Digitaal declaratieoverzicht

Bekend gezicht

Ik krijg vandaag zowel via brief als e-mail het bericht dat voortaan zoveel mogelijk de correspondentie per e-mail zal worden afgehandeld. Prima, ware het niet dat ik hier thuis degene ben die normaal gesproken de gezinsadministratie regelt. Tot nu toe ontving ik dan een declaratieoverzicht met daarop zowel de verwerkte declaraties van mijn man als van mijzelf. Maar begrijp ik het nu goed dat dit in de digitale toekomst - want m.b.v. DigiD - afzonderlijk zal gaan plaatsvinden? Dus een overzicht voor mijn echtgenoot en een overzicht voor mijzelf? Wat dus gaat betekenen dat officieel mijn man zelf zal moeten gaan inloggen om te controleren of alles juist is gedeclareerd en afgehandeld? Dat gaat hij dus niet doen. Nou weet ik zeker dat-ie roekeloos z'n DigiD aan mij toevertrouwt, maar daar wordt het voor mij dus niet eenvoudiger op. Dat betekent dan dus twee keer inloggen met een beetje pech, plus nóg meer ellende aan gebruikersnamen en wachtwoorden onthouden. Nee, echt reusachtig bedankt. Ik mag hopen dat ik het verkeerd begrepen heb?

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain

Digitaal declaratieoverzicht

OPGELOST
11 ANTWOORDEN

Re: Digitaal declaratieoverzicht

Webcare
Hallo HSS, hoe is het? Leuk dat je ons forum weer opzoekt! Geen paniek: als verzekeringsnemer kan jij wel in het overzicht de verwerkte declaraties inzien van je man. Dat is dus precies hetzelfde zoals je het nu gewend bent. Maar als je het specifieke zorgverbruik wilt inzien, bijvoorbeeld een ziekenhuisbehandeling en wat er allemaal heeft plaatsgevonden, dan is inderdaad de persoonlijke DigiD noodzakelijk.
Dit moeten wij zo doen omdat de overheid strenge regels heeft voor privacy gevoelige informatie. Vind je het zo duidelijk?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht
Pauline van Zilveren Kru... schreef:
Geen paniek: als verzekeringsnemer kan jij wel in het overzicht de verwerkte declaraties inzien van je man. Dat is dus precies hetzelfde zoals je het nu gewend bent.

Ik vrees dat 'm daar dus net de kneep zit: niet ik ben de verzekeringsnemer, maar dat is mijn man. Wij hanteren hier nl. de regel: "Jij bent de baas en ik zeg wat er gebeurt." Dus als ik het goed begrijp heb ik sowieso die DigiD van m'n slapie nodig wil ik nog iets met die overzichten kunnen beginnen? Want ik kan mezelf niet bombarderen tot verzekeringsnemer, want ik heb geen baan en geen inkomen. Iets met arbeidsongeschikt en geen uitkering en zo.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain

Webcare
HSS Je kunt zelf verzekeringsnemer worden. Baan, inkomen of geen inkomen is niet van belang om zelf verzekeringsnemer te worden. Helpt dit je verder?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht
Pauline van Zilveren Kru... schreef:
HSS Je kunt zelf verzekeringsnemer worden. Baan, inkomen of geen inkomen is niet van belang om zelf verzekeringsnemer te worden. Helpt dit je verder?

O ja, dat helpt wel! Ik heb altijd gemeend dat zoiets automatisch 'vast hing' aan een inkomen, maar dat maakt dus niet uit? Gaan we dat eens even regelen. Kan dat telefonisch?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Dat is zeker telefonisch te regelen inderdaad. Je kan onze klantenservice bereiken op 071-7510052.

Bekend gezicht
Thanks! Ga ik regelen.

Webcare
HSS Graag gedaan, is het gelukt met de wijziging?

Bekend gezicht
Ja, dat lijkt gelukt te zijn. M.i.v. 1 oktober zou ik geregistreerd moeten zijn als hoofdverzekerde en mijn lief als medeverzekerde. Er is mij nog een nieuwe polis beloofd, dus als ik die ontvangen heb staat het zwart op wit.

Nieuwkomer

Van deze dame goed te begrijpen,haar echtgenoot is kennelijk digibeet,dat zal wel vaker voorkomen.

Moderator

Hoi Emile, welkom! Ik denk inderdaad ook dat er vaak één persoon in een gezin is die het meeste doet met de administratie. Vaak (zeker in deze tijd) gaat dat ook hand in hand met het gebruik van internet. Hoe heb jij het aangepakt? 

Nieuwkomer

Ik zag laatst op de site een bericht voorbij komen over korting van Zilveenkruis bij een fitnesscentrum, ik kan het  beicht niet meer vinden.

Ik wil graag de naam weten van dat fitnesscentrum. kan iemand mij dat doorgeven?

Graag in Lelystad