat je zoekt Feina, maar als je op de homepage op de knop 'Bekijk alle topics' klikt, dan krijg je een overzicht van alle topics (niet reacties) op datum. 

Kijk voor de meldingsopties (e-mail ontvangen) eens in je persoonlijke instellingen in het tabje Abonnementen en bladwijzers. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Stamgast

Hierbij meld ik me even aan voor dit topic op verzoek van Eva S. Ik zit met hetzelfde probleem en heb de aangegeven oplossingen geprobeert en helaas dit biedt geen soelaas.

Ik ben zowieso al wat moeite met al dit soort media , maar probeer overal het beste uit te trekken , en gezien de ervaring met het MS forum weet ik dat er wel dus mogelijkheden zijn.  

Community Manager

Leuk om je hier terug te zien Kruk!

Het lijkt me goed om hier alle tips, ideeën en suggesties te delen als het gaat over de werking van het forum gedeelte. Inclusief de homepage. 

In het kader van tips delen: In mijn eerdere reactie heb ik het al kort over de meldingsopties. Zo hoef je niet het hele forum handmatig door te klikken opzoek naar nieuwe reacties in de door jou uitgekozen topics. Je kan je namelijk abonneren op topics. Dat kan handmatig, door op de 3 bolletjes te klikken rechtsboven in de hoek. Of automatisch, dit geef je aan in je instellingen. Ook kan je aangeven hoe je deze meldingen krijgt. Bijvoorbeeld door een privébericht te ontvangen of na het inloggen zelf je meldingen bekijken. Benieuwd? Log in, druk op je account naam en kies 'Mijn abonnementen'. Het gaat niet over alle nieuwe berichten, maar misschien hebben jullie er wel wat aan! 

Gebruiken jullie deze instellingen? Ik begrijp dat Feina de e-mails niet ontvangt. Ben je er uitgekomen met het bekijken van de instellingen? 

Ik wil wel duidelijke verwachtingen scheppen. Het is niet zo dat we op hele korte termijn alles totaal gaan omgooien. We zitten daarnaast ook vast aan de mogelijkheden van de leverancier van dit platform, wat ook niet alles mogelijk maakt. Maar bij veranderingen in de toekomst (klein en groot) is het altijd prettig om in dit topic een groepje te hebben met communityleden om hierbij te betrekken. Dus dan weten we jullie zeker te vinden! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Ik meld een probleem met inloggen in het forum. Ik proveerde in te loggen vanaf een mobiele telefoon. En in plaats van mijn gewone naam en wachtwoord moest ik mijn DIGID geven! Het gebeurde is zichtbaar in de bijlage. ( 2 pag8na's)

Groet, Feina.

Community Manager

Bedankt voor je melding @Feina. Ik herken jouw bevinding bij het inloggen op een telefoon. Het is ook een beetje verwarrend en voor verbetering vatbaar.

Aan de url op het plaatje zie ik dat je wel op 'inloggen' hebt geklikt maar dat dat de url van Mijn Zilveren Kruis is. Ik zie namelijk http://mijndomein.zilverenkruis.nl staan.  Vermoedelijk heb je op dat rose/rode poppetje bij inloggen geklikt. Dat is de link naar Mijn Zilveren Kruis.

Zou je eens een nieuwe browserpagina op jouw telefoon willen openen? En dan zk.nl willen intypen? Ga vervolgens via 'menu' naar de community. Klik op 'home' en dan opent het 'normale' inlogscherm voor de community. Daar kun je inloggen met de rose button 'Inloggen'. Kom je dan wel in de community?

Fanatiekeling

@Corine V, het lukt wel via een omweg, maar deze inlogbutton met de foute link, is toch wel irritant. Vanaf een Ipad gaat dit namelijk wèl goed. Dus ik vind dat dit verbetering behoeft. 

Groet, Feina.

Community Manager

Bedankt voor je reactie @Feina. Ik ga jouw bevinding bespreken. En kijken of het beter kan. Hiervoor zet ik jouw bevinding op onze 'backlog'. Ik kom er later dus nog op terug.

Community Manager

We hebben inmiddels de oorzaak gevonden @Feina. De juiste link om in te kunnen loggen staat er pas als de webpagina volledig is ingeladen. Tot de tijd dat de pagina volledig is ingeladen staat er nog een url naar de Mijn Zilveren Kruis. In plaats van naar de inlogpagina van de community. We gaan dat proberen op te lossen door pas door te sturen naar de inlogpagina op de community als de pagina volledig is ingeladen. Deze hersteloperatie staat nu op de planning. Ik laat weer meer weten als het euvel opgelost is.