Declaraties indien via de App

Starter

Jammer dat er weer een nieuwe app is.

Nu moet alles weer opnieuw ingesteld worden. Ik ben geen digibeet, maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.

Hoe ervaren anderen dit?

Voor ouderen is dit niet te doen.

Graag jullie reacties?

Dit zou voor de privacy wet echt niet hoeven!

Declaraties indien via de App

17 ANTWOORDEN 17

Re: Declaraties indien via de App

Medewerker

Beste Alfred,

Ik ben zelf benieuwd welke problemen jij ervaart. Ik ben dan wel medewerker van Zilveren Kruis maar ben op geen enkele manier betrokken bij de ontwikkeling van de app. Ik ben dan ook alleen maar een gebruiker van de app.

Zelf heb ik mij aangemeld door middel van de DigiD app die ik mijn telefoon heb gedeclareerd en ik ervaar geen problemen. Misschien dat je kunt aangeven welke problemen jij ervaart.

Met vriendelijke groet,

Ron Burgers

Verzekerdenraad

hoi @Ron Burgers

heb ook even gekeken naar de nieuwe app, staat meer in dan de oude als ik het mij goed herinner,

maar ik mis wel de mogelijkheid om de zorgkosten van de andere verzekerden op mijn polis in te zien terwijl ik wel gemachtigd ben.
mis ook de restant budgetten voor bril vergoeding en tandartskosten

groet mike

slechte zaak; verplicht digid aanmaken om declaraties te versturen

Verwijderde account
Niet van toepassing
hoi medemensen,
eergister heb ik me telefonisch boos geuit over de laatste update van de zilveren kruis app.
je moet nu verplicht een digid aanmaken om declaratie's te versturen.
voor mezelf is dit geen probleem, maar ik doe het voor me ouders, en die hebben geen digid.
ik vindt het raar dat als je klant van zilveren kruis bent,dat je ook in feite verplicht digid aan moet maken. aan het maken van een digid zitten ook voorwaarden, o.a. dat bepaalde overheids brieven niet meer via de post worden gestuurd. en voor mijn ouders is dit nix. zilveren kruis houd heeft geen rekening gehouden met mensen die op leeftijd zijn. de meeste oudere weten geen eens van digid af.

je kan ook de declaratie's opsturen naar ze maar ten 1ste we leven in 2018, een moderne tijd, alles gaat en kan via internet. 2; dan kan je het gezeur krijgen dat brieven niet aankomen bij zilveren kruis zoals vaker gebeurt met post. dit is niet betrouwbaar.

ik vind dit een zeer slechte zaak, en ben van mening dat meerdere mensen het met me eens zijn.
als zilveren kruis blijft bij dit besluit, stap ik in ieder geval over naar een andere zorgverzekeraar.
want niemand verplicht mij of me ouders wat ik wel of niet moet aanmaken, en daar komt het nu wel op neer.

heeft iemand dezelfde problemen? zoja, vindt je deze inlog methode beter dan de oude?
en ga jij weg bij zilveren kruis als ze deze verplichte digid methode aanhouden?

hoe meer mensen hier reageren die tegen dit zijn, hoe beter. de kans dat ze het terug draaien wordt dan groter.

Medewerker

Hai @diadino24

Dat zijn tips om mee te nemen voor de ontwikkelaars. Ik weet eerlijk gezegd niet of het mogelijk is dat je als gemachtigde toegang kunt krijgen tot de gegevens van de personen voor wie je gemachtigd bent. Ik ben dan ook benieuwd of je via Mijn Zilveren Kruis ook gelijk die gegevens in kunt zien of dat je daarvoor wel apart moet inloggen. Als het in de Mijn Zilveren Kruis omgeving wel kan zou ik denken dat het in de app ook zou moeten kunnen.

Maar zeker de restbudgetten voor bril- en tandartskosten zou handig zijn om die te kunnen zien. Net als fysiobehandelingen en kosten voor alternatieve geneeswijzen. Op deze manier geven we in ieder geval voldoende tips om de app door te ontwikklen.

Groet,

Ron

Community Manager

Welkom op de community @Verwijderde account. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic omdat er hier ook gepraat wordt over onze (ver)nieuw(d)e app.

We weten dat er problemen zijn met de app. We proberen deze zo snel mogelijk op te lossen. Ook krijgen onze klanten deze week nog een nieuwsbrief waarin we meer vertellen en uitleggen over de vernieuwde app. De inhoud van deze nieuwsbrief heb ik nog niet. Graag kom ik daarom later nog met een inhoudelijke reactie op jouw bericht.

