Hoe schrijf ik me uit van Community?

Verwijderde account
N/A

Hoe schrijf ik me uit van Community? Niet alleen uitloggen, maar totaal verwijderen?

• Zilveren Kruis Online

Hoe schrijf ik me uit van Community?

16 ANTWOORDEN

Re: Community

Webcare

@Margreet1 Jammer dat je jouw account wilt verwijderen. Uitschrijven kan door rechts op je profiel te klikken, dan naar 'Mijn instellingen' te gaan. Daarna kies je uit het uitklapmenu 'Sluit account'. Door op 'Account sluiten' te klikken verwijder je je account volledig. 

Mag ik van je horen wat je reden is Margreet?

groetjes Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Hoe schrijf ik me uit van Community?

Verwijderde account
N/A

De reden dat ik mijn account ga verwijderden is dat ik deze vorm van communicatie niet passend vind bij een ziektekostenverzekering. De (onzin)mails die krijg van badges, de statussen die je toebedeeld krijg, ik vind het storend.

Als ik contact zoek met mijn zorgverzekeraar, stel ik een vraag die van toepassing is op mijn situatie met de (aanvullende)verzekeringen die ik bij jullie heb. Dan verwacht ik ook dat ik een antwoord kan krijgen die op mij van toepassing is. En niet allerlei verwijzingen naar voorwaardes/polissen/websites/overzichten. Een doorhof van informatie.

Zelf vind ik het veel klantvriendelijker als een klant een vraag stelt en daar een passend antwoord op krijgt.

Een mailadres zou fijn zijn. Ik heb gelukkig, na een tijdje zoeken, weer het webformulier gevonden voor vragen. Deze vind ik veel prettiger, dan deze omgeving.

Ik heb niet de behoefte om in een soort 'social media' omgeving te corresponderen met mijn zorgverzekeraar.

Webcare

Dank voor je eerlijke toelichting Margreet. Duidelijk dat jouw voorkeur voor klantcontact bij andere kanalen ligt. Deze bieden we gelukkig ook aan. Heb je bijvoorbeeld wel eens gechat met ons? Als je dit doet vanuit je klantdomein hebben wij meteen je polis voor ons.

Nu je jouw vraag stelt via de community weten we niet hoe je verzekerd bent.  In een privébericht kun je daarom je polisgegevens aan ons kwijt.

Voor vragen die je hebt over de vergoeding van vervoer en de rolstoel verwijzen we je ook via mail, chat of telefoon naar de zorgzoeker of vervoerslijn.  Telefonisch kijken we op jouw verzoek mee bij welke zorgverlener je terecht kunt. Als dit voor jou handig werkt helpen we met plezier een handje mee.

Mailen kan wel, we bieden dit  op onze site opas aan na 22.00 aan. We zien dat e-mail zorgt voor heen- en weer verkeer waardoor de klant meer tijd kwijt is met het antwoord op de vraag. We zien dat andere kanalen zorgen voor een hogere klanttevredenheid. 

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/contact/Paginas/default2.aspx

zk.nl/email

We snappen dat verzekerden hun eigen voorkeur hebben vandaar dat bellen natuurlijk ook mogelijk blijft.

Heel veel sterkte nogmaals met de komende operatie, voel je altijd vrij om ons te benaderen op de manieren die jij prettig vindt, we zijn er om je te helpen.

groet, Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Ik vind ook dat de antwoorden teveel op de vlakte bleven ( zie andere topic). Ik ben van mening dat als een verzekerde de vraag stelt over taxivervoer, dat hij dan volledig moet worden ingelicht. Als het onvolledig is kan dit tot financiële of ergere schade leiden. Er is een onderzoek geweest van de NZA in samenwerking met zorgverzekeraars en NPCF naar de juistheid en volledigheid van antwoorden van zorgverzekeraars. 

Als zilveren kruis zegt te verwijzen naar Zorgzoeker e.d. , beoordeel ik dit ook als onvolledig antwoord. Het antwoord is pas volledig als iemand na een gesprek een schriftelijke bevestiging van het besprokene  krijgt, inclusief de concrete toezeggingen over vergoeding en hoe dit concreet geëffectueerd moet worden. 

Groet, Feina.

Webcare

Feina,  jouw mening is duidelijk, je hebt niet zo'n hoge pet van ons op. Zoals eerder in het topic uitgelegd beoordelen de collega's van de afdeling vervoer of er recht is op vergoeding. Er is vooraf toestemming nodig na de beoordeling. 

Zoals je in capitals aangeeft wordt de verzekerde volledig ingelicht.

