Hoe jullie de Community tot een succes maakten!

Moderator

Hoera! Dankzij jullie is er wat te vieren vandaag: de Community bestaat 1 jaar! En niet zonder succes: inmiddels voeren  3958 leden 767 gesprekken met elkaar. Het is wel duidelijk dat deze nieuwe manier van met elkaar praten in de smaak valt. Of het nou gaat om slimme ideeën, scherpe discussies of prangende vragen, jullie weten ons én elkaar te vinden.

Mike (ook bekend als Diadino24) is één van de actieve bijdragers, met ruim 250 berichten op de Community en 2 bezoeken aan evenementen. Hij helpt graag andere mensen en stelt kritische vragen.

"Een zeer zinvolle aanvulling op de al bestaande mogelijkheden om te communiceren, zeker als je niet direct een antwoord nodig hebt of als je een onderwerp breder ter discussie wilt stellen."

Samen

Precies een jaar geleden lanceerden wij de Community-website. Een online dorpsplein waar iedereen welkom is om te praten over zorg en het verzekeren daarvan. Idee is om hierover samen keuzes te maken.

Nanda mengt zich graag in Community-gesprekken over de zorg in Nederland. Haar bijdragen worden flink gewaardeerd: de teller staat al op 23 likes.

"Ik ben zelf altijd heel behulpzaam naar mensen toe en probeer waar ik kan voor iedereen een oplossing te vinden."

Invloed

Wat vind jij van de zorg in Nederland? Wanneer heeft een zorgverzekeraar meerwaarde voor jou? Welke handige tip over zorg of geldzaken wil jij delen? Zomaar wat onderwerpen voor een goed gesprek op de Community. Maar wij laten het niet bij praten alleen – we komen ook in actie. Wat jullie aankaarten en bespreken op de Community, daar nemen we uiteindelijk samen beslissingen over.

FreeStyle Libre

Een mooi voorbeeld van samen keuzes maken, is wat gebeurde rondom de FreeStyle Libre. Een nieuw apparaatje voor het meten van bloedsuikerwaarden bij diabetes, zónder te prikken. Deze innovatie wekte al snel de interesse van andere Community-leden. Een medisch adviseur, internist en patiëntenvereniging praatten nieuwsgierig mee, en gingen ermee aan de slag. Wat startte als een vraag van Community-lid Mike leidde tot wetenschappelijk onderzoek naar de FreeStyle Libre en een plan voor bekostiging. Hoewel dit wat tijd kost – want nauwkeurigheid staat voorop – houden we elkaar op de hoogte van de vorderingen.

In 2015 ontmoetten enkele Community-leden elkaar, om verder van gedachte te wisselen over de FreeStyle Libre. Bekijk hiervan een impressie in deze video.

Goed idee!

Tweede voorbeeld van wat we met jullie voor elkaar kregen, is vooraf gespreid betalen van het eigen risico. Voor mensen die elk jaar veel zorg nodig hebben en liever niet het eigen risico in één keer betalen. Ideetje van Community-lid Marianne. Dit kreeg snel steun van andere Community-leden. Er werd wat doorgevraagd, gewikt en gewogen, en toen was het geregeld. Voor 2016 konden verzekerden al kiezen voor vooraf gespreid betalen van het eigen risico.

Volle kracht vooruit

Het open gesprek dat we met elkaar hebben op de Community, en wat we hiermee gedaan krijgen, smaakt naar meer. Wat ons betreft kruipen patiënten, verzekerden, zorgverleners en al onze collega’s nóg dichter tegen elkaar om samen de zorg te verbeteren. Doe je mee? En waar moeten we het als eerste over hebben, wat jou betreft?

Een voorbeeld van een goed gesprek dat nu gaande is: 'Wanneer ben jij tevreden over contact met ons?' Hierin willen we met jullie leren hoe we dit kunnen verbeteren.

Ben je nieuw op de Community? Stel je dan kort voor en leer andere leden kennen. Dat helpt je vast en zeker op weg.

Hoe jullie de Community tot een succes maakten!

8 ANTWOORDEN

Re: Hoe jullie de Community tot een succes maakten!

Bekend gezicht

Gefeliciteerd!!

verjaardagskaart-tak-kado-gefeliciteerd.jpg

Geregelde bezoeker

Van harte gefeliciteerd.

Ik heb  het ervaren als een platform waar ieder zijn mening gerespecteerd word zolang het maar respectvol gebeurt

Stamgast

Beetje verbaasd.

Ik kwam hier tot voor een jaar best vaak, maar ben in de nieuwe opzet niet vaak meer geweest omdat ik me rot zoek.

Moderator

Ai jammer dat de nieuwe opzet voor jou niet goed werkt Mara. Heb je misschien tips of feedback die we kunnen gebruiken om de community door te ontwikkelen naar iets wat voor jou beter werkt? 

@Ron2003 en @Nanda bedankt voor jullie felicitaties! Jullie ook gefeliciteerd Smiley Vrolijk

Op naar een mooi volgend jaar!

Geregelde bezoeker

Het forum vind ik ook een goede uitlaat klep en kan de antwoorden van andere formleden een goede bijdrage leveren tot verbetering van de zorg. Verder kunnen bij moeilijke kwesties, die dus niet helemaal duidelijk zijn hier op dit forum soms een oplossing geven, of duidelijk worden gemaakt. Het is mij niet duidelijk of de vragen en antwoorden die de moderators bereiken ook worden gedeeld of ter informatie wordt voor gelegd aan het bestuur van Zilveren kruis?

Groet Petra

Bezoeker

Hallo.

Eerste wat ik wilde zeggen? Hartelijk gefeliciteerd! 

Ik vind dat is prachtige en interessante community is! Ook jij kan delen met mensen eigen ervaring of vragen stellen! Smiley Erg vrolijk

Gast

Ik ben Wim Faasse ik wil hier mee mijn tevredenheid laten weten bij Zilveren Kruis.

Ik heb al jaren (24)rheuma en daarn parkison (13) maar ik kan nog behoorlijk veel ondanks mijn leeftijd 76 jaar.

Enige tijd geleden kan ik steeds mijn stem niet hoorbaar gebruiken door het gevolg van Perkison wat zeer moeilijk is via mijn K.N.O arts heb ik met een verklaring(en)een stemversterker gekregen,maar helaas die was moeilijk bruikbaar door zijn gewicht dus na enkele jaren gevraagd bij Achmea of er al allernatieven waren die vraag kwam terecht op de afdeling wat de stemversterker betreft,maar kon in feite niet de vraag beantwoorden,toen werd mij meegedeeld kijk zelf eens wat de mogelijkheden zijn gezien je probleem met de bestaande dus ik heb uitgezocht wat ik dacht die overeen kwam met mijn wens.

Uiteraard moet je weer om verkaring van de behandelde arts opvragen en die gegevens opgestuurt met de verklaringen naar de hier voor genoemde afdeling en kreeg ik binnen 2 dagen het bericht van bestelt hem maar en de oude retour terug naar de leverancier waarvan de kosten allemaal betaald zijn geworden die niet gering zijn,zo gemakkelijk ging het voor mij bij Achmea waar ik nu gebruik van kan maken die twee keer zo licht is als de vorige.dus daar kan je zeker tevreden met zijn wat ik ook ben.

Community Manager

@wdfaasse1290 Wat goed om te lezen dat je tevreden met ons bent. Dat horen we graag. Zijn er nog zaken die we kunnen verbeteren? Laat het ons vooral weten in dit topic.