Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Email ontvangen met titel: Wij krijgen geld van u, bekijk uw declaratieoverzicht (emailnr. xxxxxxxx)

Nieuwkomer

Tot mijn verbazing kreeg ik een email waarin het volgende wordt aangegeven:

Wij krijgen geld van u, bekijk uw declaratieoverzicht (emailnr. xxxxxxxx)
'Wij krijgen geld van u' klinkt alsof ik mijn declaraties niet heb betaald en een dwingende aanmaning/incasso te verwerken krijg.

We krijgen zorg en zorg kunnen we niet aan ontkomen maar om op deze manier berichten te versturen voor een normaal declaratieoverzicht vindt ik niet netjes.

• Klantcontact
  • Zilveren Kruis Online

Email ontvangen met titel: Wij krijgen geld van u, bekijk uw declaratieoverzicht (emailnr. xxxxxxxx)

7 ANTWOORDEN

Re: Email ontvangen met titel: Wij krijgen geld van u, bekijk uw declaratieoverzicht (emailnr. xxxxxxxx)

Fanatiekeling
Ik ben het met u eens. Zilveren Kruis gebruikt is te weinig formeel. Hierdoor onduidelijk.

Re: Email ontvangen met titel: Wij krijgen geld van u, bekijk uw declaratieoverzicht (emailnr. xxxxxxxx)

Verwijderde account
N/A
Helemaal mee eens, dit staat wel zeer raar.
Ik vindt in dit geval "niet netjes" nog zacht uitgedrukt, ik zou het zo onder de noemer "onbeschoft" kunnen plaatsen. Je zal maar net iets verschrikkelijks hebben meegemaakt waardoor deze kosten zijn ontstaan.

Moderator
Hoi Deromijntjes,

ik begrijp dat je niet blij bent met deze tekst. We zijn bezig om de tekst aan te passen.

Bij het maken van zo'n bericht per e-mail is het belangrijk dat mensen getriggerd worden om hun declaratieoverzicht te bekijken . Bij een heel algemene omschrijving zien verzekerden de e-mail in een overvolle e-mailbak soms over het hoofd. Dat levert vervelende situaties op als er enkele weken later automatisch een groot bedrag wordt afgeschreven.

De nu gekozen tekst wordt door meer verzekerden als te bot en direct ervaren. Daarom willen we de tekst graag aanpassen. Ik ben wel erg benieuwd: door welke vriendelijkere tekst word jij getriggerd om je declaratieoverzicht te bekijken?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling
Zoiets als " Belangrijk, aankondiging incasso".

Verwijderde account
N/A
@ Sophie
Bij een heel algemene omschrijving zien verzekerden de e-mail in een overvolle e-mailbak soms over het hoofd.

Dit is tegenwoordig een foute aanname. Mensen krijgen steeds meer spam, nieuwsbrieven, aankondigingen etc. Als daar een mail tussen zit die van je ziektekostenverzekering lijkt af te komen maar heel familiair begint zowel in onderwerp als begintekst, dan wordt dat weggegooid want dat wordt niet van je ziektekostenverzekeraar verwacht. Een onderwerptekst zoals Elze aangeeft, is een tekst die wel bij een ziektekostenverzekeraar hoort. En dan gewoon, netjes en vriendelijk, bijvoorbeeld: "Beste klant. Binnenkort vindt er een incasso plaats van gemaakte ziekte/verzorgings kosten. Log in op Mijn ZilverenKruis om de kosten te zien en verwachte datum van incasso.". Iets in die geest maar dan met persoonlijke titel, dus niet Beste Klant maar bv Beste Mevrouw Jansen.
Een andere optie is om SMS berichten te gebruiken bij mensen die hun mobiel nummer hebben doorgegeven. Dat er een optie bijkomt dat ZK bij belangrijke berichten een SMS stuurt als een ZK klant dat aangevinkt heeft.

Nieuwkomer
Naast het feit dat de aanspreek titel van de email mij bevreemd leek het mij eerder een soort fishing email want welk bedrijf spreek zijn klanten op deze manier aan.... Zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen om een en ander uit te zoeken.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Bedankt voor de feedback allemaal! We hebben inderdaad gemerkt dat het heel klantonvriendelijk overkomt. Vanaf vandaag versturen we de e-mail met een nieuwe onderwerpregel, namelijk: 'Bekijk uw declaratieoverzicht. Er staat een nota voor u klaar (emailreferentienummer …)'.

Wat vinden jullie van deze nieuwe onderwerpregel?