Mail blijft mogelijk Feina. Zoals ik uitlegde bieden we dit aan na 22.00 uur. Waarom?  Chat werkt veel fijner voor onze verzekerden, zeker omdat hier ook een schriftelijke bevestiging mogelijk is, precies wat jij graag ziet!

Fanatiekeling

Zilveren Kruis: "Voor vragen die je hebt over de vergoeding van vervoer en de rolstoel verwijzen we je ook via mail, chat of telefoon naar de zorgzoeker of vervoerslijn.  ". 

Dat bedoel ik nu: de verzekerden willen een concreet antwoord, namelijk  een schriftelijke toezegging plus bijbehorende uitleg. Maar hier staat zwart op wit, dat er alleen verwezen wordt.

Groet, Feina.

Moderator

Je mening is duidelijk @Feina

De vervoerslijn kan en zal beoordelen of er een machtiging / vergoeding is, dat doen wij niet hier. De informatie die besproken wordt is persoonlijke (en medische) informatie. Dat hoeft niet voor iedereen openbaar te zijn. In het gesprek worden de nodige vragen gesteld om te situatie te kunnen beoordelen. Ook wordt er het soort informatie gegeven waarover jij het hebt in het kader van volledigheid (wat is de vergoeding die de klant krijgt, welke pakketten, eigen bijdrage, eigen risico, welke vorm van vervoer en hoe dit te regelen). Daarom bieden we dit op dit moment alleen telefonisch aan via de Vervoerslijn. Raoul gaf Margreet dus publiek toegankelijke informatie. 

Fanatiekeling

@Eva S

Je zei dat " De vervoerslijn kan en zal beoordelen of er een machtiging / vergoeding is, dat doen wij niet hier.".

Maar de klantenservice/forum behoort informatie te geven over vergoedingsmogelijkheden en polisvoorwaarden. Het vervoer is een doodgewone polisvoorwaarde, net als alle andere vergoedingen. Je had kunnen zeggen dat er waarschijnlijk geen recht op vergoeding van vervoer is, vanwege polisvoorwaarde 19.2 mèt uitleg over " rolstoelafhankelijk " in dit geval.  

Maar @Raoul zei wèl letterlijk "Voor zittend ziekenvervoer is er inderdaad ook een vergoeding mogelijk".

Ik vat deze tekst zelf op als "ja, er is vergoeding voor vervoer". De woorden " inderdaad " en "mogelijk" geven dit aan. Als het niet zeker is dat er een vergoeding is had je moeten schrijven " er is mogelijk/misschien een vergoeding voor zittend ziekenvervoer". 

Groet, Feina.

Moderator

Het gaat hier inderdaad over een vergoeding in de polisvoorwaarden. Dus dan zou je kunnen zeggen dat het dan net zo werkt zoals bij de andere vergoedingen. Ook met betrekking tot het stukje uitleg geven hier op de community of via andere kanalen. 

Het is echter zo dat we voor de vergoeding van vervoer een speciale vervoerslijn in het leven hebben geroepen. De vervoerslijn kijkt samen met de klant naar de situatie. Wat is de situatie precies? Welke mogelijkheden zijn er voor vergoeding (inclusief verdere uitleg over eigen risico en bijdrage)? Hoe kan je het vervoer het beste regelen? Zoals je ook in het andere topic hebt teruggelezen, een gesprek waarin veel besproken wordt / veel vragen worden gesteld. 

Er is zo te lezen behoefte aan een bevestiging. Ik krijg wel of niet een vergoeding? Het klopt dat er verdere uitleg staat in de polisvoorwaarden. Ook op de website is informatie te vinden over de voorwaarden. Met die informatie als achtergrond kan iedereen natuurlijk al het één en ander invullen. Maar die uiteindelijke bevestiging, in de vorm van een letterlijke machtiging in het systeem (of juist niet), komt van de vervoerslijn. 

Ik heb de indruk dat je inmiddels wel weet hoe de situatie werkt. Ik zie dit dan ook meer als het kenbaar maken van je verwachtingen, die anders zijn dan de werkelijkheid. Dat gaat zowel over de manier waarop we omgaan met vervoer, via een speciale afdeling. Maar ook hoe we hiermee omgaan op de community.

rolstoelafhankelijk en vervoer

Fanatiekeling

@Eva S, ik heb nog een vraag, want de polisvoorwaarden zijn mij niet duidelijk. 

Wat is " rolstoelafhankelijk" precies? Wanneer ben je rolstoelafhankelijk? Ook na een enkel-operatie als je enige weken van een rolstoel gebruik moet maken? 

