Financieel overzicht

Geregelde bezoeker

Hallo, tot voor kort kon ik terugkijken in mijn financieel overzicht tot 2014.

Nu log ik weer in en zie dat ik alleen van 2015 tot nu kan inzien.

Graag zou ik het overzicht ontvangen van 2014 aub.

Vr groet Anouska

Financieel overzicht

22 ANTWOORDEN

Re: Financieel overzicht

Moderator

Goedemorgen Anouska,

Bedankt voor je vraag! Leuk dat je ons op de community hebt gevonden.

In het financieel overzicht op het klantdomein kun je tot 365 terugkijken. Het klopt dat je 2014 niet meer in kan zien.

Is er een specifieke reden waarvoor je het overzicht van 2014 nodig hebt? Dan kunnen we er samen even naar kijken.

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Hoi,

Ik wil dat overzicht graag ontvangen, omdat ik vanaf 2014 klant ben bij ZK.

Ik heb vanaf dag 1 al problemen met rare, niet kloppende facturen en incassokosten enz.

Elke maand weer een ander niet kloppend bedrag.

Krijg zelfs brieven van incassobedrijf Flanderijn dat ze een bedrag van mij willen voor het ZK, zou een premieachterstand zijn???

Ook hier komen de bedragen niet overheen, bij Flanderijn vragen ze een ander bedrag als bij het ZK.

Dit kan helemaal niet, heb bewijzen vanaf dag 1 tot nu, dat ik elke maand mijn premie heb betaald. (dit regelt de GKB voor mij.)

Deze heb ik ook naar Flanderijn gestuurd.

Heb in die tijd nergens gebruik van gemaakt, dus eventuele zorgkosten kunnen het ook niet zijn.

Heb al bewijzen enz opgestuurd, maar bij ZK blijven ze volhouden dat ik hun geld schuldig ben, en waarvoor???

Kunnen/willen ze me niet vertellen.

Maar wel met het gevolg dat ze dus al een tijd geleden mijn tandverzekering hebben stop gezet.

Hier moest ik zelf achterkomen, zonder bericht of wat dan ook.

Tot nu toe betaal ik nog wel gewoon voor de tandverzekering.

Ik wil/moet naar de tandarts, maar kan nu dus niet gaan.

Ik wil dat dit opgelost word, want ben het nu wel een beetje zat.

Zou dus heel graag willen weten WAAR die zogenaamde bedragen vandaan komen, die ik volgens ZK nog zou moeten betalen???

Ik ga dus niets betalen zolang ik niet weet wat ik betaal...!!!

En ik zou graag dat teveel betaalde geld z.s.m terug willen ontvangen, en dat per direct mijn TANDVERZEKERING hersteld wordt...!!!

Hierom dus wil ik graag het overzicht van 2014.

Geregelde bezoeker

Nog even een aanvulling op vorig bericht.

Heb dus net weer contact gehad met het incassobedrijf Flanderijn.

Bij hun is het dossier gesloten!!!

Zij hebben dus alles terug gestuurd naar het ZK, en ben hun dus niets schuldig!!!

(gelukkig bewaar ik alles en maak ik overal printscreens van.)

Ik sta dus in mijn gelijk, anders gaat een incassoburo de zaak niet sluiten.

Nu het ZK nog...!!!

Medewerker

Het is inderdaad vreemd wanneer alles betaald zou zijn dat er een dossier bij het incassobureau zou liggen. Graag wil ik wel even met jou meekijken op de polis om te zien wat er aan de hand is. Zou ik daarvoor jouw relatienummer en geboortedatum in een privébericht mogen? Alvast bedankt.

Geregelde bezoeker

Hoi, gegevens via prive verzonden.

Even voor de duidelijkheid, er ligt inmiddels dus GEEN dossier meer bij het incassoburo, want die hebben alles terug gestuurd naar het ZK en het dossier gesloten!!!

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Anouska, ik ga er naar kijken voor jou. Het is geheel duidelijk wat je punt is en wij kunnen ook precies zien of een dossier open is of niet. Ik zal vandaag nog reageren op jouw privébericht want die heb ik ook ontvangen. Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Ik heb alles uitgezocht voor jou Anouska.

Wij hebben in het verleden jouw klacht hierover al verwerkt zie ik. Daarnaast heeft een onafhankelijk herbeoordelingsteam jouw klacht opnieuw bekeken en helaas wederom afgewezen. De reden hiervoor is dat je de premie vaak te laat hebt voldaan en daardoor heb je over langere periode veel betalingsherinneringen en brieven ontvangen. Toen de achterstand te oud werd is deze doorverzonden. Je geeft zelf al aan dat je die schuld inmiddels hebt voldaan? Het incassobureau kan het dossier namelijk ook sluiten als zij de betaling niet kunnen innen bij jou bij meerdere poging. De reden dat het dossier is gesloten is daarom het belangrijkste en dat is nu niet duidelijk voor jou. Je kunt mijn collega's van de speciale financiële afdeling bellen als je hier inhoudelijke informatie over wilt hebben: (088) 462 11 00. 

De nuance ontbreekt wel in je eerdere berichten - dat moet ik toch benadrukken - omdat dit geen recht doet aan de situatie. Wij hebben geen zaken zomaar gedaan maar jou over het gehele proces uitvoerig geïnformeerd. Dat deden wij met onze papieren brieven en met persoonlijke uitleg. Wij hebben ook uitleg gegeven wat de volgende stap is als je het niet met onze onafhankelijke klachtbehandelaars en met ons onafhankelijke herbeoordelingsteam eens bent. De volgende stap is dan - zoals wij ook benadrukte in onze brieven - om je geschil te richten aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen. 