Verwijderde account
Niet van toepassing
ik ben echt super boos op deze onzin update.
wij willen graag op zeer korte termijn een reactie hebben.
dit slaat echt nergens op dat je gegevens dan beter beschermd zijn. zoveel gegevens waren het niet die ik op had moeten geven in de verdie voor deze.
dat zilveren kruis dit van je verplicht om verplicht een digid aan te moeten maken om declaratie's te versturen. wat een bullshit is dit.

ik heb nu declaratie's van me moeder liggen die ik geen eens kan indienen nu. ja dagg ik ga ze niet versturen, moet ik zeker elke keer kopie's maken en elke keer aangetekende verzendkosten betalen? als zilveren kruis zo aan de gang blijft gaan met elke keer onzin dingen, ben ik pleite, want ik wil een rustig leven, geen leven met als hoofd hobby me elke keer verzetten zilveren kruis.
daar ga ik niet in mee.

dus aan de moderators, zou u alstublieft de ontwikkelaars kunnen benaderen zodat we zo snel mogelijk een reactie terug krijen? want wachten is niet mijn ding. en denk dat ik ook namens andere mag spreken.

Nieuwkomer

Sinds de nieuwe app is het niet meer mogelijk volgens mij om op 1 apparaat in te loggen voor 2 personen. Ik help mijn ouders met het indienen van declaraties enz. Omdat ze door zilveren kruis bijna gedwongen worden alles digitaal te doen. Dit zijn mensen die geen computer bezitten en geen smarphone. Nu is het voor mij dus niet meer  mogelijk dit op 1 apparaat voor ze te doen. Of hebben jullie informatie hoe je kunt switchen tussen gebruikers

Community Manager

Bedankt voor jullie reacties op de nieuwe app, @AlfredB, @Anitakremer, @Verwijderde account, @diadino24 en collega @Ron Burgers. Graag geef ik deze post wat toelichting op de vernieuwde app. In een volgende post kijk ik of ik kan reageren op vragen die jullie hebben!

De app bevat een aantal nieuwe functionaliteiten

• De mogelijkheid om de polis in te zien. Hier zie je hoe je verzekerd bent , wat het vrijwillig eigen risico is en welke collectiviteitskorting er geldt.
  • De polissen van meeverzekerden zijn te zien. Hoeveel eigen risico meeverzekerden hebben verbruikt en welke nota’s zij hebben ingestuurd, zie je vanwege de privacywetgeving niet.
  • Via de Zorgkosten-tab zie je welke kosten wel en niet vergoed zijn de afgelopen jaren.

Toekomstige updates voegen andere functies toe

De app krijgt updates waarmee nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd. Zo wordt het mogelijk om direct via iDeal openstaande rekeningen te betalen. Ook functies als oude declaraties inzien en pushberichten worden toegevoegd.

Je logt de 1e keer in met DigiD + sms-controle

Start je de app voor het eerst op? Dan wordt jouw apparaat wordt gekoppeld aan uw verzekering. Dit gebeurt met DigiD + sms-controle. Zo zijn jouw persoonlijke gegevens goed beschermd. Omdat de app meer persoonlijke informatie bevat en gaat bevatten, is het 1 malig nodig om met een extra sms-controle in te loggen. 

Kies een eigen toegangscode van 5 cijfers

Met deze toegangscode log je de volgende keren in. Wilt je inloggen met een vingerafdrukscan (touch ID)? Dat kan ook! Stel dit in bij de Instellingen van de app.

Stuur alleen een complete nota in

Op de nota staat deze informatie:

• Het relatienummer en de naam van de behandelde verzekerde
  • Het adres en de geboortedatum van de behandelde verzekerde
  • De omschrijving van de behandeling en de naam van het product
  • De behandeldatum

Zet géén andere zaken (zoals een bankrekeningnummer) op de nota

Dan kunnen wij de nota niet meer automatisch verwerken. Het duurt dan langer voordat deze verwerkt zijn. Upload je een bestand? Dit moet een PDF-, JPG- of JPEG-bestand zijn van maximaal 5MB groot.

Je kunt deze informatie ook nalezen op onze website.

Community Manager

Deze vragen en opmerkingen hebben we gesteld aan de ontwikkelaars van de app:

• Ik mis wel de mogelijkheid om de zorgkosten van de andere verzekerden op mijn polis in te zien terwijl ik wel gemachtigd ben.
  • Ik mis ook de restant budgetten voor bril vergoeding en tandartskosten
  • Is er nog een digitale mogelijkheid om nota's te declareren zonder inloggen met DigiD? (Voor mensen die voor ouders zonder DigiD een nota willen indienen).