Ik vind het logisch dat eerst de voorwaarden verkend worden , voordat de aanvraag bij de Vervoerslijn gedaan wordt. De Vervoerslijn behoort volgens mij alleen te dienen voor de Aanvraag. Als de Vervoerslijn dan vervoer weigert, is het mogelijk om een klacht en heroverweging aan te vragen.

Groet, Feina.

Heroverweging vervoer

Fanatiekeling

Voor de duidelijkheid schrijf ik mijn tweede reactie op het stuk van @Eva S apart op. 

ZK schrijft " dat er nu eenmaal een speciale Vervoerslijn in het leven is geroepen". 

Ik vind dat uit de manier van formuleren blijkt dat jullie helemaal van je eigen werkwijze uitgaan. Zilveren Kruis heeft dit op deze manier gedaan, maar daarom hoeft nog niet iedereen dit te begrijpen. Als zorgverzekeraar zou je nog verder gaan : " een Fysiotherapielijn, een Brillenlijn, een Plastische-operatie-lijn etc. Maar ik zou mogen hopen dat dit nooit echt werkelijkheid wordt.  De inlichtingen over de polisvoorwaarden en het recht op vergoeding behoort bij de klantenservice te blijven. De aanvraag kan bij iets als een Vervoerslijn" liggen en als die ook de beoordeling doet ( "100 meter kunnen lopen!"), dan moet dit van te voren duidelijk zijn. De klantenservice dient aan te geven wat de polisvoorwaarden zijn en daarbij aan te geven dat de Vervoerslijn de uiteindelijke beslissing heeft. 

Ik neem aan dat de verzekerde op verzoek een schriftelijk bewijs van een afwijzing kan krijgen ?

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Rolstoelafhankelijk is wanneer er (zonder hulpmiddelen) niet meer dan 100 meter zelfstandig gelopen kan worden, maar wanneer iemand daar aan voldoet wordt dus vastgesteld in het gesprek met de medewerker van de vervoerslijn. De voorwaarden voor vergoeding zijn volgens mij ook duidelijk:

Voor zittend ziekenvervoer (met het openbaar vervoer, (meerpersoons) taxivervoer of eigen auto) en/of vervoer van een begeleider moeten wij u vooraf toestemming hebben gegeven via de Vervoerslijn, telefoonnummer 071 – 365 41 54. Een medewerker van de Vervoerslijn bepaalt of u recht heeft op vervoer en op welke vorm. Als er sprake is van een verzekerde van 16 jaar en ouder dan bepaalt deze medewerker ook of er begeleiding noodzakelijk is.

Wanneer een medewerker van de vervoerslijn vaststelt dat iemand geen recht heeft op vergoeding van vervoer kan dat inderdaad schriftelijk worden bevestigd. Je kan ze natuurlijk ook altijd even zelf bellen. 

Voorwaarden zittend ziekenvervoer

Fanatiekeling

Volgens @Raoul zou de onderstaande tekst de voorwaarden voor het verkrijgen van zittend ziekenvervoer beschrijven.  Dit klopt niet. De voorwaarden zijn namelijk nierdialyse, bestraling, blind, rolstoelafhankelijk. Graag reactie.
Voor zittend ziekenvervoer (met het openbaar vervoer, (meerpersoons) taxivervoer of eigen auto) en/of vervoer van een begeleider moeten wij u vooraf toestemming hebben gegeven via de Vervoerslijn, telefoonnummer 071 – 365 41 54. Een medewerker van de Vervoerslijn bepaalt of u recht heeft op vervoer en op welke vorm. Als er sprake is van een verzekerde van 16 jaar en ouder dan bepaalt deze medewerker ook of er begeleiding noodzakelijk is.

De uitleg van de voorwaarde van de basisverzekering over rolstoel-afhankelijk klopt niet:  er moet volgens mij ook sprake zijn van permanente  rolstoelafhankelijkheid. Graag reactie!

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Het is ook wel een keer klaar Feina. Je bent misschien niet tevreden met het antwoord en onze werkwijze waarbij de vervoerslijn het aanspreekpunt is. Maar dit is het antwoord en de manier waarop het werkt. Deze discussie is al lang niet meer relevant voor de klant.

Fanatiekeling

@Raoul, informatie over de exacte voorwaarden is zeker relevant voor iedere klant! Het is toch niet zo moeilijk om ja of nee te antwoorden op mijn veronderstelling dat " rolstoelafhankelijk " permanente rolstoelafhankelijkheid betekent bij Zilveren Kruis? 

Het zou kunnen zijn dat dit bij jullie niet geldt. Dat zou een positieve onderscheiding met andere concurrenten zijn.

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Hoe de term rolstoelafhankelijk in deze context wordt gezien heb ik in een eerder antwoord al aangegeven.