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Geregelde bezoeker

Sorry hoor, maar wat is dit voor een raar antwoord?

Het dossier bij het incassoburo is gesloten omdat ik bewijzen heb gestuurd van de betalingen.

Het bedrag wat daar 2 weken geleden open stond, volgens jullie, was een premieachterstand van 2mnd, Oktober en December 2015 met een totaal van e354,- ?

Dit kan sowieso al niet, want mijn premie bedraagd e98,- pm.

Ik ben bij het ZK vanaf Januari 2014, halverwege Februari de 1ste herrineringsbrief met een bedrag wat helemaal niet klopt, 1 week daarna de 2de brief met weer een totaal ander bedrag.

En zo krijg ik elke maand, tot op heden, dus 2 brieven met bedragen die elke keer verschillend zijn.

Gelukkig heb ik die allemaal bewaard.

Ook kan ik aantonen dat de GKB elke maand de 24ste, netjes mijn premies betaal!!!

Zelfs nu staat er bij mijn Zilveren Kruis een bedrag wat overgedragen is aan Flanderijn, e 84,-

Dit is niet bekend bij Flanderijn???

Graag wil ik weten waar dit vandaan komt, en waar die bedragen vandaan komen, waarvoor???

Geregelde bezoeker

En ik zou dus heel graag dat financieel overzicht van 2014 willen ontvangen AUB.

Hoi Anouska, je kunt mijn collega's van de speciale financiële afdeling bellen als je hier inhoudelijke informatie over wilt hebben: (088) 462 11 00. Daar kun je ook in overleg het overzicht opvragen van 2014 als je die niet langer in je eigen administratie hebt. Op die manier heb je duidelijkheid over de kosten. Als laatste kunnen zij ook uitleggen welke schulden open staan en waarom de administratie van Flanderijn nog niet geupdate is bij ons. Anton

Geregelde bezoeker

En zoals gewoonlijk weer geen doorkomen aan.

Ik probeer te bellen, maar steeds de wachttijden te lang, pfffff.

Ik was het al zat, maar ben het intussen meer dan spuugzat.

Nu wordt er in mijn financiele overzicht aangegeven dat er voor mij een speciale regeling geldt???

Hoezo, wat voor speciale regeling???

Wat heb ik een spijt dat ik ben overgestapt toendertijd.

Wat een choas is het bij jullie, bah...

Bewerkt 
Moderator

Het is inderdaad druk in de telefoon Anouska. Excuses! Vervelend dat je zo steeds maar negatieve ervaringen hebt. 

Ik heb net even gekeken, op dit moment valt de wachttijd bij de financiële afdeling wel mee. Een andere optie, is het sturen van een e-mail. Na kantooruren is deze optie ook beschikbaar op de website

Dan kunnen ze ook meteen voor je kijken wat deze speciale regeling is. 

Geregelde bezoeker

Nu staat er ineens dit:

Er geldt voor u een bijzondere situatie vanwege een openstaande rekening van € 85,48. Wilt u meer informatie of een betalingsregeling afsluiten?

Wat in vredesnaam is dit voor openstaand bedrag???

Ik wil geen betalingsregeling afsluiten,

IK WIL WETEN WAAR DIT BEDRAG VANDAAN KOMT???

Eerder betaal ik NIETS!!!

Ik kan bellen wat ik wil, maar steeds te lange wachttijden.

Om gek van te worden!!!

Moderator

Beste Anouska, ik lees dat je de nodige vragen hebt. Mijn collega Anton heeft eerder met je meegekeken. Dit gaat echt over jouw persoonlijke financiële situatie, we gaan er daarom op de community niet verder op in. Zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen, hebben wij voor dit soort vragen een speciale financiële afdeling. In de reactie van Anton staat het telefoonnummer. 

De wachttijden zijn inderdaad lang, daar kan ik je alleen maar gelijk in geven! Voor 09.00 uur is het vaak nog niet zo druk, misschien is dat nog iets? 

Geregelde bezoeker
Ik wil nog héél graag dat financiele overzicht van 2014 toegestuurd krijgen AUB...!!! Is toch niet zo moeilijk, *zucht*...??? Wat een gestress is dat bij jullie zeg, pppfff

Geregelde bezoeker
Er geldt voor u een bijzondere situatie vanwege een openstaande rekening van € 73,91. OMG, bedragen die maandelijks veranderen zonder te weten waar het voor is...???

Webcare

Goedemorgen Anouska, ik zie dat je hier vorige maand contact met ons over hebt gehad. Zoals mijn collega toen ook heeft aangegeven, kunnen wij in verband met de privacy jouw vraag hier niet beantwoorden. Je kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met onze financiële afdeling. Hierbij nogmaals het telefoonnummer: (088) 462 11 00. Groet, Jasper

Geregelde bezoeker
Pfff, en weer probeer ik te bellen... Je raad het al, onze wachttijden bedragen +\- 10 minuten... Aaarrgghhhh om gek van te worden...!!! Nog 3 mnd heeft het ZK de tijd om dit te regelen en te zorgen dat dit goed komt, want ik ga zekers overstappen. Schuld volgens het ZK of niet...!!! Weet dat ik met schuld niet kan overstappen, zolang houdt het ZK me nog wel aan het lijntje, maar ik ben NIET verplicht om bij het ZK verzekerd te zijn, dus vanaf 1 Januari 2017 betaal ik het ZK GEEN premies meer... Ben er zo zat van...!!!

Webcare

De wachttijden zijn op dit moment langer dan normaal, excuus hiervoor. Ik had je graag via deze weg geholpen maar dit kan helaas niet in verband met de privacy wetgeving.

Vaak neemt de drukte eind van de middag wat af, misschien dat je dan kunt proberen te bellen.