Zodra ik een antwoord heb, laat ik het weten. Heb je andere vragen: stel ze gerust! Tips en tops zijn natuurlijk ook welkom!

Community Manager

De app is niet helemaal gelijk getrokken met de mogelijkheden in Mijn Zilveren Kruis. De mogelijkheid om gevens in te zien als je gemachtigd bent is nu inderdaad wel mogelijk in Mijn Zilveren Kruis. Deze mogelijkheid komt volgend jaar ook in de app @diadino24. Dat geldt ook voor het inzien van de verbruikte vergoeding voor bril en tandartskosten.

Er is helaas geen 'lightversie' van de decareren-app, @Verwijderde account. Ik stuur je nog wel even een privebericht om je uit te leggen wat je wel kunt doen.

Starter

Bedankt Corinne voor je input. Het is mij gelukt in te loggen. Maar graag zie ik ook de toevoeging van andere verzekerden.

Echter van je collega’s op de declaratie afdeling kreeg ik goed nieuws. Je kan gewoon op de ingelogde persoon declareren voor anderen. De afdeling krijgt namelijk de hele pdf te zien die je declareerd. Zorg wel dat de gegevens voor wie je declareerd op het formulier staan. Het wordt dan gewoon uitbetaald. 

Verwijderde account
Niet van toepassing
ik ga mijn profiel hier verwijderen..het heeft helemaal geen zin om hier je mening te geven. ze doen toch wat zez elf willen. mn hele inbox wordt volgespamd met die domme badge mails...ja ik weet dat ik dat kan uitzetten.. maar ik werd verpicht door zilveren kruis om hier dit ondererp onder de aandacht te brengen. maar er word helrmaal niet geluisterd. het is hier ook helemaal niet zo actief.

maar ik vertrek wel bij zilveren kruis. want ik stem niet mee met deze poppenkast.

verplicht worden om een overheids pagina aan te maken en voortaan alle brieven online krijgen, alleen om declaratie's van zilveren kruis in te dienen, me dikke ****.

mijn ouders komen uit de tijdperk dat ze liever brieven in de brievenbus ontvangen, en gaan jullie mensen verplichtigen om digid aan te maken. jullie zijn niet goed wijs.

als jullie zo doorgaan met dit soort clown streken, overkomt jullie hetelfde als wat ziggo overkwam, na de fusie met upc
https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/250384/kabelaanbieder-ziggo-blijft-vooral-klanten-verliezen-die-a...

good luck with that
vandaag stap ik nog over

Community Manager

Bedankt voor je aanvulling en tip @AlfredB. Ik zie inderdaad als je de app opent dat er gezegd wordt dat je voor ieder gezinslid een declaratie kunt indienen. Dat is fijn om te weten! 

Kun jij nog iets verder toelichten wat je bedoelt met 'Maar graag zie ik ook de toevoeging van andere verzekerden' @AlfredB? Als ik in de app op 'Zorgverzekeringen' klik, kan ik daarna zien hoe ik zelf en hoe mijn partner verzekerd is. Welke opties zocht jij? Laat het even weten, dan kan ik navragen wat de status is.

Secuur heeft zijn/haar account verwijderd. Daarom is het weinig zinvol om nog inhoudelijk op zijn/haar bericht te reageren. Dat vind ik jammer omdat we nu niet verder meer in gesprek kunnen.

Starter

Heel jammer dat ik geen gebruik meer kan maken van de declaratie-app. De oude versie werkt niet meer en de nieuwe kan ik niet meer downloaden. Mijn GSM met versie 4.4.4 van Android is vermoedelijk niet geschikt. Ik heb vele malen gevraagd wat de oorzaak kan zijn en wel op verschillende manieren: de zilveren kruis app; telefonisch, chat, de site, maar nooit een juist antwoord gekregen. Dat verbaast mij in hoge mate!

Webcare

@bakkerjph36

Heel jammer dat de app niet meer op je telefoon werkt. 

Sorry dat het ook na al je pogingen nog niet duidelijk is waarom de app bij jou niet meer werkt. 

De reden dat hij bij jou niet meer werkt is omdat de nieuwe app alleen te gebruiken is op iPhones vanaf iOS 9 en op Android-telefoons vanaf Android 5.0. Smiley Verdrietig

Groet,

Caroline

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Starter

Het blijft onmogelijk voor mij om de app te gebruiken, maar ik weet nu in ieder geval zeker waardoor het komt. Bedankt Caroline!

Webcare

Ik geef het door aan Caroline! Bedankt voor je reactie!

Groeten Andrea